تاریخ انتشار: شنبه 1397/08/26 - 10:16
کد خبر: 290705

غلامی در افتتاحیه سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان:

وزارت علوم باید زمینه را برای رشد فضائل دینی دانشجویان فراهم کند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به گسترش فعالیت‌های دینی در دانشگاه‌ها گفت: وزارت علوم باید زمینه را برای رشد و اعتلای فرهنگ دینی دانشجویان در دانشگاه‌ها فراهم کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاحیه سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان که در دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است، گفت: بعد از مانور فرهنگی بسیار بزرگی که در اربعین حسینی داشتیم و حضور دانشگاهیان و دانشجویان در این مانور فرهنگی بسیار پررنگ بود و حتی کسانی که با مسلمانان رابطه خوبی نداشتند اذعان کردند که این همایش بی نظیر بدون دخالت یک مجموعه دولتی و با حرکت مردمی فراهم می‌شود.

وی گفت: ما ظرفیت‌های بزرگی را به برکت اسلام و اهل بیت در کشورمان و در میان شیعیان داریم که باید قدر دانست و برای اعتلای اسلام از آن‌ها استفاده کرد.

غلامی خاطرنشان کرد: سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور که با ادامه مستمر شکل گرفته از جشنواره‌های ملی دانشگاهی است و به دنبال قدردانی و حفظ امانت پیامبر گرامی اسلام است. نام این جشنواره به نام قرآن و عترت در واقع امانتدار پیامبر گرامی اسلام است که در میان مسلمانان به جا گذاشته و شما جوانان در این زمان و مکان با برگزاری این جشنواره‌ها و تدبر در قرآن آن را پاس می‌دارید.

وی گفت: ما به عنوان پیروان اهل بیت باید بدانیم که پیامبر اسلام در توضیح دلیل بعثت آورده اند که مبعوث شدم تا مکارم اخلاقی و انسانی را به اتمام برسانم بنابراین حتما باید فعالیتی که به عنوان فعالیت دینی و شیعه انجام می‌دهیم موارد اخلاقی در آن حفظ شود.

وزیر علوم در ادامه افزود: وزارت علوم از تمام ظرفیت‌ها برای رشد فضائل دینی و اخلاقی دانشجویان استفاده می‌کند که زمینه فهم و تدبر را در دانشجویان توسعه دهد.

وی اظهار کرد: همچنین فعالیت‌هایی که به شکل کانون قرآن و عترت در دانشگاه هاست باید افزایش پیدا کند که باعث علاقه مندی دانشجویان به فعالیت‌های قرآنی شود.

وی یادآور شد: جشنواره قرآن و عترت جشنواره بزرگی است که سی و سومین دوره آن در شش بخش و سی و سه فعالیت در حال برگزاری است که نماد همگراییی در آموزش عالی کشور است.

وی در پایان با تشکر از دانشگاه فردوسی مشهد، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و شورای فعالیت‌های قرآنی گفت: این نهاد‌ها و مجموعه‌ها در برگزاری سی و سومین جشنواره قرآن و عترت تلاش‌های مستمری را انجام دادند.

وزیر علوم ادامه داد: از حجت الاسلام محمدیان تشکر می‌کنم که برگزاری این جشنواره را در این دوره به وزارت علوم سپردند که برکتی در آموزش عالی کشور باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top