تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/08/14 - 13:30
کد خبر: 289249

حواشی حذف پرسروصدای مهدی گلشنی گریبان دانشگاه صنعتی شریف را رها نمی‌کند؛

جنگ قدرت در گروه فلسفه علم دانشگاه شریف در غیاب استاد

بعد از حذف دکتر گلشنی گویا محمود فتوحی و یارانش به فکر حذف جریان حامی وی افتاده‌اند و اگر سخنان این استاد ممتاز مبنی بر وجود یک باند ضددینی و ضدانقلابی در دانشگاه شریف را قبول کنیم باید گفت که فعلا این باند پر قدرت در حال درو کردن معتقدان به باورهای اسلامی است.

به گزارش سرویس صنفی- آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ صبح روز چهارشنبه ۱۳ تیرماه، خبری عجیب و غافلگیرکننده در میان دانشجویان شریف، دهان به دهان می‌چرخید: «حکم بازنشستگی دکتر مهدی گلشنی، مدیر گروه فلسفه علم و استاد ممتاز دانشگاه ابلاغ شده و ایشان از ۳۱ تیرماه بازنشسته خواهد شد.» خبری که بلافاصله در مجامع علمی پخش شد و موجی از مخالفت اساتید و دانشجویان را در پی داشت. اما این حذف پرحاشیه منتقد جدی ساختار علمی کشور و البته از مخالفان استخوان‌دار تیم جدید مدیریتی دانشگاه صنعتی شریف پایان ماجرانبود.

بعد از حذف دکتر گلشنی گویا محمود فتوحی و یارانش به فکر حذف جریان حامی دکتر گلشنی در گروه فلسفه علم افتاده‌اند و اگر سخنان این استاد ممتاز مبنی بر وجود یک باند ضد ینی و ضد انقلابی در دانشگاه شریف را قبول کنیم باید گفت که فعلا این باند پرقدرت زورش چربیده و تمام معتقدان به باورهای اسلامی را در حال درو کردن است. پس از بازنشستگی او و تغییر رئیس گروه فلسفه‌علم شریف، به نظر می‌رسد پروژه حذف برخی از چهره‌های حامی گلشنی از این گروه آغاز شده. این البته روایتی است که حامیان دکتر گلشنی از ماجرا ارائه می‌دهند. در میانهاین کش و قوس اما ماجرای تازه ای شکل گرفته است؛ دعوای ابراهیم آزادگان رئیس جدید گروه فلسفه‌علم دانشگاه صنعتی شریف و جعفر چاوشی،یکی از اساتید این گروه که اتفاقا از حامیان دکتر گلشنی است.

بیشتر بخوانید// حذف نخبگان به بهای سیاسی‌کاری؟

جنگ قدرت در گروه فلسفه علم دانشگاه شریف در غیاب استاد

دکتر جعفر چاوشی، استاد گروه فلسفه‌علم دانشگاه شریف که این روزها از دست مدیریت جدید این گروه، حسابی شاکی است

آقای فتوحی! آیا این‌چنین باید پاداش زحمات من داده شود؟
دکتر جعفر چاوشی، از اساتید جدید گروه فلسفه‌علم دانشگاه شریف است که در آخرین سال‌های مدیریت گلشنی بر این گروه جذب دانشگاه شریف شد. او  گفته که از این ترم و با دستور دکتر ابراهیم آزادگان، به طور ناگهانی دو درسی که او همیشه استادشان بوده،حذف شده و گروه فلسفه‌علم از استاد دیگری از خارج دانشگاه شریف برای تدریس آن دو درس دعوت کرده است! چاوشی در نامه‌ای خطاب به محمود فتوحی رئیس دانشگاه شریف نوشته:«مگر نه این است که به خاطر خدمت به کشورم، یعنی تدریس در این دانشگاه زندگی‌ام از هم پاشیده گردید؟ مگر نه این است که همکلاسی فرانسوی من که همزمان با من دکترایش را گرفت، اکنون رئیس دپارتمان تاریخ علم همان دانشگاه است در حالی‌که آثار علمی من به مراتب بیشتر از این همکلاسی است؟ جنابعالی حتی در همین دانشگاه هم نمی‌توانید کسی را پیدا کنید که به اندازه من کتاب و مقاله داشته باشد. آیا این‌چنین باید پاداش زحمات من داده شود؟»

چاوشی دروغ می‌گوید!
بعد از انتشار نامه صریح چاوشی در نشریه بسیج دانشجویی دانشگاه شریف، سمیه رسولی، یکی از دانشجویان دانشگاه، در پاسخ به مطالب دکتر چاوشی نوشته:« متاسفانه هیچ‌گونه تدریسی در کلاس ایشان وجود ندارد... هر جلسه یک مقاله، مانند کودکان دبستانی که از روی درس «تصمیم کبری» می‌خوانند، در کلاس با صدای بلند توسط دانشجویان روخوانی می‌شود و در اغلب موارد،  استاد سوالات را پاسخ نمی‌دهند و برای پاسخ به سوال از همفکری دوستان مدد می‌گیرند... کلاس ایشان بسیار آشفته است و موضوعات مختلفی در آن مطرح می‌شود... در تمام ادوار مختلفی که ایشان حضور داشتند هیچ دانشجویی با هیچ طیف فکری-نه مذهبی و نه غیرمذهبی- از ایشان راضی نبودند.»  رسولی همچنین  نوشته آن‌ها چندباری هم اعتراض‌شان را درباره تدریس دکتر چاوشی، به دکتر گلشنی گفته بودند که اثری نداشته.

فحاشی اساتید بهم به خاطر یک نامه
 در همان شماره از نشریه بسیج دانشجویی شریف که حاوی متن پاسخ سمیه رسولی به نامه دکتر چاوشی بود، متن دیگری از قول این استاد گروه فلسفه علم دانشگاه شریف منتشر شد. متنی که بر اساس آن، ابراهیم آزادگان در واکنش به نامه‌ اعتراضی چاوشی، الفاظ رکیکی را به کار برده و مانع انتقال آن نامه به دفتر رئیس دانشگاه شریف شده است! چاوشی نوشته ابراهیم آزادگان، یکی از کارمندان پیشکسوت گروه فلسفه علم دانشگاه را صرفاً به دلیل تایپ کردن نامه چاوشی به باد ناسزا گرفته و با او برخورد تندی داشته است. چاوشی همچنین نوشته که آزادگان مانع انتقال نامه او به دفتر رئیس دانشگاه شده و خود چاوشی شخصا یک کپی از نامه را به دفتر رئیس دانشگاه برده است.

بیشتر ببینید// روزشمار حذف یک اندیشه

جنگ قدرت در گروه فلسفه علم دانشگاه شریف در غیاب استاد

دکتر ابراهیم آزادگان، رئیس جدید گروه فلسفه‌علم دانشگاه شریف که جانشین دکتر گلشنی شده

جای خالی دکتر گلشنی
ماجراهای پیچیده‌ی گروه فلسفه‌علم دانشگاه شریف همچنان ادامه دارد و به نظر می‌رسد بازنشسته کردن دکتر گلشنی نه آخرین قسمت، که اولین قسمت از اتفاقات عجیب و غریب در این گروه مهم دانشگاه شریف بوده! نام  گروه فلسفه‌علم دانشگاه شریف، این روزها بیش از همیشه در اخبار دانشگاهی شنیده می‌شود. گروهی که معادلات و اختلافات و درگیری‌های درونی‌اش، روز به روز پیچیده‌تر می‌شود. خبرگزاری دانشجو برای انعکاس توضیحات مسئولین دانشگاه شریف و گروه فلسفه‌علم، و همچنین نکات تکمیلی دکتر چاوشی آماده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top