تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/08/21 - 07:24
کد خبر: 290011

سیاست‌های آمریکا در قبال خاورمیانه در تل‌آویو اتخاذ می‌شود

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت:حکام عرب و دیکتاتورها وقتی در موضع ضعف قرار می گیرند؛برای حفظ تاج و تختشان حاضر به ارائه امتیازات به بیگانگان هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خانه ملت، جلال میرزایی ضمن اشاره به رفتار بن سلمان نسبت به جامعه جهانی گفت: با توجه به ماجرای قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول؛بن سلمان  به عنوان ولیعهد عربستان که عمده قدرت هم در این کشور در اختیار وی بوده و تصمیم‌گیرنده برای سعودی ها است، در موضع ضعف قرار گرفته است.

حکام عرب برای حفظ تاج و تختشان حاضر به ارائه امتیازات به بیگانگان هستند
وی افزود:حکام عرب و دیکتاتورها وقتی در موضع ضعف قرار می گیرند؛برای حفظ تاج و تخت خودشان حاضر به ارائه امتیازات به بیگانگان هستند؛بیگانگانی که بتوانند ماندن آنها را در قدرت تضمین کنند.

عضوکمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد:واقعیت این است که اسرائیلی ها نفوذ قابل توجهی در آمریکا دارند و بعضی از سیاست‌های آمریکا در قبال خاورمیانه در تل‌آویو اتخاذ می‌شود.

نماینده مردم ایلام،ایوان وچرداول در مجلس ادامه داد:بن سلمان و سایر حکام عرب با توجه به جنبش های اجتماعی که علیه آنها شکل گرفته،موقعیت متزلزل آنها و مخالفت هایی که با آنها می شود؛سعی می کنند که یک تکیه‌گاه خارجی برای خودشان داشته باشند.

تلاش آمریکا برای حضور غرب گرایان در خاورمیانه جدید
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شائبه تصمیم واشنگتن و لندن برای جایگزینی فردی به جای بن سلمان ،مطرح کرد: آمریکا تا چند سال پیش از طریق سازوکار دموکراتیک و انتخابات به دنبال این بودند که غرب گرایان در کشورها روی کار بیایند؛مثل اوکراین،گرجستان،ارمنستان و سایر کشورها ؛درموضوع عربستان و خاورمیانه جدید که "رایس"چند سال پیش آن را مطرح کرد؛هم آنها به دنبال این بودند که از طریق سازوکارهای دموکراتیک کمک کنند که طیف غرب گرا در این کشورها روی کار بیایند و به سمت نوسازی سیاسی بروند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد:تفاوتی که در نگرش و رویکرد آمریکایی‌ها ایجاد شده ؛این است که بعد از روی کارآمدن ترامپ،رئیس جمهور آمریکا به دنبال این است که دیکتاتورهای غرب گرا درمنطقه روی کار بیایند و روابط حسنه با آنها برقرار کنند؛بنابراین بن سلمان هم غربگرا بوده، احمدبن عزیز را هم که مطرح می‌کنند و در انگلیس ساکن است؛گرایش به غرب دارد.

اقدامات بن سلمان برای آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها هزینه زیادی داشته است
جلالی با بیان اینکه تاریخ مصرف بن سلمان رو به تمام شدن است،ادامه داد:به نظر می رسد که اقدامات بن سلمان برای آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها از منظر افکارعمومی هزینه زیادی داشته است و این ها به دنبال این هستند که یک دیکتاتور غرب‌گرایی که عاقلانه عمل کند در عربستان روی کار بیاید.

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی ها برای پیشگیری از تهدیدات آتی به دنبال این هستند که امروز را مدیریت کنند،تصریح کرد:اینها متوجه هستند که اقدامات بن سلمان دراین مدت در موضوع شروع جنگ یمن و ادامه جنگ یمن همچنین موضوع مخالفان سعودی که به غرب پناهنده شدند،هزینه زیادی داشته و باعث ایجاد شکاف در جامعه عربستان می شود؛چه بسا در بلندمدت آن ها کنترل عربستان را از دست بدهند و باعث بشود که در آینده اعتراضات اجتماعی شکل بگیرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top