تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/08/20 - 17:49
کد خبر: 289949

توسعه فضای خوابگاه دانشجویی اولویت وزارت علوم است

معاون وزیر علوم با اشاره به وضعیت نامطلوب برخی خوابگاه‌های دانشجویی در سطح کشور افزایش فضای خوابگاهی را یکی از اولویت‌های وزارت علوم عنوان کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به گزارش خبرنگار کهر، مجتبی صدیقی ظهر یکشنبه در حاشیه افتتاح سه طرح عمرانی دانشگاه گیلان به وضعیت مطلوب این دانشگاه در حوزه آموزش عالی کشور اشاره و اظهارکرد: دانشگاه گیلان در سال‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی داشته است.

صدیقی به برخی مشکلات در حوزه دانشجویی نیز اشاره و نبود خوابگاه را یکی از چالش برشمرد و افزود: در سال های گذشته در برخی از مقاطع شاهد منع خوابگاه سازی بودیم که این مشکل با همکاری و حمایت مجلس در برنامه توسعه ششم برطرف شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت های وزارت علوم و فناوری کاهش مشکلات برای دانشجویان غیربومی است، ادامه داد: افزایش ظرفیت خوابگاه ‌ها در سطح کشور در دستور کار قرار گرفته است.

معاون وزیر علوم در ادامه توجه به اوقات فراغت دانشجویان را از دیگر اولویت وزارت علوم دانست و بیان کرد: با تامین اعتبارات، ظرفیت‌های موجود این بخش شناسایی و برنامه‌های متنوعی تدوین و اجرایی خواهد شد.

وضعیت نامطلوب ۶۵ خوابگاه دانشجویی در کشور
در ادامه این مراسم مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان کشور نیز با بیان اینکه برنامه پنجم توسعه شاهد منع خوابگاه سازی بودیم، اظهارکرد: خوشبختانه این مشکل در برنامه ششم توسعه برطرف شده است.

ذوالفقار یزدان مهر به فعالیت هزار و ۵۰ خوابگاه دانشحویی در کشور اشاره کرد و افزود: متاسفانه ۶۵ حوابگاه از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده و نیازمند توجه مسئولان است.

وی  ادامه داد: در سال ۹۴ حدود ۵۰ هزار دانشجو موفق به اسکان در خوابگاه‌های دانشجویی نشدند که با تخصیص ۲۷ میلیارد تومان کمک رهنی به دانشگاه‌ها بیش از ۲۰ هزار دانشجو در خوابگاه‌ها اسکان یافتند.

رئیس صندوق رفاه دانشحویان کشور همچنین با بیان اینکه بهبود فضای خوابگاهی یکی از برنامه‌های وزارت علوم است، تصریح کرد: در سال جاری با اجرای طرح رتبه بندی خوابگاه های دانشجویی ۲۰۰ خوابگاه ارتقا رتبه داشته اند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top