تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/08/17 - 11:14
کد خبر: 289541

اولین وعده وزیر جدید کار به کارگران عملی نشد

با وجوداینکه کارگران منتظر برگزاری جلسه شورای عالی کار و بررسی دستمزد خود در هفته جاری بودند،اما باز هم طبق اظهارات نمایندگان عضو شورای عالی کار این جلسه در هفته ای که گذشت برگزار نشد و دستمزد کارگران بدون افزایش قدرت خرید باقی ماند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، هفته گذشته بود که شریعتمداری در اولین نشست خود با تشکل های کارگری وعده برگزاری جلسه شورای عالی کار را در هفته جاری داد. این در حالی است که این هفته به پایان رسید و وعده شریعتمداری برای برگزاری جلسه شورای عالی کار محقق نشد.

انتظار نمایندگان کارگران برای برگزاری جلسه شورای عالی کار به منظور بررسی راهکارهای قدرت خرید کارگران نزدیک به 4ماه است .

علی خدایی (عضو کارگری شورای عالی کار) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم می‌گوید: هنوز دعوتنامه‌های برگزاری جلسه به دست‌مان نرسیده‌است. طبق روند عرفی، باید حداقل دو تا سه روز قبل از برگزاری جلسه، این دعوتنامه‌ها صادر شود و به دست نمایندگان کارگری و کارفرمایی برسد تا اعضایی که در تهران ساکن نیستند، بتوانند خود را به جلسه برسانند.امیدواریم در اولین فرصت در هفته آینده این جلسه برگزار شود.

در جلسه تشکل های کارگری با شریعتم مداری تقویت سه جانبه گرایی یکی از درخواست های اصلی بود و در ادامه «معیشت»، «امنیت شغلی» و «تشکل یابی» تأکید تمام نمایندگان حاضر در جلسه بود. اما گلایه مشترک نمایندگان کارگران در شرایط دشوار اقتصادی عدم برگزاری جلسه شورای عالی کار بود. آنها «بررسی فوری راهکارهای جبران قدرت خرید کارگران در سال 97» خواستار شدند.

طبق محاسبات نمایندگان کارگران در شورای عالی کار قدرت خرید کارگران در سال جاری کاهش چشمگیری داشته است. تا جایی که بعد از تعیین دستمزد 97، حداقل دستمزد سال جاری جوابگوی 50 درصد هزینه های زندگی بود اما اکنون این رقم به 32 درصد رسیده است. بنابراین می توان گفت فاصله 50 درصدی دستمزد تا معیشت از ابتدای امسال به 70 درصد افزایش یافته است.

پیگیری های نمایندگان کارگران برای برگزاری جلسه شورای عالی کار و بررسی راهکارهای تقویت قدرت خرید کارگران تا جایی بوده است که طی چند ماه گذشته نمایندگان کارگران چندین نامه به روحانی و بندپی، سرپرست وزارت کار فرستادند و خواستار بررسی راهکارهای تقویت قدرت خرید کارگران شدند.

علی الرغم تأکیدات نمایندگان کارگران در جلسه با وزیر باز هم جلسه شورای عالی کار برگزار نشد و دستمزد کارگران به حاشیه برنامه های کاری وزیر کار رفت. با توجه به انتظار نمایندگان کارگران از تحقق اولین وعده وزیر، آیا در هفته جاری جلسه شورای عالی کار برای بررسی قدرت خرید کارگران برگزار می شود؟

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
خانه سست عنکبوت/ فعالان دانشجویی در خصوص پیامدهای عملیات «وعده صادق» چه می‌گویند؟
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top