تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/08/08 - 02:31
کد خبر: 288490

معرفی‌شدگان تکمیل ظرفیت فرهنگیان بهمن وارد دانشگاه می‌شوند

رییس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به وجود ۵ هزار ظرفیت خالی برای تحصیل در این دانشگاه گفت: تکمیل ظرفیت این دانشگاه از سوی سازمان سنجش برگزار و ترم تحصیلی پذیرفته‌شدگان از بهمن‌ماه آغاز می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حسین خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، درباره ۵ هزار ظرفیت خالی مانده در این دانشگاه بیان کرد: نحوه گرفتن ردیف، جذب، مصاحبه و مدیریت داوطلبان دانشگاه فرهنگیان ازجمله ورودی‌های ترم بهمن ۹۷ با وزارت آموزش و پرورش است و دفتر طرح و برنامه و منابع انسانی وزارت آموزش‌وپرورش همراه با سازمان سنجش آموزش کشور این کار را انجام می‌دهند.

وی دانشگاه فرهنگیان را یک دانشگاه حاکمیتی و ماموریت‌گرا دانست و ادامه داد: ماموریت‌گرا هستیم چراکه هر تعداد دانشجوی ورودی به دانشگاه را باید تربیت کنیم و در فرآیند اعلام نیاز، ظرفیت، برگزاری آزمون، مصاحبه، گزینش و پذیرش داوطلبان هیچ دخالتی نداریم.

به گفته وی، وزارت آموزش و پرورش پس از اخذ ردیف‌های لازم از سازمان امور اداری و استخدامی، دانشجویان را از سازمان سنجش (برگزار کننده آزمون سراسری) می‌گیرد و بعد از مصاحبه در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار می‌دهد.

خنیفر با بیان اینکه در دانشگاه فرهنگیان کردستان ۷۰۰ تا ۸۰۰ ظرفیت یا در دانشگاه فرهنگیان واوان تهران حدود ۲۵۰ تخت خالی داریم، اظهار داشت: دلیل استفاده از واحد شمارش «تخت» برای بیان میزان ظرفیت، شبانه‌روزی بودن دانشگاه است.

وی درباره امتیاز‌های تحصیل در دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: افرادی که در این دانشگاه پذیرفته می‌شوند مشمول دریافت حقوق ماهانه ۶۰۰ هزارتومانی، معافیت از سربازی و استخدام قطعی می‌شوند درواقع تحصیل آن‌ها جزو حکم و سابقه آن‌ها محسوب خواهد شد.

رییس دانشگاه فرهنگیان گفت: برای کنکور سراسری امسال اعلام کردیم که ۱۷ هزار ظرفیت داریم که حدود ۳۴ هزار نفر جهت مصاحبه معرفی شدند، اما متاسفانه برخی داوطلبان به دلایل مختلف در این مصاحبه رد شدند و هم‌اکنون ۵ هزار ظرفیت همچنان موجود است.

وی تاکید کرد: ما قصد داریم بهترین داوطلبان کنکور را برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان گلچین کنیم تا هرکسی نتواند وارد حرفه معلمی شود.

خنیفر درباره برگزاری تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۹۷ دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: تمام افرادی که برای کنکور سراسری ۹۷ تربیت معلم را انتخاب کردند، اما به هر دلیلی در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته نشدند یا حتی همزمان با دانشگاهی دیگر پذیرفته شدند و به فرهنگیان نیامدند، می‌توانند در مرحله تکمیل ظرفیت ما شرکت کنند.

وی با اشاره به اعلام زمان برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت ادامه داد: این موضوع از جانب سازمان سنجش اعلام می‌شود و پذیرفته‌شدگان ورودی‌ بهمن ماه امسال دانشگاه فرهنگیان خواهند شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top