تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/08/07 - 15:59
کد خبر: 288451

در آستانه‌ی دیدار هزاران نفر از دانشجویان با رهبر معظم انقلاب؛

شور و حرارت جاماندگان اربعین حسینی در حسینیه امام خمینی

شور و حرارت جاماندگان اربعین حسینی در حسینیه امام خمینی

شور و حرارتی که میان دانشجویان شرکت کننده در این دسته‌ها وجود دارد خبر از شوقی مضاعف برای دیدار رهبرشان دارد. دسته‌های منظم و منسجم با شعارها و نوحه‌هایی که با انگیزه‌ی فراوانی از لسان دانشجویان بیرون می‌طراود و بار دیگر نشان می‌دهد که این دانشجویان انقلابی هستند که پرچم سرخ سالار شهیدان را بر فراز دانشگاه‌ها برافراشته‌اند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فرارسیدن اربعین سید و سالار شهیدان همواره برکات و توفیقات فراوانی را با خود به همراه داشته است. راهپیمایی باشکوه اربعین که پدیده‌ی بی نظیری در سطح جهان به شمار می‌رود یکی از مصادیق بارز این موضوع است. در این میان، راهپیمایی دیگری نیز اینجا در تهران صورت می‌گیرد. راهپیمایی دانشجویان در قالب دسته‌های عزاداری که چند سالی است آغاز شده و هر سال به شور و حرارت آن افزوده می‌شود.

امسال نیز مثل سال‌های گذشته هزاران نفر از دانشجویان در قالب دسته‌های عزاداری از دانشگاه تهران به سمت بیت رهبری حرکت می‌کنند تا روز اربعین حسینی را در کنار رهبر معظم انقلاب عزاداری کنند. این اشتیاق اما دو طرفه است. علاقه‌ی رهبر معظم انقلاب به حضور در جمع دانشجویان نیز سابقه‌ی دیرینه‌ای دارد.

دانشجویان معمولا در طول سال، حدود چهار نوبت با رهبر معظم انقلاب به صورت عمومی دیدار می‌کنند. اولین و مهمترین دیدار، دیدار دانشجویی ماه رمضان است که هر سال با حضور پر شور دانشجویان در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و با توجه به گفتگوی دو طرفه میان دانشجویان و رهبری، دیدار مفصلی به شمار می‌رود.

دیدار بعد، دیدار دانشجویان و دانش آموزان با رهبر معظم انقلاب است که هر ساله به مناسبت 13 آبان در حسینیه امام خمینی برگزار می‌شود. دیدار سوم، دیدار سالانه‌ی رهبر معظم انقلاب با نخبگان است که غالب آنها را دانشجویان تشکیل می‌دهند. دیدار دو طرفه‌ای که حرف‌های صریح م همی در مسیر پیشرفت علم و فناوری میان دانشجویان و رهبری رد و بدل می‌شود.

دیدار چهارم که رنگ و بوی دیگری دارد، دیدار دانشجویان در روز اربعین حسینی با رهبر معظم انقلاب است که در آن دانشجویان برای برپایی مراسم عزاداری اربعین سید و سالار شهیدان به حسینیه امام خمینی(ره) می‌آیند و با رهبری دیدار می‌کنند. معمولا مرثیه‌سرایی در این دیدار نیز توسط میثم مطیعی صورت می‌گیرد.

یکی از نکات قابل توجه، حضور دانشجویان از ساعات اولیه صبح در قالب دسته‌های عزاداری خواهران و برادران است که از دانشگاه تهران به راه می‌افتد و در خیابان‌های انقلاب و جمهوری حرکت می‌کنند تا به حسینیه امام خمینی(ره) برسند. این دیدار معمولا قسمت جاماندگان پیاده‌روی اربعین می‌شود هرچند هستند زائرانی که زودتر از پیاده‌روی اربعین بازمی‌گردند تا خود را به دیدار با رهبر معظم انقلاب نیز برسانند.

شور و حرارتی که میان دانشجویان شرکت کننده در این دسته‌ها وجود دارد خبر از شوقی مضاعف برای دیدار رهبرشان دارد. دسته‌های منظم و منسجم با شعارها و نوحه‌هایی که با انگیزه‌ی فراوانی از لسان دانشجویان بیرون می‌طراود و بار دیگر نشان می‌دهد که این دانشجویان انقلابی هستند که پرچم سرخ سالار شهیدان را بر فراز دانشگاه‌ها برافراشته‌اند.

اشتیاق دو طرفه‌ی رهبری و دانشجویان برای برپایی چنین مراسماتی را می‌شود از همین تعداد دیدارها حدس زد. البته اتفاقات دیگری مثل سخنرانی کوتاه بین دو نماز رهبری در مراسم اربعین سال 92 در میان دانشجویان نیز نشان از همین علاقه و صمیمیت دو طرفه می‌داد.

حالفا نیز دانشجویان آماده می‌شوند تا بار دیگر با رهبری انقلاب دیدار و با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید میثاق کنند و همنوا با دوستدارانی که توفیق زیارت اباعبدالله الحسین(ع) را پیدا نکردند، نوا سر می‌دادند که «یا لیتنا کنا معکم».

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top