تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/08/13 - 18:59
کد خبر: 289123

دانشجویان مشهدی خواستار استعفای «مسئولان خسته» شدند

دانشجویان دانشگاه‌های مشهد امروز در راهپیمایی ۱۳ آبان ماه ضمن تشکیل زنجیره انسانی، پرچم آمریکا را در حضور نمادین ترامپ آتش زدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشجویان دانشگاه‌های مشهد امروز در راهپیمایی دشمن شکن ۱۳ آبان ماه حضور باشکوهی داشتند، امیررضا حضرتی، نماینده جنبش دانشجویی در ابتدای این مراسم در میدان بسیج مشهد با قرائت بیانیه‌ای مواضع دانشجویان را در خصوص استکبار و برخی از مسئولین کشور اعلام کرد.

در بخشی از بیانیه‌ دانشجویان خطاب به ترامپ گفته شد: شنیده ایم که امروز قرار است تحریم‌های را علیه مردم مقاوت ایران اسلامی اعمال کنید، بهتر است بدانید که این ملت به شما و بزرگتر از شما هم باج نداده‌اند، قطعا آرزوی شکست این انقلاب را به مانند بزرگان خود به گور خواهید برد. بهتر است بدانید پاسخ جوان ایرانی به این یاوه گویی‌های از سر حماقت تو به مانند سردار رشید اسلام حاج قاسم این است، ترامپ قمارباز من در برابر تو ایستاده‌ام.

حضرتی در بخش دیگری از این بیانیه خطاب به برخی از مسئولین داخلی کشور گفت: اگر قرار است بر پیاده کردن تفکر و منش لیبرالی در کشور اصرار بورزید و اگر قرار است به توان و ظرفیت داخلی کشور بی توجه باشید بدون تعارف بگوییم سیلی محکمی از مردم خواهید خورد. با توجه به فرامین حضرت آقا به شما می گوییم: مسئولین خسته‌ای که سال‌ها مدیریت کشور در دست آن‌ها است بروند استراحت کنند و کار را به دست جوانان بسپارند، البته ما هم قول می‌دهیم که از تجربه‌ این عزیزان استفاده کنیم.

از زنجیره‌ انسانی تا آتش زدن پرچم آمریکا در حضور ترامپ!

دانشجویان در ادامه‌ برنامه با اجرا‌ی تئاتر‌های خیابانی و همچنین سرود‌های هماهنگ دانشجویی روز ۱۳ آبان ماه را گرامی داشتند، زنجیره‌ انسانی دانشجویان مشهدی هم در بخشی از برنامه شکل گرفت و دانشجویان با در دست داشتن پلاکارد‌هایی نسبت به استکبار جهانی و سو مدیریت درونی برخی از مسئولین داخلی موضع گرفتند.

تشکل‌های دانشجویی مشهد با به آتش کشیدن پرچم آمریکا و همچنین دبه‌ آمریکایی نسبت به عهدشکنی و تهدیدات اخیر رئیس جمهور آمریکا هم واکنش نشان دادند، در این اقدام به صورت نمادین ترامپ هم نظاره گر آتش زدن پرچم کشورش بود.

البته دانشجویان در بخشی از برنامه هم با سخنرانی و بیان دغدغه ها و نظرات رهبری در مورد اعتماد به جوان با کنایه به مسئول شورای هماهنگی تبلیغات خراسان رضوی اعتراض خود را مجدد به محدودیت فضا برای تشکل‌های دانشجویی جهت نقش آفرینی در راهپیمایی ۱۳ آبان ماه اعلام کردند.

مسئولان خسته با استعفای خود مردم را دل شاد کنند

علی سلطانی، مسئول مجمع نخبگان و دانش آموختگان خراسان رضوی در گفتگو خبرگزاری دانشجو در مشهد، در حاشیه‌ راهپیمایی ۱۳ آبان ماه می گوید: ابتدا از حضور پرشور و دشمن شکن دانشجویان و عموم مردم بصیر مشهد مقدس در راهپیمایی باشکوه یوم الله ۱۳ آبان ماه تشکر می‌کنم.

سلطانی ادامه می دهد: آنچه امروز شاهد آن هستیم حضور یکپارچه‌ نسل سوم و چهارم انقلاب در کنار هم و ایستادگی آن‌ها پای آرمان‌های امام راحل و رهبر انقلاب است.

مسئول مجمع نخبگان و دانش آموختگان خراسان رضوی با اشاره به مسئولین خسته از انقلاب می گوید: امروز بعد از گذشت چند دهه از انقلاب دوم برخی‌ها که برای خود از انقلاب دوم اسم و رسمی به هم زدند و به واسطه‌ حضورشان در این انقلاب و در تسخیر لانه‌ جاسوسی برای خود پست و منسبی به پا کرده‌اند و امروز که پیر و خسته از ادامه راه شده‌اند از این حرکت خود ابراز ندامت و پشیمانی می‌کنند.

وی می افزاید: فراموش نکنیم که دانشجویان آن زمان باهم هم قسم شدند تا از این حرکت شجاعانه و دلیرانه‌ خود در تسخیر لانه جاسوسی منفعت شخصی نبرند، اما عده‌ای پای این تعهد و قسمشان نایستادند.

سلطانی می گوید: دانشجویان انقلابی امروز به همراه دانش آموزان مومن با حضور حداکثری خود نشان دادند که از این راه خسته نشده و دست از مقاومت نمی‌کشند، امروز بعد از چهل سال از گذشت انقلاب ما با صدور انقلاب به سایر کشور‌های اسلامی و سایر کشور‌های جهان نشان دادیم که انقلاب زنده است و آرمان‌های امام راحل انقلاب و شهدا نه تنها قدیمی و فراموش نشده اند بلکه هر روز توسط نسل سوم و چهارم انقلاب در ایران و سایر کشور‌های دنیا پر رنگ‌تر و پر شور‌تر می‌شود.

مسئول مجمع نخبگان و دانش آموختگان خراسان رضوی در پایان بیان کرد: مسئولین خسته و جامانده از مسیر انقلاب اگر نمی‌توانند پا به پای جوانان مومن و انقلاب حرکت کنند، با استعفای خود مردم را دل شاد و حرکت انقلاب را سرعت ببخشند.

گفتنی است، در دقایق پایانی راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان ماه در مشهد، پس از انتشار مخالفت شورای نگهبان با cft، مردم و دانشجویان از این اقدام انقلابی شورای نگهبان با شعار الله اکبر تشکر کردند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد
حمایت کامل مرکز مدیریت حوزه از فراجا / کلان پروژه دشمن برای حیازدایی و عادی سازی بی‌حجابی
بیانیه جامعه مدرسین درحمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top