تاریخ انتشار: جمعه 1397/08/18 - 17:11
کد خبر: 289634

در آستانه تاریخ سازی دیگر از فوتبالیست های ایرانی؛

آنچه از قهرمانی پرسپولیس در آسیا مهمتر است

آنچه از قهرمانی پرسپولیس در آسیا مهمتر است

در کنار موفقیت هایی که امروز پرسپولیس را به فینال آسیا رسانده و همچنان امید به قهرمانی را در دل هواداران و مردم فوتبال دوست زنده نگه داشته است برخی نقاط مبهم و تاریک نیز به چشم می خورد که اگر امسال دامن این تیم را نگیرد سال دیگر یا در موراد بعدی حتما خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در حالی که کمتر از 24 ساعت تا یکی از مهمترین بازیهای باشگاهی تاریخ کشور باقیمانده است برای هواداران تیم فوتبال پرسپولیس و جامعه فوتبال دوست کشورمان از هر رنگ و باشگاهی با هر آئین و ارزشی اما برافراشته شدن پرچم سه رنگ کشورمان در بازی فردا شب در ورزشگاه آزادی می تواند محلی از جذابیت و علاقه داشته باشد.

در چنین شرایطی برای بسیاری از هوادارن هرچند مهم است که تیم فوتبال پرسپولیس بعد از عبور از این مسیر پر فراز و نشیب برای اولین بار به عنوان قهرمانی آسیا برسد اما رسیدن به چنین جایگاهی در فینال آسیا نیز برای تیمی که بعد از یک دهه بحران در سالهای اخیر رشدی صعودی پیدا کرد و امروز به عنوان یکی از نمادهای قدرت ایران در عرصه فوتبال به شمار می رود نیز قابل قبول است.

بررسی فنی رشد پرسپولیس در سال های اخیر بیش از هر چیزی برای میلیون ها هوادار ایرانی پیام های مطلوب و خوشایندی داشته است. مدیریت منسجم سرمربی شناخته شده ی پرسپولیس که سال های کاملا آرام و بی فراز و نشیبی را پیش تر به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان پشت سر گذاشته بود امروز از نظر اکثر کارشناسان فوتبال داخلی و خارجی باعث شده است تا پرسپولیس به یک باشگاه حرفه ای تر از گذشته تبدیل شود.

در کنار موفقیت هایی که امروز پرسپولیس را به فینال آسیا رسانده و همچنان امید به قهرمانی را در دل هواداران و مردم فوتبال دوست زنده نگه داشته است برخی نقاط مبهم و تاریک نیز به چشم می خورد که اگر امسال دامن این تیم را نگیرد سال دیگر یا در موراد بعدی حتما خواهد گرفت.

شاید اگر تیم فوتبال استقلال نیز مانند پرسپولیس از بسته بودن پنجره نقل و انقالات رنج نمی برد یا شاید اگر فصل گذشته تیم فوتبال تراکتور سازی به همین مشکل دچار نمی شد امروز آن ها نیز در کنار سرخپوشان پایتخت در آسیا خودنمایی می کردند. اگر اعمال نفوذ مدیریت دولتی سازمان یافته برای جلوگیری از هرگونه اختلالات دلالی و قطع دست های پشت پرده در تیم پرسپولیس در سایر تیم های فوتبال باشگاهی کشورمان نیز صورت می گرفت قطعا وضعیت نمایندگان فوتبال کشورمان در لیگ برتر و مهمتر از آن در لیگ قهرمانان آسیا بسیار بهتر از امروز بود.

شاید اگر از این منظر به فینال فردا شب نگاه کنیم قهرمانی پرسپولیس دیگر از اولویت نگاهمان خارج شود. سوال اساسی که در این میان باید پرسیده شود چرایی محرومیت پرسپولیس از داشتن بازیکنان خوب و نیمکتی پر و پیمان تر از حالا است. پرسش درباره بی تدبیری مدیران فوتبالی کشور که امروز دست پرسپولیس پر توان و تلاش که به فینال رسیده را برای انتخاب بازیکن و مواجهه با محرومیت و مصدومیت چند بازیکن کلیدی بسته است شاید از قهرمانی پرسپولیس در آسیا هم مهمتر باشد.

هواداران و جامعه فوتبالی کشورمان خوب می دانند که بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس برای رسیدن این مرحله از لیگ قهرمانان آسیا کم نگذاشته اند. از تلاش های دقایق پایانی دیدار با الدحیل که دیگر نفس برای بازیکنان نگذاشته بود و یک بازگشت رویایی در آزادی را رقم زد تا فوق واکنش های جهانی بیرانوند در مقابل ستارگانی مثل زاوی هر کدام نشانه هایی از تلاش تمام قد بازیکنان پرسپولیس هستند اما در کنار این ها محرومیت پرسپولیس از پنجره نقل و انتقالات در روزهایی که بازیکنان مهم مثل ماهینی و عالیشاه مصدوم شوند و نعمتی نیز از حضور در فینال محروم شود دست پرسپولیس برای تکمیل این ترکیب خالی باشد.

به هر حال به نظر می رسد برای رسیدن به جایگاه حرفه ای فوتبال در کشورمان در کنار تلاش و رفتار حرفه ای بازیکنان و کادر فنی توجه و کنترل مدیران ورزشی به خصوص حوزه فوتبال برای جلوگیری از هرگونه اشتباهات استراتزیکی که شب مسابقه فینال کار دست یک تیم با انگیزه مثل پرسپولیس می دهد لازم و ضروری است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top