تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/09/01 - 09:39
کد خبر: 291446

تصمیم شورای سنجش و پذیرش؛

۴ کنکور سراسری تکمیل ظرفیت ندارند

مرحله تکمیل ظرفیت از کنکورهای کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در سال ۹۷ حذف شد و داوطلبان فرصتی برای انتخاب رشته دوباره در این آزمون های این مقاطع تحصیلی ندارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، چهار کنکور سراسری کشوری شامل آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ و آزمون دکتری تخصصی (نیمه متمرکز) سال ۹۷، آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی و آزمون دکتری تخصصی علوم پایه، بهداشت و داروسازی و دندانپزشکی ۹۷ با توجه به سیاست شورای سنجش و پذیرش دانشجو مرحله تکمیل ظرفیت ندارد.

اظهار نظر مسئولان درباره تکمیل ظرفیت
دکتر آبتین حیدرزاده رئیس مرکز سنجش پزشکی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره یادآور شد: طبق مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، برای سال ۹۷ هیچ برنامه ای برای تکمیل ظرفیت در کنکورهای کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در دانشگاه ها اجرا نمی شود و این موضوع برای رشته های علوم پزشکی نیز صادق است.

رئیس مرکز سنجش پزشکی وزارت بهداشت افزود: مرحله تکمیل ظرفیت برای دانشگاه های علوم پزشکی در کنکورهای ارشد و دکتری تخصصی رشته های علوم پزشکی در سال ۹۷ نخواهیم داشت.

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری از متوقف شدن برنامه تکمیل ظرفیت دانشگاه ها از سال آینده خبر داد و گفت: امسال به دلیل برخی از مسائل مجبور شدیم به تعدادی از دانشگاه ها مجوز تکمیل ظرفیت ارائه دهیم، اما برخی دانشگاه ها نیز بدون توجه به مسائل قانونی اقدام به پذیرش دانشجو درمرحله تکمیل ظرفیت کردند که این موضوع خلاف قانون است.

همچنین دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برای کنکور کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی (نیمه متمرکز) دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور مرحله تکمیل ظرفیت نخواهیم داشت.

وی افزود: مرحله تکمیل ظرفیت تنها برای دانشگاه فرهنگیان در کنکور سراسری اجرا می شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: تکمیل ظرفیت برای مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور به دلیل پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در کنکور سراسری شامل این موضوع نمی شود.

آمار تکمیل ظرفیت دانشگاه های غیرانتفاعی، پیام نور و فرهنگیان در کنکور ۹۷
در ماه های مهر و آبان ماه ۹۷ با توجه به درخواست دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی مبنی بر عدم تکمیل ظرفیت پذیرش رشته‌های تحصیلی، امکان تکمیل ظرفیت برای این مراکز آموزشی فراهم شد.

پذیرش در رشته های این دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی کنکور سراسری ۹۷ صورت گرفت و تمامی داوطلبانی که در کنکور ۹۷ ثبت‌نام کرده و یا ثبت نام نکرده‌ بودند می توانستند در این رشته ها ثبت نام کنند.

همچنین مرحله تکمیل ظرفیت برای رشته های تحصیلی پردیس های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی  در کنکور سراسری ۹۷ نیز انجام شد.

تمامی داوطلبان حاضر در جلسه آزمون سراسری سال ۹۷ با نمره کل بالای ۶ هزار و ۵۰۰ (با توجه به کارنامه نتایج اولیه) می توانستند با انتخاب ۲۵ کد رشته رشته های مربوط به رشته های پردیس های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر  شهید رجایی را انتخاب کنند.

حسین توکلی - مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار مهر درباره میزان ثبت نام در تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی ها، دانشگاه پیام نور و دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی گفت: در تکمیل ظرفیت رشته های کنکور ۹۷ برای پردیس های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی ۳۱ هزار و ۴۲۹ نفر ثبت نام کردند.

وی افزود: در تکمیل ظرفیت رشته‌های تحصیلی پذیرش صرفاً با اعمال سوابق تحصیلی کنکور ۹۷ در مراکز و واحدهای آموزشی دانشگاه پیام‌نور تعداد ۳۷ هزار و ۷۱۷ نفر در تکمیل ظرفیت رشته‌های تحصیلی غیرانتفاعی ها در کنکور سراسری ۹۷ که پذیرش در آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی بود نیز تعداد ۱۴ هزار و ۱۴۱ نفر ثبت نام کردند.

مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: در مجموع سه تکمیل ظرفیت برای مقاطع غیر از کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی، تعداد ۸۳ هزار و ۲۸۷ ثبت نام کرده اند.
کد خبر

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
امیر
1397/09/01 - 10:39

پس این خبر چی میگه؟؟؟!!!!
مجوز تکمیل ظرفیت برای آزمون کارشناسی ارشد و دکتری ۹۷ وزارت بهداشت صادر شد+ زمان ثبت نام
رئیس سنجش پزشکی از زمان ثبت‌نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد و دکترای ۹۷ وزارت بهداشت خبر داد.


آبتین حیدرزاده رئیس سنجش آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد و دکتری ۹۷ وزارت بهداشت در هفته اول آذر خبر داد و گفت: بر اساس نظر شورای آموزش عالی کشور ثبت‌نام تکمیل ظرفیت آزمون‌ها در سال ۹۷ منوط به تصمیم‌گیری شورای آموزش پزشکی وزارت بهداشت شد.

وی ادامه داد: با موافقت شورای آموزش پزشکی وزارت بهداشت تاریخ دقیق ثبت‌نام آزمون تکمیل ظرفیت سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی، شصت و پنجمین دوره دانش‌نامه تخصصی و چهل و پنجمین دوره آموزش پذیرش دستیار تخصصی اعلام شد و داوطلبان از تاریخ ۳ تا ۵ آذر در مرحله تکمیل ظرفیت ثبت‌نام خواهند کرد.

حیدرزاده با بیان اینکه شورای آموزش پزشکی وزارت بهداشت مجوز تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد و دکتری ۹۷ وزارت بهداشت را نیز صادر کرده است، بیان کرد: بر اساس نظر شورای آموزش پزشکی وزارت بهداشت تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد و دکتری ۹۷ وزارت بهداشت در رشته‌هایی که دانشگاه‌های علوم پزشکی نیاز به فارغ التحصیل آن داشته باشند، به صورت خاص و متعهد به خدمت انجام خواهد شد.

رئیس سنجش آموزش پزشکی با بیان اینکه ثبت‌نام تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد و دکتری ۹۷ وزارت بهداشت در هفته اول آذر انجام می‌شود، گفت: به احتمال زیاد ثبت‌نام تکمیل ظرفیت این ۲ آزمون یا به طور همزمان با تکمیل ظرفیت آزمون دستیار فوق تخصصی و تخصصی از ۳ تا ۵ آذر یا از ۵ تا ۸ آذر ماه در سایت سنجش پزشکی انجام خواهد شد.
سعید
1397/09/01 - 10:53

خبرتون قدیمیه؛با مصاحبه دیروز باشگاه خبرنگاران جوان؛تکمیل ظرفیت ارشد و دکتری وزارت بهداشت هفته دیگه داریم
زهرا
1397/09/01 - 11:06

ارشد وزارت. بهداشت تکمیل ظرفیت داره؛این حرفای که زدده شده براساس مصاحبه های قبلیه

https://www.yjc.ir/fa/news/6737951/مجوز-تکمیل-ظرفیت-برای-آزمون-کارشناسی-ارشد-و-دکتری-۹۷-وزارت-بهداشت-صادر-شد-زمان-ثبت-نام
تورهای مسافرتی آفری
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می‌شود؟
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور +عکس
پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
اینفوگرافیک/آمار داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید +فیلم
پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور
خبر خوش آسیایی برای هواداران پرسپولیس
افشاگری خبرنگار بی‌بی‌سی درباره اسرائیل +فیلم
سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top