تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/08/14 - 21:33
کد خبر: 289292

حسینی در دانشگاه آزاد کرمان چه گفت؟

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها از ابتدای امر در مسائل داخلی کشور ما دخالت می‌کردند، گفت: در قضیه برجام، حیثیت غرب ‌زدگان داخلی از بین رفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، سیدمحمد حسینی، دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در مراسم جاماندگان اربعین حسینی و بزرگداشت ۱۳ آبان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان بیان داشت: آمریکا و استکبار همواره در ۱۳ آبان جایگاه ظالمانه‌ای در ذهن مردم ما دارند و رئیس جمهور دیوانه آمریکا اعلام کرده است، سال جاری و در روز ۱۳ آبان، تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران را باز خواهد گرداند.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: به‌دلیل افزایش بی‌سابقه جنگ روانی و رسانه‌ای آمریکا علیه کشورمان اهمیت راهپیمایی روز ۱۳ آبان و جایگاه مبارزه با استکبار بیش از پیش به چشم می‌خورد.

حسینی با اشاره به حضور باشکوه تمام اقشار در راهپیمایی امروز گفت: حضور همه جانبه مردم در صحنه‌های مختلف، حمایت از آرمان‌های انقلاب اسلامی و نشان دهنده پایبندی مستمر آنان به ارزش‌های اصیل اسلامی است.

وی تصریح کرد: دشمنی آمریکا با مردم کشور ما سابقه‌ای ۶۵ ساله و به کودتای ننگین سال ۱۳۳۲ برمی‌گردد و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام، فقط بهانه‌ای برای اعمال تحریم آن‌ها علیه ایران است. سال ۱۳۴۳ نیز به‌دلیل مخالفت امام خمینی (ره) با لایحه ننگین کاپیتولاسیون و با اعمال فشار بر دولت وقت، باعث تبعید ایشان به خارج از کشور شدند.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، مخالفت آمریکا با پیشرفت علمی، صنعتی و نظامی کشورمان را تاریخی دانست و ادامه داد: آن‌ها در دوران طاغوت پهلوی حتی در سطحی‌ترین قسمت‌های صنعتی و معدنی کشور اجازه استفاده از نیرو‌های توانمند داخلی را نمی‌دانند و مستشاران خود را به‌عنوان مسئولان رده بالای حوزه‌های مختلف معرفی می‌کردند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: آمریکایی‌ها از ابتدای امر در مسائل داخلی کشور ما دخالت می‌کردند و جمهوری اسلامی پای آن‌ها را از صحنه مدیریت کشور کوتاه کرد و همین موضوع دلیل اصلی کینه به مردم ماست. نحوه برخورد آمریکایی‌ها با حکمرانان عربستانی نمونه کاملی از نفوذ آن‌ها در کشور‌های منطقه است که با تحقیر آنان و گاوشیرده خواندنشان راه را برای جنایات خود باز می‌کنند. جنایات استکبار و در رأس آن آمریکا در کشور‌های مظلوم به‌خصوص سوریه، یمن، نیجریه و... نشانه دشمنی آن‌ها با مکتب اهل بیت (ع) است و کشتار مردم بی‌دفاع این کشورها، نقاب مدعیان دروغین حقوق بشر، آزادی و دموکراسی را از چهره آن‌ها برمی‌دارد.

حسینی تصریح کرد: آمریکایی‌ها ابتدای انقلاب با توطئه‌های فراوان درصدد نابودی جمهوری اسلامی و بازگرداندن رژیم طاغوت پهلوی بودند و آشوب‌ها و کودتا‌های مختلفی را در کشور به راه انداختند. اسناد و مدارک موجود در لانه جاسوسی به‌خوبی نشان داد که سفارت آمریکا مرکز اصلی مدیریت و کنترل غرب آسیا است و توسط عوامل نفوذی خود به برخی اهداف خود می‌رسیدند.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: آمریکا به هیچ عنوان به مقررات جهانی پایبندی ندارد و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) واکنشی به جنایات آن‌ها بود. امام خمینی (ره) با انقلاب دوم خواندن تسخیر لانه جاسوسی آن را مکمل انقلاب و تضمین کننده استمرار آن دانستند و اگر این حرکت صورت نمی‌گرفت، در همان سال‌های آغازین شاهد از بین رفتن انقلاب اسلامی بودیم.

حسینی با اشاره به خروج آمریکا از برجام عنوان کرد: در ۴۰ سال اخیر پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا از هیچ خصومتی علیه مردم ما فروگذار نکرده و تمام توان خود را به‌کار گرفته است و پس از برجام نیز برای تحریم‌های بیشتر به‌خصوص در زمینه فروش نفت تمام تلاش خود را کردند. همه تحریم‌های آمریکا برای فشار اقتصادی بر مردم و ایحاد آشوب در کشور و نابودی انقلاب اسلامی طراحی و اجرا شده است و در این زمینه مسئولان ما باید هوشیار باشند.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با اشاره به معاف شدن هشت کشور از تحریم‌های آمریکا خاطرنشان کرد: به صفر رساندن صادرات نفت ایران کاملاً غیر عملی است؛ چراکه تمام متحدان آمریکا و سازمان اوپک نمی‌توانند به میزان تولید نفت ایران جایگزین داشته باشند و قیمت نفت در کل دنیا به شدت افزایش پیدا خواهد کرد. ترامپ در همه دنیا برای خود درگیری‌های اقتصادی ایجاد کرده است که می‌توان به جنگ اقتصادی آمریکا با چین و اعمال تحریم‌ها ضد روسیه اشاره کرد و همین موضوعات سبب همراهی کشور‌ها با ایران شده است.

وی عنوان کرد: تحریم‌های ایران باعث خارج شدن مبادلات ارزی دلاری توسط کشور‌های مختلف شده است و بسیاری از کشور‌ها به‌خصوص در اجلاس گروه هشت کشور در حال توسعه اسلامی عنوان شد که مبادلات بین این کشور‌ها با دلار نخواهد بود. کشور‌هایی که در برجام حضور داشتند با یکجانبه‌گرایی آمریکا سازش نخواهند داشت و همین موضوع باعث کم‌اثرشدن تحریم‌ها خواهد شد.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه در قضیه برجام حیثیت غربزدگان داخلی کاملاً از بین رفت، افزود: مشکلاتی که آمریکا برای کشور ما به وجود می‌آورد نشانه به بن‌بست رسیدن آرمان و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست؛ بلکه فقط غرب‌زدگان داخلی هستند که اهداف خود را در بن‌بست می‌بینند.

این استاد دانشگاه، حافظان اصلی انقلاب را مردم دانست و گفت: خانواده‌هایی که حاضرند در راستای اهداف نظام ایستادگی و شهید تقدیم اسلام کنند، هیچ وقت به بن‌بست نخواهند رسید و به پیشرفت انقلاب اسلامی و کشور معتقدند. در دوران دفاع مقدس از کوچک‌ترین تجهیزات نظامی محروم بودیم؛ اما اکنون با توان متخصصان داخلی موشک‌هایی با برد ۲ هزار کیلومتر و نقطه‌زن طراحی کرده و ساخته‌ایم که خشم دشمنان را برانگیخته است. اگر در بخش‌های مختلف مدیریتی و اقتصادی مانند حوزه‌های نظامی و دفاعی مدیریت واحد و کاملاً انقلابی داشتیم، اکنون شاهد مشکلات نبودیم و تحریم‌ها کوچکترین اثری روی کشور نداشت.

وی با اشاره به دیدار روز گذشته مقام معظم رهبری با جوانان و دانشجویان تصریح کرد: تأکید ویژه ایشان به جوانان این بود که به پیشرفت کشور چشم داشته باشند و گام‌های بلندی را در این زمینه بردارند.

حسینی اظهار کرد: تحت فشار قراردادن ملت‌های مظلوم و مسلمان دنیا توسط حاکمان ظالم آن‌ها نشان‌دهنده ترس دشمنان از الگوبرداری ملت‌ها از جمهوری اسلامی است و جنایات آن‌ها علیه مردم یمن، نیجریه و غیره نیز نمونه‌ای از ترس آنهاست.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با تأکید بر سخن رهبری درباره رو به افول بودن آمریکا خاطرنشان کرد: این سخن بسیاری از صاحب‌نظران مطرح دنیاست که با مشاهده وضعیت فساد و افزایش فاصله طبقاتی در آمریکا نابودی آن را پیش‌بینی کرده‌اند.

در ادامه این مراسم حمدالله منظری توکلی نیز گفت: سه رخداد بسیار مهمی که در سال‌های مختلف و در روز ۱۳ آبان به وقوع پیوسته بسیار مهم و هرکدام در حد یک انقلاب ارزش دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان افزود: تبعید امام خمینی (ره) در ۱۳ آبان ۱۳۴۳ به ترکیه آغازگر انقلاب اسلامی بود. ۱۳ آبان ۱۳۵۷ تعدادی از دانش‌آموزان در کنار دانشجویان دانشگاه تهران توسط رژیم ستمشاهی به خاک و خون کشیده شدند که لکه ننگی ابدی بر دامان دشمنان این ملت خواهد بود. تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بجد انقلاب دوم مردم ما بود و امام خمینی (ره) نیز بر این موضوع صحه گذاشتند.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان خاطرنشان کرد: دانشجویان و دانش آموزان مسلمان ما باید با تلاش به پیشرفت همه‌جانبه کشور کمک کنند تا شاهد افزایش بیش از پیش قدرت منطقه‌ای و جهانی ایران اسلامی در میان ملت‌ها باشیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top