تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/08/29 - 19:27
کد خبر: 291239

به راحتی تماس‌های مزاحم را در اندروید مسدود کنید +دانلود

به راحتی تماس‌های مزاحم را در اندروید مسدود کنید +دانلود

اگر شما هم جزء آن گروه از کاربرانی هستید که به‌طور مداوم تماس‌های تبلیغاتی دارید یا تماس‌های ناشناسی با شما گرفته می‌شود و از این موضوع کلافه شده‌اید باید به فکر مسدود کردن این تماس‌ها باشید. اندروید قابلیتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد که از طریق آن بتوانند تماس‌هایی را مسدود کنند.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کاربران گوشی‌های آی‌فون به راحتی می‌توانند تماس‌ها را مسدود کنند، اما در اندروید شما راهکارهای مختلفی برای مسدود کردن تماس‌ها در اختیار دارید. شیوه به‌کارگیری این راهکارها در هر گوشی متفاوت از دیگری است. در حالی که برخی از سازندگان قابلیت فهرست سیاه را در پانل تنظیمات ارائه می‌کنند، در دستگاه‌های قدیمی ممکن است قابلیت مسدود کردن اصلا در نظر گرفته نشده باشد. اما نگران نباشید، حتا اگر چنین قابلیتی روی گوشی شما تعبیه نشده باشد، بازهم امکان انجام چنین کاری از طریق برنامه‌های ثالث وجود دارد. ما در این مقاله ضمن آن‌که نحوه به‌کارگیری این قابلیت روی گوشی‌های مختلف را به شما نشان می‌دهیم، همچنین به معرفی برنامه‌های اندرویدی خواهیم پرداخت که برای این منظور ارائه شده‌اند. با مجله شبکه همراه باشید تا این قابلیت کاربردی دیگری را با یکدیگر مرور کنیم.

مسدود کردن تماس‌ها روی گوشی پیکسل

در گوشی‌های پیکسل شما می‌توانید از برنامه Google phone استفاده کنید. برای مسدود کردن تماس‌ها باید به برنامه فوق رفته، آیکن More options که به شکل سه نقطه است بوده و در کنار میکروفون قرار دارد را لمس کنید. در ادامه به مسیر Settings> Call Blocking یا Blocked numbers رفته و شماره‌ای که در نظر دارید آن‌را مسدود کنید را انتخاب کنید.

شما همچنین می‌توانید به سراغ زبانهRecent calls  یا Call history رفته و شماره مدنظر را در این بخش وارد کنید. در نهایت پس از وارد کردن شماره مورد نظر گزینه Block را انتخاب کنید.

مسدود کردن از طریق برنامه android Messages

اگر در نظر دارید مشکل دریافت پیامک‌های مزاحم را حل کنید، روی گوشی پیکسلی خود برنامه Android Messages را اجرا کنید. اکنون برای چند ثانیه دست خود را روی مخاطب موردنظر قرار داده و در ادامه آیکن Block که به شکل دایره در بالای صفحه قرار دارد را لمس کنید. شما همچنین می‌توانید آیکن More options را لمس کرده و سپس به مسیر Settings> Call blocking یا Blocked contacts رفته و شماره مدنظر خود را در فهرست مربوطه وارد کنید.

مسدود کردن تماس‌ها روی گوشی‌های اندرویدی متفرقه
از طریق بخش ثبت گزارش تماس‌ها
شما از طریق ثبت گزارش تماس‌ها نیز می‌توانید تماس‌های وارد شونده مرتبط با شماره‌های خاص را مسدود کنید. ابتدا شماره را انتخاب کرده و در ادامه آیکنی که به شکل سه نقطه بوده و در گوشه سمت راست صفحه قرار دارد را انتخاب کرده و سپس گزینه add to reject list را انتخاب کنید. با این‌کار تماس‌های وارد شونده از یک شماره خاص مسدود خواهند شد.

مسدود کردن تماس‌ها روی گوشی سامسونگ

اگر مالک یک گوشی سامسونگی همچون اس 9 پلاس یا سایر گوشی‌های ساخت سامسونگ هستید، مسدود کردن تماس‌ها به ساده‌ترین شکل امکان‌پذیر است. کافی است آیکن Phone روی صفحه اصلی را لمس کرده و سپس سه نقطه‌ای که در گوشه سمت راست بالای صفحه قرار دارد را لمس کنید. در ادامه گزینه Settings را لمس کنید. اکنون گزینه Block numbers را انتخاب کنید. اکنون به صفحه‌ای وارد می‌شوید که در بخش Add number phone باید شماره موردنظر را وارد کنید تا به فهرست سیاه وارد شود. همچنین اگر به دنبال آن هستید تا تماس‌های ناشناس را نیز مسدود کنید، کافی است در همین صفحه گزینهBlock unknown callers  را انتخاب کنید.

با فعال کردن این گزینه دیگر هیچ شماره ناشناسی قادر نخواهد بود با شما تماس برقرار کند.

مسدود کردن تماس‌های روی گوشی‌های HTC
HTC نیز همانند سامسونگ یک راهکار جامع برای مسدود کردن تماس‌ها ارائه می‌کند. برای استفاده از آن، ابتدا برنامه Phone که روی صفحه اصلی قرار دارد را باز کرده و گزینه Call history را انتخاب کنید. در ادامه شماره موردنظر را انتخاب کرده و از منوی باز شده گزینه Block Contact یا Block caller را انتخاب کنید. با لمس آیکن منو در سمت راست بالای صفحه در برنامه Phone  قادر خواهید بود شماره‌های مسدود شده را مشاهده کنید.

مسدود کردن تماس‌ها روی گوشی‌های ال‌جی
ال‌جی نیز یک راهکار ساده برای مسدود کردن تماس‌ها ارائه کرده است. ابتدا برنامه Phone را باز کرده و به زبانه Call logs بروید. شماره‌ای که قرار است مسدود شود را انتخاب کرده و در ادامه با لمس آیکون سه نقطه گزینه Block number را انتخاب کنید.

مسدود کردن تماس‌ها از طریق برنامه‌های اندرویدی
اگر هیچ یک از روش‌هایی که به آن‌ها اشاره شد را دوست ندارید یا ترجیح می‌دهید از یک راه کاربرپسندتر برای مسدود کردن تماس‌ها استفاده کنید، بهتر است به سراغ برنامه‌های ثالث بروید. برنامه‌هایی که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد جزء بهترین‌های این حوزه قرار دارند.

Should I Answer
برنامه Should U Answer قادر است یک شماره یا گروهی از شماره‌ها را به جز آن‌هایی که در فهرست مخاطبان شما قرار دارند را مسدود کند. البته این برنامه بیشتر به خاط بانک اطلاعاتی گسترده‌ای که از اسکمرها، شماره‌های ارسال کننده تبلیغات و شرکت‌هایی که تماس‌‌ها یا پیام‌های تبلیغاتی را ارسال می‌کنند شهرت دارد. زمانی که تماسی برقرار می‌شود، برنامه فوق اطلاعات مختصری در ارتباط با شماره وارد شونده را ارائه کرده و اجازه می‌دهد شماره را در همان لحظه به فهرست سیاه وارد کنید. این برنامه همچنین قادر است تماس‌های وارد شونده از کشور‌های مختلف و شماره‌های پنهان را نیز به‌طور خودکار مسدود کند.

Safest Call Blocker
قابلیت‌های ارائه شده از سوی Safest Call Blocker  به شما اجازه می‌دهند تا همه شماره‌ها را از طریق یک فهرست سیاه پیشرفته مسدود کنید. به‌طور مثال همه شماره‌هایی که در فهرست مخاطبان شما قرار ندارد را مسدود کنید. همچنین می‌توانید از طریق به‌کارگیری کاراکترهای عمومی شماره‌هایی که در یک محدوده قرار دارند را مسدود کنید. به‌طور مثال برای مسدود کردن شماره‌هایی که با پیش شماره 800 آغاز می‌شوند از ترکیبی شبیه به 1-800-####-####  استفاده کنید. این برنامه همچنین زمانی که تماسی مسدود می‌شود شما را مطلع کرده و به‌طور خودکار تماس‌های گرفته شده را در فهرست تماس‌ها قرار می‌دهد.

Mr. Number
Mr. Number به عنوان یک جایگزین برای برنامه‌های برقراری تماس و ارسال پیام می‌تواند استفاده شود. این برنامه به عنوان یکی از قدرتمندترین برنامه‌های اندرویدی در زمینه مسدود کردن تماس‌ها و پیام‌ها شناخته می‌شود. شما می‌توانید شماره‌های خاص را از طریق این برنامه و حتا بر مبنای کدهای منطقه‌ای مسدود کنید.

Call Control
Call Control یکی دیگر از گزینه‌های جالب اندرویدی است که برای مسدود کردن تماس‌ها می‌توان از آن استفاده کرد. از ویژگی‌های خوب این برنامه می‌توان به مسدود کردن خودکار شماره‌های ناشناس یا شماره‌هایی که تبلیغات را اطلاع‌رسانی می‌کنند اشاره کرد.

توجه داشته باشید که برخی از برنامه‌های مسدود کننده تبلیغات ممکن است با برنامه ضدویروس شما سازگار نباشند. ضدویروس‌هایی همچون Avast Mobile در این زمینه حساس هستند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top