تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/08/27 - 19:58
کد خبر: 290935

واکنش ظریف به اظهاراتش درباره پولشویی

وزیر امور خارجه درباره واکنش ها به اظهاراتش در خصوص پولشویی گفت: نوار و کلیپ موجود است، تقاضا می کنم کسانی که اعلام نظر کردند راجع به آنچه گفتم اعلام نظر کنند و اگر جایی را متهم کردم، آن وقت بیایند سوال کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ محمدجواد ظریف امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران درباره اظهاراتش در خصوص پولشویی گفت: صحبت هایی که من کردم، عین نوارش موجود است، تقاضا می کنم کسانی که اعلام نظر کردند راجع به آنچه من گفتم اعلام نظر کنند، نه راجع به آنچه که خودشان ساختند.

وی افزود: بعضی دوستان ما یک ببر کاغذی می سازند و این ببر را خیلی خوب شکار می کنند. به جای اینکه ببر کاغذی بسازند، مولف زنده است، نوار موجود است و کلیپ وجود دارد، گوش کنند کلیپ را ببینند اگر من جایی را متهم کردم، آن وقت بیایند سوال کنند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه چند روز پیش در گفت‌وگویی با سایت «خبر آنلاین» گفته بود: «من انتظار دارم، خیلی از این نگرانی‌ها، نگرانی‌های صادقانه است. یعنی دوستان ما نگرانی صادقانه دارند، اما فکر می‌کنم، پشت برخی از این فضاسازی‌ها و نگرانی‌ها، منافع اقتصادی است.»

وزیر خارجه افزوده بود: «پولشویی یک واقعیتی در کشور است و خیلی‌ها از پولشویی‌ منفعت می‌برند. اگر کدی در این زمینه داشته باشم، امکان ندارم علنی عرض کنم، ولی کدهای زیادی درباره میزان پولشویی که در کشور صورت می‌گیرد، هست.»

وی بیان کرده بود: «نمی‌خواهم این پولشویی را به هیچ جایی نسبت بدهم، ولی آنجاهایی که هزاران میلیارد پولشویی انجام می‌دهند، حتما آنقدر توان مالی دارند که ده‌ها میلیارد یا صدها میلیارد هزینه تبلیغات و فضاسازی کرده و فضا در کشور ایجاد کنند.»

ظریف خاطرنشان کرده بود: « برخی‌ها آمده‌اند به هزینه سفارتخانه‌های ما گیر دادند، کل بودجه وزارت خارجه اعم از ریالی، دلاری، حقوق کارمندان و اجاره نمایندگی‌های ما یک هزار و 100 میلیارد تومان است، یعنی کمتر از بودجه برخی دستگاه‌های فرهنگی که با بعضی ارگان‌های قدرتمند کشور ارتباط دارند.»

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه «ما که نمی‌توانیم با آن فضاسازی مقابله کنیم،» گفته بود: «یک فضایی درست کردند کسانی که ممکن است در یک قلم معامله‌شان 30 هزار میلیارد منافع جا به جا شود، اینکه کل بودجه وزارت خارجه را هزینه یک قلم تبلیغات و فضاسازیشان کنند.»

وی یادآور شده بود: «باز هم عرض می‌کنم و دقیق هم می‌گویم، من هیچ دستگاهی را به این کار متهم نمی‌کنم، من فکر می‌کنم افرادی که در این قضیه منافع دارند، پشت القای این تصورات هستند.»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top