تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/08/15 - 18:28
کد خبر: 289450

تجهیز گوگل کروم به پشتیبانی از سنسور اثر انگشت

گوگل بعد از ارائه کروم 69 شروع به انتشار نسخه بتا برای به‌روزرسانی 70 کروم برای اندروید و مک کرده است. این نسخه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مرورگر را به‌همراه دارد. نسخه بتای 70 از سنسورهای اثر انگشت در دستگاه‌های اندروید و مک پشتیبانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، ماه گذشته میلادی شاهد جشن‌های گوگل برای 10 ساله شدن مروگر کروم بودیم. کروم 69 با ویژگی‌ها و قابلیت‌ها و البته ظاهری متحول شده در همین زمان منتشر شد. همان‌طور که قبلا در خبرها داشتیم نسخه جدید گوگل کروم علاوه بر این دارای یک مدیر گذرواژه به‌روز شده، قابلیت بهینه شده Auto-fill با دقت بالاتر و یک‌سری از تغییرات مخصوص توسعه دهندگان است.

حالا بعد از کروم 69، گوگل شروع به انتشار به‌روزرسانی تازه برای کروم روی دستگاه‌های اندروید و مک کرده است. این نسخه جدید که شماره 70 این مرورگر محسوب می‌شود مجهز به یکی از مهم‌ترین و قابل توجه‌ترین ویژگی‌های این نرم‌افزار تا به‌امروز است. نسخه بتای 70 از سنسورهای اثر انگشت روی دستگاه‌های اندروید و مک پشتیبانی می‌کند.

این ویژگی به‌کاربران این امکان را می‌دهد تا پرداخت‌های خود در وبسایت‌ها را با استفاده از اسکنر اثر انگشت انجام دهند. در واقع، این اسکنر زمانی که به‌ احراز هویت دو مرحله‌ای نیاز باشد وارد عمل می‌شود. البته به‌غیر از این قابلیت مهم، نسخه بتای 70 کروم مملو از تغییرات کوچک و جزئی دیگر است.

کروم 70 هم‌چنان از سیستم HTTPS که در کروم 69 معرفی شد استفاده می‌کند. هر زمان که کاربر در حال استفاده از وبسایت‌هایی باشد که HTTPS نیستند یا بخواهد گذرواژه و اطلاعات شخصی خود را در آن‌ها وارد کند یک پیام هشدار "Not Secure" (امن نیست) به‌همراه یک آیکون هشدار قرمز رنگ نمایش داده می‌شود.

این نسخه شامل ویژگی‌های جالب دیگری نیز هست. به‌عنوان مثال، مرورگر هر زمانی‌که پنجره مخصوص پرداخت‌ها، انتخاب فایل، یا اعلان‌های احراز هویت باز باشد به‌طور خودکار از مود تمام صفحه خارج می‌شود. این قابلیت به کاربران در هنگام پر کردن اطلاعات موردنیاز امکان تصمیم‌گیری بهتر را می‌دهد.

منبع: techviral.net

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top