تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/08/22 - 22:27
کد خبر: 290284

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی زاهدان پیرامون معاونت فرهنگی دانشگاه

بیشتر افرادی که در معاونت فرهنگی دانشجویی کار میکنند متاسفانه با کار فرهنگی بیگانه هستند بطوریکه اگر از سابقه کاری افرادی که در معاونت فرهنگی دانشجویی کار میکنند یک بررسی صورت پذیرد کمتر کسی سابقه کار فرهنگی را دارد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انجمن اسلامی دانشجویان مستقل علوم پزشکی زاهدان در بیانیه ای نسبت به عملکرد و مدیریت معاونت فرهنگی این دانشگاه اعتراض کردند، این دانشجویان خواستار تغییر در نگرش و رفتار معاونت فرهنگی شدند.

متن این بیانیه به شرح زیر می باشد:
«افراد، مسئولین، خودشان را در معرض نقد و انتقاد قرار بدهند و پاسخگو باشند و پاسخ بدهند و تبیین کنند. خیلی از اوقات اگر چنانچه یک انتقادی به کسی بشود، این فرصتی است برای او که بتواند ذهن ها را روشن کند، تبیین کنند، حقیقت را بیان کنند؛ خیلی چیز خوبی است.» ۱۳۸۸/۰۳/۲۹
(مقام معظم رهبری)

متاسفانه در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مسئولین فرهنگی هیچ آگاهی از کار فرهنگی ندارند، کار فرهنگی در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان صرفاً این شده است که چند عدد عکس گرفته شود و در کانال و سایت بگذارند، بیشتر افرادی که در معاونت فرهنگی دانشجویی کار میکنند متاسفانه با کار فرهنگی بیگانه هستند بطوریکه اگر از سابقه کاری افرادی که در معاونت فرهنگی دانشجویی کار میکنند یک بررسی صورت پذیرد کمتر کسی سابقه کار فرهنگی را دارد. سوال ما از مدیریت محترم فرهنگی دانشجویی دانشگاه این است که آیا کار فرهنگی تغییر دکوراسیون اتاق هست یا عکس گرفتن ورسانه ای کردن از بازدیدها، مدیریت محترم فرهنگی بر خود لازم میدانیم چندین نکته را خدمت شما یاداوری کنیم از روزی که پا در عرصه معاونت فرهنگی دانشجویی گذاشته اید هیچگونه کار فرهنگی برای دانشجویان انجام ندادید و صرفا انتظار دارید تشکلها کارهایشان قانونی باشد و به بهانه کار قانونی کارهایشان متوقف میشود تا زحمت برای شما ایجاد نشود! آیا کارهای شما هم طبق قانون هست؟ آیا به انداره کافی برای مشکلات فرهنگی دانشجویان وقت گذاشته اید؟ جز چند جلسه که صرفا برای رسانه ای کردن بوده که فقط با تشکلها داشته اید چه کار مثبتی برای دانشجویان انجام داده اید؟ آیا فقط بجز برخورد تند و کمیته انضباطی کردن دانشجوها کار دیگری هم یاد دارید؟

از کار فرهنگی برخورد با دانشجو را یاد دارید با دانشجویانی که مطالبه به حق دارند وبرای افرادی که در اسارت گروهکهای تروریستی هستند احضاریه به کمیته انضباطی بفرستید این نکته قابل ذکر میباشد که مجوزها اولیه از چندین ارگان گرفته شده بود اما طی تماسی که باشخص فرماندار داشتیم فرمودند زمان تجمع را به هفته های بعد منتقل کنید. جناب آقای دکتر انصاری در زیر مجموعه شما افراد با کار فرهنگی بیگانه هستند بطوریکه در احکام کارشناسهای فرهنگیتان از متصدی امور دفتری تا خدمتگزار به چشم میخورد اما دریغ از یک کارشناس فرهنگی و دریغ از یک مدیر فرهنگی که معنی ومفهوم کار فرهنگی را بداند جناب دکتر انصاری شاهد برخوردهای دیکتاتوری در حوزه شما هستیم دانشجویانی که درد مردم را پیگیری میکنند در روز بعد احضار میشوند آیا بیان درد مردم در معاونت فرهنگی که شما مسولیت آن را بر عهده دارید جرم است وباید به کمیته انضباطی فرخوانده شوند؟

جناب دکتر این برخوردها دو حالت دارد یا با دستور شخص شما میباشد که اوج دیکتاتوری را میرساند و یا برخورد سلیقه ای بوده که بازهم گناه نابخشودنی هست .جناب دکتر در حوزه شما کارشناسهای دارید که خود را عالم بر هر چیزی دارند و در هر کاری با خط دهی به تعدادی دانشجو اهداف خود را پیش میبرند جناب دکتر جریان دانشجویی باید خود جوش باشد طوری نباشد که هر شخصی برای اهداف شخصی خود تشکلی دانشجویی را در آستین خود داشته باشد و از ماهیت دانشجو استفاده ابزاری کند جناب دکتر امیدواریم از این به بعد شاهد برخوردهای ضربتی ودیکتاتوری در معاونت فرهنگی دانشجویی نباشیم وشاهد کار فرهنگی برای دانشجویانی باشیم که از خانواده هایشان دور هستند و دانشجویانی که مشغول به تحصیل هستند نکته اخر در معاونت دانشجویی شاهد عدم مسولیت پذیری هستیم بطوریکه هر شخصی که میخواهد دستوری برای هر کاری بدهد روی هر نامه اسم چند نفر را برای فرار از پاسخگویی احتمالی ذکر میکند این روند،روند درستی نمیباشد اگر مسؤلیت جایی را قبول کرده اید باید مسؤلیت همه مشکلات ان را نیز قبول کنید

در پایان از زحمات جناب دکتر هاشمی شهری ریاست محترم دانشگاه تشکر ویژه میکنیم و از ایشان خواهشمندیم فکری جدی برا حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی داشته باشند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top