تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/08/30 - 12:29
کد خبر: 291356

نگاهی بر عملکرد دختران ایران در مسابقات جهانی پومسه در چین‌تایپه

تیم ملی پومسه ایران در مسابقات جهانی در چین تایپه شرکت کرد که دختران ایران نیز در این مسابقات خوش درخشیدند. کسب چند مدال به رنگارنگ سبب شد این بار پومسه روها برای تکواندوی ایران افتخار بیافرینند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، به نقل از پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ پرونده حضور تیم ملی پومسه ایران در مسابقات قهرمانی جهان در چین تایپه بسته شد و تیم ملی ایران با رتبه چهارمی این مسابقات در مجموع دو بخش مردان و زنان به کار خود پایان داد.

دختران پومسه روی ایران در این مسابقات پا به پای مردان در کسب مدال موفق بودند و در رده های مختلف سنی مدال های خوشرنگی برای ایران به دست آمد. 54 کشور جهان برای حضور در این مسابقات در چین تایپه گرد آمدند و نزدیک به 1300 ورزشکار در این پیکارها حضور داشتند.

سهم بانوان پومسه روی ایران در این مسابقات ، یک طلای تیمی ، یک نقره انفرادی و 2 برنز تیمی بود ضمن این که در ماده مشترک دو نفره مردان و زنان (تیم های دو نفره با حضور یک مرد و یک زن ) ، بانوان پومسه رو صاحب یک طلا و 2 برنز شدند.

در مسابقات تیمی رده سنی ۳۱ تا ۴۰ سال ، تیم ملی بانوان متشکل از سونا رزاقی ، آتوسا فرهمند پارسا و سیده معصومه حسینی، بالاتر از کره جنوبی ، فرانسه و فنلاند مدال طلای این مسابقات را به دست آورد.

در همین رده سنی و در بخش انفرادی آتوسا فرهمند صاحب مدال نقره جهان شد. او پایین تر از حریفی از کره جنوبی و بالاتر از پومسه روهای دانمارک و آمریکا قرار گرفت و بار دیگر توانمندی های خود را به نمایش گذاشت.

در پیکارهای بخش تیمی رده سنی نونهالان ۱۲ تا ۱۴ سال ، ملی پوشان آینده دار کشورمان با ترکیب یاسمن لیموچی ، پرستو زینالی و ساناز تقی پور پس از چین تایپه و کره جنوبی به مدال برنز دست پیدا کردند.  در رقابت تیمی رده ۱۵ تا ۱۷ سال نیز نمایندگان ایران با ریحانه عمرانی مقدم ، زینب طغیانی و راضیه آقایی توانستند روی سکوی سوم دنیا قرار گیرند.

در مسابقه میکس (یک پومسه روی پسر و یک پومسه روی دختر) رده ۱۲ تا ۱۴ سال ، تیم دو نفره ایران با ترکیب پرستو زینالی و سید احسان صداقت به مقام سوم و مدال برنز رسید. در همین مسابقه و در رده ۱۵ تا ۱۷ سال نیز تیم زینب طغیانی و رضا نظری به مقام سوم و مدال برنز دست یافتند و در رده 31 تا 40 سال ، تیم سیده معصومه حسینی و اکبر فروزان طلا گرفتند.

ساناز تقی پور، یاسمن لیموچی، پرستو زینالی، زینب طغیانی، راضیه آقایی و ریحانه عمرانی، مرجان سلحشوری، فاطمه حسام، دنیا یزدان‌جو، مرجان تاجی رستم آبادی، آتوسا فرهمند، سونا رزاقی و سیده معصومه حسینی اعضای تیم ملی پومسه زنان در این مسابقات بودند. تیم ملی با هدایت فاطمه اسدپور به عنوان سرمربی و مهسا مردانی به عنوان مربی در این مسابقات حضور داشت.

مسابقات پومسه از معدود رشته های ورزشی است که مسابقات جهانی همه رده های سنی آن به صورت یکجا و متمرکز برگزار می شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top