تاریخ انتشار: شنبه 1397/08/05 - 14:05
کد خبر: 288138

مسئول مرکز مطالعات انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران:

ادبیات سیاست زده روابط عمومی وزارت نفت مایه شرمساری است

حسینی با اشاره به واکنش تند وزارت نفت به میزگرد "خواب آشفته نفت" گفت: دلیل تلاش‌های این مجموعه برای بررسی ابعاد پیاده سازی عرضه نفت در بورس، جلوگیری از ایجاد پدیده‌هایی مانند بابک زنجانی است اما جالب است روابط عمومی این وزارتخانه می خواهد اینگونه القا کند که مدافعان این راهکار، میخواهند راه بابک زنجانی را ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار صنفی- آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چهارشنبه هفته ی گذشته روابط عمومی وزارت نفت با انتشار جوابیه ای با عنوان "به نام بورس انرژی، به کام بابک زنجانی" نسبت به اظهارات یکی از مهمانان درباره بابک زنجانی در میزگرد دانشجویی "خواب آشفته نفت" در تاریخ 24 مهرماه واکنش تندی نشان داد. این میزگرد با موضوع بررسی ابعاد عرضه نفت در بورس برای مقابله با تحریم‌های نفتی توسط انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شده بود.

در این راستا، سید احسان حسینی، مسئول مرکز مطالعات انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنامه دانشجویان ایران با اشاره به جوابیه روابط عمومی وزارت نفت گفت: مطالب بیان شده در این جوابیه نشان میدهد که وزارت نفت به جای پاسخ به دغدغه و مطالبه‌ی به حق جامعه دانشگاهی همچنان تمایل دارد با برخورد تند سیاسی هرگونه اظهارنظر و انتقاد نسبت به عملکرد این وزارتخانه را در نطفه خفه کند.

حسینی افزود: ادبیات زشت و سیاست زده روابط عمومی وزارت نفت نسبت به دانشجویانی که دغدغه بررسی و پیاده‌سازی راهکارهای موجود برای مقابله با تحریم‌های نفتی را دارند مایه شرمساری است.

این فعال دانشجویی در ادامه اظهار داشت: وزارت نفت به جای تهمت و برچسب زنی و متهم کردن دانشجویان به تطهیر بابک زنجانی، پاسخگوی عملکرد چندین ساله خود باشد و بگوید که در این چند سال غیر از افتخار به خام‌فروشی نفت کشور چه اقداماتی در راستای قطع وابستگی به بازار نفت برای مقابله با تحریم‌های نفتی انجام داده است.

مسئول مرکز مطالعات انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران افزود: جوابیه وزارت نفت این پیام را به جامعه دانشگاهی مخابره میکند که در صورت هرگونه اظهار نظر آماج حمله‌ها و تهمت‌ها این وزارتخانه قرار می‌گیرید و هیچ کس حق اظهار نظر ندارد و هر تشکلی که در زمینه‌های کارشناسی اقدام به برگزاری برنامه کند باید توسط نهادهای نظارتی مورد پیگرد قانونی قرار گیرد.

وزارت نفت حاضر به شرکت در این میزگرد دانشجویی نشد
حسینی با اشاره به اقدامات این مجموعه برای حضور نماینده‌ای از وزارت نفت در برنامه "خواب آشفته نفت" خاطر نشان کرد: مرکز مطالعات انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با ارسال چندین نامه رسمی به وزارت نفت، بارها این وزارتخانه را دعوت به حضور در جمع دانشجویی برای ارائه و بررسی راهکارهای موجود برای مقابله با تحریم‌های نفتی کرده است اما این وزارتخانه هیچگاه حاضر به حضور در دانشگاه تهران نشد که متن این نامه‌ها موجود است.

وی در ادامه توضیح داد: واکنش تند با دانشجویان و ایجاد جو رسانه‌ای سنگین توسط روابط عمومی وزارت نفت علیه برنامه‌ای که بدون غرض‌ورزی های سیاسی و برای بررسی فنی و تخصصی ابعاد عرضه نفت در بورس برگزار شده است این شائبه را تقویت میکند که در این وزارتخانه گروهی وجود دارد که حتی با بررسی ابعاد عرضه نفت در بورس ممکن است منافع چندین و چند ساله‌شان بر باد می‌رود.

حسینی با اشاره به ادبیات به شدت سیاسی جوابیه وزارت نفت گفت: این گروه در حال تلاش هستند تا به هر بهانه‌ای انحصار خود در صادرات نفت را حفظ کنند و درنتیجه حاضر هستند که حتی تندترین هجمه‌ها را به دانشجویان دلسوز این مملکت وارد کرده تا در مسیر بررسی این طرح سنگ اندازی کنند وگرنه چه نیازی است که روابط عمومی این وزارتخانه دچار اینگونه توهمات عجیب شود.

عرضه نفت در بورس، مانع از ظهور بابک زنجانی ها می شود نه عامل تولید آنها
مسئول مرکز مطالعات انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران با اشاره به فواید بورس در جلوگیری از ایجاد فساد گفت: اتفاقا دلیل تلاش‌های انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران و پیگیری‌های این مجموعه برای بررسی ابعاد عرضه نفت در سازوکار شفاف و رقابتی بورس به عنوان یکی از راهکارهای موجود و در صورت امکان پیاده‌سازی آن، جلوگیری از بروز فساد و ایجاد پدیده‌هایی مانند بابک زنجانی است اما جالب است جریانی در وزارت نفت همواره قصد دارد اینگونه القا کند که کسانی که به دنبال اجرای این راهکار هستند میخواهند راه بابک زنجانی را ادامه دهند.

این فعال دانشجویی به اشاره به اظهارات یکی از مهمانان برنامه "خواب آشفته نفت" درباره قضیه بابک زنجانی گفت: مسئولیت اظهارات هر فرد در یک برنامه دانشگاهی به عهده خود آن فرد است نه مجموعه‌ی برگزارکننده برنامه و موضع رسمی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران نسبت به این موضوع در نامه نگاری‌های این مجموعه با وزارت نفت و یا در مصاحبه‌های صورت گرفته با خبرگزاری‌های رسمی کشور به راحتی قابل مشاهده است. بعید به نظر میرسد که این نکته‌ی واضح و ساده اینقدر برای وزارت نفت نامفهوم باشد که اینگونه بی مهابا به دانشجویان برگزارکننده این برنامه بتازد.

امیدواریم برخورد وزارت نفت منجر به بایکوت خبری میزگردهای دانشجویی نشود
حسینی با تکذیب ادعای روابط عمومی وزارت نفت مبنی بر برگزاری این میزگرد دانشجویی با «حمایت رسانه‌ای» یکی از خبرگزاری‌های کشور و اظهار تاسف از این ادعای عجیب گفت: ما مثل تمامی برنامه‌های مشابه، از رسانه های مختلف برای پوشش دادن این میزگرد دانشجویی دعوت کرده بودیم ولی صرفا برخی از رسانه ها مانند خبرگزاری‌های فارس و دانشجو و روزنامه قدس نسبت به این کار اقدام کردند که از آنها تشکر می کنیم. البته امیدواریم برخوردهای تند و غیرمنطقی روابط عمومی وزارت نفت با برخی از این رسانه ها موجب بایکوت خبری کامل میزگردهای دانشجویی نشود.

وی با اشاره به جوابیه روابط عمومی وزارت نفت مبنی بر ضرورت اتخاذ شروط سختگیرانه برای بخش خصوصی اظهار داشت: متهم کردن دانشجویان دلسوز این مملکت به تطهیر بابک زنجانی و همراهی او و یا تخریب وزارت نفت ظلم به جامعه دانشگاهی کشور است و در شان این وزارتخانه نیست. در واقع تلاش بخشی از بدنه وزارت نفت برای پیاده‌سازی عرضه نفت در بورس و تسهیل شرایط و ایجاد اعتماد متقابل با بخش خصوصی و جوسازی‌های بخش دیگر این وزارتخانه علیه این موضوع شائبه‌های فراوانی را در اذهان عمومی ایجاد میکند.

حسینی با اشاره به ضرورت اتحاد بین دانشجویان و وزارت نفت برای مقابله با تحریم‌های نفتی در شرایط حساس کنونی خاطرنشان کرد: امیدواریم که وزارت نفت این بار ملاحظات کافی در پیاده‌سازی راهکار عرضه نفت در بورس را داشته باشد و بداند که مرکز مطالعات انجمن اسلامی دانشجویان مستقل به هیچ وجه به دنبال تخریب هیچ نهاد یا ارگانی نبوده و نیست.

وی ادامه داد: انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران تلاش میکند که با دید کارشناسی و اصولی و باتوجه به اولویت‌های جامعه، با همدلی با دولت و سایر نهادهای حکومتی در مسیر حل مشکلات کشور کمک کند و در این مسیر انتظار میرود نهادهای دولتی و در این مورد وزارت نفت به جای انتقادهای غیرمنصفانه، از این گروه‌های دانشجویی برای پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی حمایت کنند.

مسئول مرکز مطالعات انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در پایان تاکید کرد: این مرکز از تلاش این وزارتخانه برای پیاده‌سازی عرضه نفت در بورس قدردانی کرده و آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با این وزارتخانه برای بررسی راهکارهایی ایمن در برابر بروز فساد و رانت، برای مقابله با تحریم‌های نفتی آمریکا اعلام میکند و در این مسیر مسلما کنار دولت و وزارت نفت قرار خواهد گرفت.

نامه هایی که انجمن اسلامی دانشجویان برای دعوت از وزارت نفت ارسال کرده است:

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top