تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/08/30 - 20:59
کد خبر: 291401

برگزیدگان جشنواره دانشگاهی حرکت دانشگاه شیراز تقدیر شدند

برگزیدگان «نهمین جشنواره دانشگاهی حرکت» به همت معاونت فرهنگی دانشگاه شیراز در تالار حکمت تقدیر شدند.

به همت معاونت فرهنگی دانشگاه شیراز آیین تقدیر از برگزیدگان «نهمین جشنوارهُ دانشگاهی حرکتـ» ویژه انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه شیراز در تالار حکمت برگزار شد.

در این آیین، هیئت رئیسه و جمعی از مدیران دانشگاه، رؤسای دانشکده ها، معاونین دانشجویی و فرهنگی دانشکده ها، اساتید مشاور و اعضای شورای مرکزی انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه حضور داشتند و به برگزیدگان تندیس، لوح تقدیر و هدایای نقدی تقدیم شد.

سیدمجتبی واعظی، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه شیراز در آیین تقدیر برگزیدگان جشنواره دانشگاهی حرکت گفت: انجمن‌های علمی دانشجویی مجموعه‌ای علمی، پژوهشی است که با حضور دانشجویان نخبه و توانمند و همگام با اهداف و رسالت دانشگاه تشکیل شده و ماموریت اصلی آن برطرف نمودن شکاف میان دانشگاه با صنعت، جامعه و دنیای حرفه ایست. هم اکنون ۷۷ واحد انجمن علمی در دانشگاه شیراز فعالیّت می کنند که قریب به دو هزار دانشجوی پژوهشگر و توانمند در این انجمن‌ها حضور فعّال و مؤثر دارند.

معاونت فرهنگی دانشگاه شیراز، به عنوان سیاست گذار و پشتیبان انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه در راستای پویایی دانشگاه و رشد انجمن‌ها و به منظور ارائه دستاوردها، اختراعات، ابتکارات و طرح‌های علمی کاربردی آنان اقدام به برگزاری جشنواره دانشگاهی حرکت به طور سالانه نموده، که تا کنون ۸ دوره آن در دانشگاه برگزار شده و از برگزیدگان انجمن‌های علمی در حوزه‌های رقابتی انجمن علمی، فعالیت علمی خلاقانه، نشریه علمی، مسابقه علمی، محتوای دیجیتال، کتاب، اختراع و کارآفرینی و بخش ویژه در ۵ گروه رقابتی علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی، هنر و معماری تقدیر بعمل آمده است.

گفتنی است، امسال ۱۳۷۲ اثر از انجمن‌های علمی در قالب ۵۰ گزارش مستند شده به دبیرخانه جشنواره ارائه شده است که از این تعداد ۳۷۷ اثر آموزشی، ۳۴۸ اثر رویداد علمی، ۴۵۰ اثر گفتگوی علمی، ۷۴ اثر فضای مجازی، ۶۶ نشریه، ۴۵ فعالیت پژوهشی، ۷ مورد کتاب، ۲ فعالیت کارآفرینی و ۳ مورد اختراع بودند.

داوری آثار در دانشگاه شیراز امسال طی چند مرحله انجام شد. نکته حائز اهمیت اینکه در این جشنواره ۱۰۰ نفر از فعالان انجمن‌های علمی، همکاران دانشگاهی و اساتید مشاور انجمن‌های علمی داوری آثار را بر عهده داشتند.

پس از طی کلیه مراحل داوری در نهایت ۳۶ اثر از بین کلیه آثار برگزیده و به دبیرخانه جشنواره ملی حرکت اعلام شدند.

لازم به ذکر است، وزارت علوم هر ساله جشنواره ملی حرکت که رقابتی بین ۶ هزار واحد انجمن علمی سراسر کشور می‌باشد را برگزار می کند که هر دانشگاهی موظف می‌باشد مرحله دانشگاهی جشنواره را در دانشگاه خود برگزار می شود و برگزیدگان مرحله دانشگاهی را جهت رقابت با برگزیدگان سایر دانشگاه‌ها به دبیرخانه جشنواره ملی حرکت در وزارت علوم معرفی می کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
در اولین حراج امسال ۷۲۱۸ سکه فروخته شد
رئیس جمهور پنجشنبه به سمنان سفر می‌کند
افزایش سرعت اینترنت ثابت و همراه در کشور
«السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید دیدار کردند
جزییات افزایش تعرفه پرستاری
هشدار سازمان مدیریت بحران درباره بارش‌های سیل آسا در استان‌های جنوبی کشور
کاهش ۵ درصدی مالیات بر تولید موجب کسری بودجه نمی‌شود
صدور۱.۶ میلیون مجوز کسب و کار الکترونیکی
کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیام ما صلح و در عین حال آمادگی است
فعالیت سفارت هلند در تهران از سر گرفته شد
رئیسی: افزایش تولید مسکن به تحقق جهش تولید کمک می‌کند
زلفی‌گل: تلاش برای تحقق شعار سال وظیفه همه اقشار به ویژه دانشگاهیان است
زمان‌بندی برگزاری نوبت نخست کنکور
وزارت علوم امریه سربازی جذب می‌کند
«تمساح خونی» ۱۰۰ میلیاردی شد
امیرعبداللهیان: پاسخ ایران به صهیونیست‌ها لازم و مشروع بود
راهکار افزایش تولید گوشت قرمز در کشور از نگاه محققان
ریزش بهای طلا و سکه تداوم دارد
جنگ غزه بدهی‌های اسرائیل را ۲ برابر کرد
واکنش آیت الله جاودان به پاسخ نظامی ایران به اسرائیل +فیلم
آیت‌الله مکارم شیرازی: عملیات پیروزمندانه سپاه مایۀ سربلندی مسلمانان جهان شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top