تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/08/13 - 12:50
کد خبر: 289078

بیانیه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور بمناسبت ۱۳ آبان

در بخشی از این بیانیه آمده است: استکبار در نگاه دانشجویان انقلابی ایران اسلامی، دارای ویژگی‌هایی است که اگرچه پررنگ‌تر از همه در آمریکا و اذنابش قابل تشخیص است اما هرجا دیده شود، باید با آن مقابله نمود. استکبار «ضدعدالت»، «ضد آزادی»، «ضد پیشرفت» و «ضد معنویت» است. ازاین‌رو مبارزه با روحیه استکباری وظیفه روشن فعالان دانشجو در هر زمان و مکانی است

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بیانیه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور بمناسبت ۱۳ آبان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«اَلَّذِینَ ءَامَنُواْ یُقَاتِلُونَ فیِ سَبِیلِ اللَّهِ وَ الَّذِینَ کَفَرُواْ یُقَاتِلُونَ فیِ سَبِیلِ الطَّغُوتِ فَقَاتِلُواْ أَوْلِیَاءَ الشَّیْطَانِ إِنَّ کَیْدَ الشَّیْطَانِ کَانَ ضَعِیفًا»

استکبارستیزی، واکنش طبیعی ملت‌های آزاده در قرون اخیر به سلطه‌جویی و زیاده‌طلبی قدرت‌های استکباری بوده است. الگوی رفتاری مستکبران این واقعیت را روشن ساخته است که در منطق آن‌ها میل به کسب منافع بیشتر، هیچ حدومرزی نمی‌شناسد و حقوق ملت‌ها، آزادی و حتی جان انسان‌ها قربانی سیاست‌های جنایت‌کارانه می‌شود.

نادیده گرفتن استقلال ملت‌ها که به تعبیری «آزادی در سطح یک ملت» است عامل اصلی شکل‌گیری روحیه‌ی استکبارستیزی در ایران و جهان بوده است. 13 آبان ماه سالروز تلاقی سه حادثه مهمی است که همگی با «شیطان بزرگ» به عنوان بارزترین مصداق استکبار جهانی، مرتبط است. خصوصاً تسخیر لانه جاسوسی، توسط دانشجویان عضو انجمن‌های اسلامی نشان داد روحیه استقلال‌طلبی و استکبارستیزی بیش از دیگر اقشار در میان دانشجویان و نخبگان ایران اسلامی ریشه داشته و دارد.

اکنون با تکیه‌بر تجربه انباشته‌شده در 40 سال اخیر به جرأت می‌توان گفت تبیین «نظریه مقاومت» در برابر قدرت‌های زورگو، بیش از گذشته ممکن است. اولاً ملت ما با آزمون خطا در برهه‌های مختلف، در حال حاضر درک روشن‌تر و دقیق‌تری از واقعیت‌های استکبار جهانی دارد و ثانیاً تجربه چهار دهه مقابله با آمریکا ثابت کرده است که می‌توان با تکیه بر اراده ملت در مقابل سلطه جویان ایستادگی کرد و ثالثاً در این سال‌ها روزبه‌روز از هیمنه و نفوذ آمریکا کاسته شده و بر توانمندی ایران اسلامی و دوستدارانش در سطح جهان افزوده شده است. ازاین‌رو در آستانه چهل سالگی انقلاب، هیاهوی رسانه‌ای دشمن بدعهد و جنایت‌کار در مورد بازگشت تحریم‌های تکراری و قدیمی تأثیری در روحیه‌ی استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی ملت‌ها و خصوصاً ملت ایران و دانشجویان انقلابی نخواهد داشت و جوانان ایران امروز در راهپیمایی 13 آبان پاسخ دندان‌شکنی به آمریکا خواهند داد.

استکبار در نگاه دانشجویان انقلابی ایران اسلامی، دارای ویژگی‌هایی است که اگرچه پررنگ‌تر از همه در آمریکا و اذنابش قابل تشخیص است اما هرجا دیده شود، باید با آن مقابله نمود. استکبار «ضدعدالت»، «ضد آزادی»، «ضد پیشرفت» و «ضد معنویت» است. ازاین‌رو مبارزه با روحیه استکباری وظیفه روشن فعالان دانشجو در هر زمان و مکانی است.

ما مقابله با جریانی که تن دادن به درخواست‌های نامشروع آمریکا و برخی دولت‌های اروپائی را تئوریزه می‌کنند را وظیفه روشن خود می‌دانیم. به راستی تا کجا و تا چه زمانی مردم ما باید هزینه ساده‌اندیشی این جریان را بپردازند؟ ازاین‌رو تأکید می‌کنیم راه‌حل مسائل کشور پذیرفتن دستورات استکبارجهانی نیست و اگر با «منطق و عقلانیت انقلابی» وارد میدان شویم، هزینه سازش از مقاومت بیشتر است. عقلانیت انقلابی درست در نقطه مقابل عقلانیت ابزاری و مادی است که راه حل مشکلات کشور از در اقتصاد، آموزش، صنعت، کشاورزی و حتی مشکل آب خوردن را نیز در همراهی با آمریکا می‌داند. شکست این نگاه در چند سال اخیر ثابت کرد استحاله انقلاب با شعار عقلانیت دیگر ممکن نیست؛ چراکه عقلانیت از ویژگی‌های بارز تفکر انقلابی است. با تکیه بر عقلانیت حقیقی و روحیه انقلابی، آینده این کشور روشن‌تر و بالنده‌تر از امروز خواهد بود؛ ان شاء الله.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top