تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/08/15 - 09:37
کد خبر: 289382

نقد و بررسی نشریات دانشجویی در هفته سوم آبان ماه؛

حرف دل دانشجو را بزنید +دانلود

حرف دل دانشجو را بزنید +دانلود

گفتگو با معاونت فرهنگی این دانشگاه، گزارش اقتصادی و اجتماعی از مهمترین سوژه های این شماره است. عدم رعایت نکات نگارشی و ویرایشی، انتخاب تصاویر «دِفرم» از نقاط ضعف، و انتخاب سوژه های مرتبط با مشکلات دانشجویی، مشخص بودن نام پدیدآورندگان اثر از نقاط مثبت این شماره است.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هفته سوم آبان ماه نیز از راه رسید و گرچه فضای دانشگاه ها تحت تاثیر تعطیلات اربعین و مراسم های 28 و 29 صفر هستند،  اما نشریات دانشجویی فعالیت های خود را ادامه دادند. موضوعات اجتماعی از جمله پیاده روی اربعین، سیاسی، صنفی و حتی ورزشی از مهمترین سوژه های این هفته نشریات دانشجویی بودند. در ادامه نقد و بررسی 5 نشریه دانشجویی از دانشگاه های مختلف آمده است.

1- الف
شماره جدید نشریه دانشجویی الف، متعلق به انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان، موضوع اربعین را با عنوان "اربعین، عطر انقلاب" سوژه اصلی خود قرار داده است، گزارشی بمناسبت 13 آبان و معرفی کتاب از دیگر گزارشی این شماره الف است، طراحی مناسب و رعایت استانداردهای طراحی و ویرایشی از نقاط مثبت این شماره است، البته نبود سوژه صنفی و دانشجویی، ادامه مطلب های زیاد به صفحات دیگر(مخاطب را گیج میکند) از نقاط صعف این شماره می تواند باشد.

دانلود این شماره از اینجــا

 

2- گفتمان
شماره جدید نشریه دانشجویی "گفتمان" متعلق به انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی سوژه ورزشی را تیتر یک خود قرار داده است، پیاده روی اربعین، گزارشی سیاسی درباره عباسی آخوندی و یک گزارش فرهنگی با موضوع حجاب از مهمترین سوژه های این شماره گفتمان است. طراحی ضعیف، انتخاب عکس های نامناسب، ایرادات نگارشی و ویرایشی از جمله انتخاب تیترهای غیرجذاب از ضعف های این شماره است، البته در کنار این صعف ها، انتخاب یک سوژه دانشجویی (چطوری از تهران بیایم خوارزمی؟) و درج نام نویسندگان از نقاط مثبت این شماره است.

دانلود این شماره از اینجــا

3- سحر
شماره جدید نشریه "سحر" متعلق به انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی مسائل مرتبط با دانشجویان را سوژه اصلی خود قرار داده است، "درآمدی بر تناولیات دانشجویان ایران" عنوان اصلی این شماره است که به بهانه روز جهانی غذا، نقدی بر وضعیت سلف این دانشگاه داشته است، نقدی بر رفتارهای وزیر بهداشت، نقد فیلم سینمایی مغزهای کوچک زنگ زده و بررسی یک مشکل صنفی دانشجویان از سوژه های این شماره سحر است. طراحی گرافیکی و رعایت استانداردهای نگارشی و ویرایشی(تیتر نویسی، استفاده از سوتیتر و قاب بندی) یک نشریه دانشجویی از نقاط مثبت این شماره در مقابل تنها نقطه ضعفی که می توان از این شماره سحر گرفت، انتشار آن به صورت رنگی خواهد بود که از حالت دانشجویی بودن خارج می شود.

دانلود این شماره از اینجــا

4- رویش
شماره جدید نشریه دانشجویی "رویش" متعلق به انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی رفسنجان، موضوع fatf را سوژه اصلی خود قرار داده است، گفتگو با معاونت فرهنگی این دانشگاه، گزارش اقتصادی و اجتماعی از مهمترین سوژه های این شماره است. عدم رعایت نکات نگارشی و ویرایشی، انتخاب تصاویر «دِفرم» از نقاط ضعف، و انتخاب سوژه های مرتبط با مشکلات دانشجویی، مشخص بودن نام پدیدآورندگان اثر از نقاط مثبت این شماره است.

دانلود این شماره از اینجــا

5- پابرهنه
شماره جدید نشریه دانشجویی "پابرهنه" به صاحبا امتیازی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران، کارنامه عباس آخوندی را سوژه اصلی خود کرده است، این نشریه دو صفحه ای، در صفحه دوم خود موضوع اربعین را مورد بررسی قرار داده و نگاهی به اقتصاد بازار داشته است. نداشتن گزارش یک(تیتر و عکس یک)، نبود گزارش صنفی از دانشگاه(برقراری با مخاطب دانشجویی) از ضعف های این شماره پابرهنه است، البته دارا بود نشریه با یک لایوت اختصاصی نیز از نکات مثبت می تواند باشد.

دانلود این شماره از اینجــا

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top