تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/08/20 - 21:00
کد خبر: 289955

چالشهای رییس جدید سازمان سینمایی

محمدمهدی حیدریان در واپسین روزهای تصدی ریاست سازمان سینمایی، سامان دهی وضعیت اصناف سینمایی را جدی ترین چالش پیش روی رئیس آینده این سازمان دانست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛  محمد مهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی که به واسطه قانون منع به کارگیری بازنشستگان در آستانه خداحافظی از این سازمان قرار دارد، عصر امروز یکشنبه ۲۰ آبان ماه، در حاشیه بازدید از سی وپنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران و در جمع خبرنگاران درباره نگرانی های موجود در میان خانواده سینما درباره سرانجام سازمان سینمایی گفت: آنچه مسلم است از ابتدای سال گذشته در سینما همه امور بر اساس یک برنامه جامع پیش رفته و قطعا این برنامه در آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد، هم وزیر محترم و هم ما که در این زمینه فعال هستیم قرارمان برهمین بوده است که این برنامه جامع حداقل تا پایان این دولت ملاک کار باشد و به نظر می رسد در این زمینه نگرانی ای وجود نداشته باشد.

حیدریان درباره ادامه فعالیت در حوزه سینما پس از وداع با سازمان سینمایی هم تأکید کرد: در وزارت ارشاد خواهم ماند و در کنار سینما هم هستم، دیگر برای جدا شدن من از سینما دیر شده است.

رئیس سازمان سینمایی درباره ارزیابی اش از دوران ریاست خود بر سازمان سینمایی هم تأکید کرد: از ابتدای قبول این مسئولیت تأکید اصلی ام عمل و تعهد به برنامه بوده است. برنامه ای که همه بخش های سینما منظومه وار در آن تعریف شده و براساس آن هم حرکت کنند. گزارش کاری بر همین اساس درباره یک و نیم سال گذشته آماده شده است که به زودی منتشر خواهد شد و براساس آن می توانید درباره عملکرد ما براساس این برنامه قضاوت کنید. اگر میثاق همه ما حتی بر نقد برنامه باشد آن وقت هم درخواست ها از مدیران مشخص تر می شود و هم جهت حرکت روشن تر است.

وی با تأکید براینکه در زمینه سکان داری سازمان سینمایی مشورت لازم را به وزیر ارشاد خواهد داد، مهمترین پیشنهاد خود به رئیس بعدی سازمان را اینگونه تشریح کرد: حتما مهمترین پیشنهادم حرکت در چارچوب برنامه و قانون است و فکر می کنم قاعدتا تعهدی که وزیر محترم ارشاد از رئیس بعدی سازمان خواهد گرفت، همین خواهد بود.

حیدریان در پاسخ به خبرنگار مهر درباره مهمترین چالش پیش روی رییس آینده سازمان سینمایی هم تأکید کرد: به نظرم صنوف مهمترین موضوع امروز سینمای ایران هستند که باید از برزخ فعلی خارج شوند. اگر صنوف می خواهند میدان داری کنند، که چاره ای هم جز این نداریم، باید مسئولیت پذیر هم باشند. گاهی به نعل زدن و گاهی به میخ زدن برخی اصناف دردی از سینما دوا نخواهد کرد و سردرگمی ها را هم تشدید خواهد کرد. وزرات ارشاد هم به این سمت حرکت خواهد کرد و به خصوص در حوزه سینما در چارچوب همان برنامه جامع وضعیت صنوف را هم سامان خواهد داد. وزارت کار هم پشتیبان این حرکت خواهد بود و ان شالله در آینده صنوفی واحد در بخش های مختلف خواهیم داشت.

حیدریان درباره تغییر موضع برخی صنوف نسبت به عملکرد خود پس از انتشار خبر خداحافظی اش از سازمان سینمایی و انتشار برخی بیانیه ها و نامه های انتقادی هم گفت: ما در مقام رئیس سازمان سینمایی نسبت روشنی با اصناف داشته ایم و این نسبت همچنان برقرار خواهد بود. همچنان سختگیرانه در جهت مصالح سینما و با همراهی اصناف سینمایی پیش خواهیم رفت و اندک تلاطم های مقطعی و موضعی تغییری به وجود نخواهد آورد.

رئیس سازمان سینمایی درباره برخی شنیده ها درباره رایزنی با فیلم سازان برای رونمایی از آثار خود در جشنواره جهانی فیلم فجر به جای بخش ملی هم گفت: حتما این اتفاق نمی تواند رخ دهد چرا که ظرفیت پذیرش فیلم ایرانی در جشنواره جهانی فجر محدود است. مضاف بر اینکه این دو رویداد تعارضی با هم ندارند و جشنواره جهانی را بخش بین المللی جشنواره ملی فیلم فجر می دانیم. فارغ از گمانه زنی برخی رسانه ها، دبیران جشنواره هم حتی المقدور بدون تغییر خواهد بود مگر آنکه اتفاق خاصی رخ دهد. به نظرم هماهنگی این دو جشنواره در سال جاری بیشتر هم خواهد بود.

وی درباره تأثیر تلاطمات اقتصادی بر برگزاری دو جشنواره ملی و جهانی فجر هم گفت: جشنواره ملی که سال گذشته با حدود ۴۰ درصد هزینه برگزاری سال گذشته اش برگزار شد و امسال هم تلاش هایی آغاز شده و ما هم حمایت های لازم را برای جذب اسپانسر خواهیم داشت، تا هزینه ها به نسبت شرایط اقتصادی کاهش پیدا کند. بخشی از این کاهش با صرفه جویی اتفاق می افتد و بخشی هم با محدودتر برگزار شدن برخی قسمت ها.

حیدریان در پاسخ به اینکه کدامیک از برنامه هایی که در ابتدا برای سینمای ایران در نظر داشته است در دوران مسئولیتش اجرایی نشده است توضیح داد: برنامه ای که داشتیم همان چشم انداز ۱۰ ساله است که حرکت در قالب آن آغاز شده است. قاعدتا در حوزه نرم افزاری این حرکت بطئی تر است و محصول آن را آرام تر می توان احساس کرد. من از بخشی ناراضی نیستم اما امید و انتظارم از دست اندرکاران حوزه های مختلف خیلی بیشتر بود. در بخش هایی حدس می زدم مسائل اقتصادی، منافع اقتصادی و منافع شخصی، مانع از اجماع شود که همین اتفاق هم افتاد اما از زمانی به بعد بنا را بر این گذاشتیم اگر می توانیم با کمی هل دادن کارها را پیش ببریم این کار را بکنیم.

رئیس سازمان سینمایی درباره نگرانی بابت ادامه یافتن توجه به ناشنوایان در اکران های سینمایی که از دستاوردهای دوره مدیریت او بوده است هم تأکید کرد: این مسئله از غفلت های تاریخی بود که باید برطرف می شد، امید هم داریم که در آینده توجه به این قشر توسعه پیدا کند. کمااینکه بخشی از همان برنامه ای که به آن اشاره کردم ناظر به همین توجهات است و ان شالله با سرعت بیشتری هم ادامه پیدا خواهد کرد.

حیدریان در پاسخ به سوال دیگری درباره سامان دهی صنف تهیه کنندگان و سرانجام اختلاف ها در میان اعضای این صنف هم گفت: بخشی از این اختلاف ها را نمی توان کتمان کرد. صنف تهیه کنندگان یکی از با اهمیت ترین صنوف سینمایی است که رفتنش در یک کالبد واحد با دست اندازهایی مواجه شده اما حتما تلاش ها در این زمینه به نتیجه خواهد رسید چراکه چاره ای جز این نداریم. پیگیر هستیم تا تلاش ها برای رفع این اختلافات به سرانجام برسد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top