تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/08/07 - 20:49
کد خبر: 288476

۱۰۰ سالن سینمای دانشگاه آزاد در اختیار مردم قرار می‌گیرد

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد از باز شدن درهای سالن‌های آمفی تئاتر و سینماهای دانشگاه آزاد به روی مردم برای اکران فیلم‌های سینمایی روز خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با تاکید بر اینکه یکی از ابزارهای فرهنگی بسیار موثر به ویژه بین نسل جوان ابزار هنری و فیلم است، گفت: فیلم‌ها می‌توانند پیام‌ها را خوب،‌ جذاب، سریع و موثر منتقل کنند و جمهوری اسلامی ایران در حوزه سینما و تولید فیلم پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است و ما فیلم‌های بین المللی فوق‌العاده‌ای داریم.

وی با بیان اینکه بسیاری از مناطق کشور خصوصا شهرک‌ها و بخش‌های کوچک از امکان وجود سینما بی بهره هستند، گفت: در حالی که تعدادی از شهرهای ما سالن‌های سینما ندارند، واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد از امکانات بسیار خوبی بهره‌مند هستند. این در حالی است که حتی با وجود سالن‌های سینما در تعدادی از شهرهای بزرگ تعداد آنها محدود است و پاسخگوی نیاز مردم آن شهرها و مناطق نیست.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد با اشاره به وجود حدود 400 واحد دانشگاهی در مناطق مختلف کشور، گفت: اکثر واحدهای دانشگاه آزاد سالن‌های آمفی تئاتر و سینماهای خوبی دارند که می‌تواند به راحتی در اختیار دانشجویان و مردم قرار بگیرد، بر همین اساس شورایی با حضور تعدادی از کارگردانان مطرح کشور و جمعی از دانشجویان تشکیل شده و فیلم‌های ارزشی روز انتخاب و در واحدهای دانشگاه آزاد اکران می‌شود.

وی با بیان اینکه با این طرح تا پایان سال درهای حدود 100 سالن سینمای دانشگاه آزاد به روی مردم باز می‌شود، خاطرنشان کرد: در مرحله اول اجرای این طرح که مهرماه امسال بود، فیلم « تنگه ابوغریب » در 10 سالن سینمای دانشگاه آزاد اکران شد.

کلانتری در پاسخ به این سؤال که آیا مردم باید هزینه‌ای برای استفاده از سینماهای واحدهای دانشگاه آزاد پرداخت کنند، گفت: هزینه استفاده از این سینماها برای مردم مناطق مختلف نصف قیمت مصوب وزارت ارشاد برای سینماهای کشور است، مثلا اگر قیمت سالن‌های سینما برای اکران هر فیلم در استان فارس 8 هزار تومان است، قیمت استفاده از سینما در واحدهای دانشگاه آزاد حداکثر 4 هزار تومان است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top