تاریخ انتشار: شنبه 1397/09/03 - 08:57
کد خبر: 291611

در نامه انتقادی ۳۷ نفر از مسئولین نشریات دانشجویی به ولایتی مطرح شد؛

غلبه حواشی جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد بر متن

غلبه حواشی جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد بر متن

جمعی از مسئولین نشریات دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد در نامه ای خطاب به ولایتی از روند برگزاری جشنواره نشریات این دانشگاه گلایه کردند. بیش از 35 نشریه دانشجویی دانشگاه آزاد خواستار ورود ولایتی به بحث برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی این دانشگاه شده اند.

به گزارش  خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد در نامه ای خطاب به ولایتی نسبت به آنچه که آنان بی توجهی به کار فرهنگی و نشریات دانشجویی خوانده اند اعتراض کرده و خواستار ورود ولایتی به این موضوع و حل مسائل شده اند.

مسئولین نشریات دانشجویی در آبان ماه سال جاری به نحوه ی داوری و اعطای نمرات به نشریات شرکت کننده در جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد گلایه کرده و خواستار ورود ولایتی برای بررسی ماجرا شدند.

این دانشجویان با گلایه از نحوه ی برگزاری دومین اختتامیه نشریات دانشجویی این دانشگاه در دی ماه سال گذشته که باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای دانشجویان شده بود، خواستار رفع این مشکلات در سومین جشنواره این نشریات شدند.

اعتراض اخیر مسئولین نشریات دانشجویی پیرامون کاهش میزان جوایز تا میزان حداکثر 50 درصد جوایز تعیین شده به وجود آمده است. این بخش نامه موجب شد تا مسئولین نشریات از کم توجهی و کارشکنی مسئولین فرهنگی دانشگاه آزاد نیز گلایه کرده و این نوع رفتار را برگرفته از بی ارزش خواندن فعالیت های دانشجویی در عرصه نشریات بدانند.

غلبه حواشی جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد بر متن

به گفته ی دانشجویان مسئولین واحدها در حالی از مشکلات مالی سخن به میان می آورند که خود حاضر نیستند مسافت های کوتاه را بدون هواپیما طی کنند و حتی همایش ها و برنامه های غیر سودمند و نا کارآمد همچنان درحال برگزاری هستند.

متن نامه ی این دانشجویان به شرح زیر می باشد:

بسمه تعالی

ریاست محترم هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی
جناب آقای دکتر ولایتی

سلام علیکم
احتراما باتوجه به سخنرانی ها و رهنمود های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی آشکار است فرهنگ و کار فرهنگی به گونه ای اهمیت دارد که ذره ای قصور و ایراد در این زمینه برای کشور پذیرفتنی نیست اما با وجود همه ی تاکیدات بر فرهنگ و کنشگران فرهنگ دل ما فرهنگی کاران اهل قلم دانشگاه آزاد اسلامی خون است. در زمانی که شیپور جنگ نرم با تمام توان به گوش می رسد و اثرات آن را به وضوح می توان در خانواده ها مشاهده کرد، همواره در تلاش بودیم تا یاری کننده نظام و انقلاب عزیزمان باشیم ولی در نهایت با سخنان و رفتارهای مسئولین ذی ربط با اهالی قلم، سخت نا امید گشته ایم و از این رو چند کلامی از مصائبی که در راه فعالیت آگاهی بخش نشریات دانشجویی به خصوص جشنواره نشریات دانشجویی بر ما گذشته است، با شما پدر دلسوز صحبت کنیم هرچند تا کنون گوش شنوایی برای آلام فعالین نشریات وجود نداشته و همه نامه های پیشین به لطف مسئولین با بن بست مواجه شده است.

جناب دکتر ولایتی همان گونه که مستحضر هستید فعالیت نشریات دانشجویی در دانشگاه ها که بارقه ای از کار فرهنگی و رسالت آگاهی بخشی را در دانشگاه بر عهده دارد با کارشکنی ها و بی توجهی های عظیمی از سوی مسئولین مواجه است که جز دلسردی و انجماد در دانشگاه حاصلی در پی نخواهد داشت.

بی ارزش شدن فعالیت های دانشجویی که در نشریات بهترین جلوه آن است تا جایی پیشرفت کرده است که مسئولین واحدی با بی ملایمتی تمام زحمات دانشجوها و نویسندگان نشریه را سبک شمرده و براحتی نشریات دانشجویی را عامل هدر رفت بودجه و نخوانده شدن توسط سایرین ارزیابی می کنند و رای به عدم ضرورت چاپ نشریات کاغذی و دانشجویی داده اند و کمر به قطع این درخت تنومند بسته اند تا در مقابل خط مقدم  نبرد فرهنگی به نفع دشمنان قسم خورده ی ملت ایران عقب بکشند.

مسئولین واحدها در حالی اظهار بر مشکلات مالی دارند که خود حاضر نیستند به هیچ عنوان مسافت های کوتاه را جز با هواپیما طی کنند  و یا حتی همایشات و برنامه های غیر سودمند و نا کارآمد همچنان طبق روال در واحد ها درحال برگزاری است.

جناب آقای دکتر، مسئله ای که این روز ها سخت فعالیت های نشریات دانشجویی را آشفته ساخته و دردی بزرگ بر پیکره نشریات وارد کرده است را باید در سومین جشنواره نشریات دانشگاه آزاد اسلامی جستجو کرد. جایی که  طبق بخشنامه ارسالی توسط جناب آقای دکتر کلانتری معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه مورخ ۰۲/۱۱/۹۶ قرار بوده در شهریور ماه برگزار شود ولی به علت های غیر قابل پذیرش چندین بار به تاخیر افتاده و دانشجویان را با مشکلاتی مواجه کرده است. دومین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در حالی برگزار شد که نه تنها ماه ها به علت کسلی و بی برنامگی مسئولان ذی ربط با تاخیر مواجه شد بلکه از داوری های آثار تا برگزاری برنامه سرشار از ایراد بود. از نقایص داوری ها به این حد اکتفا کنیم داوران غیر تخصصی مطابق اسناد موجود در شاهکاری نادر به آثار مشابه نمرات متفاوتی اعطا کردند. با همه نقایص و ایرادات جشنواره دوم برگزار گردید و احساس کردیم مسئولین تجربیات لازم را برای آینده ای بهتر کسب کرده اند اما حال که اختتامیه جشنواره سوم به تاخیر افتاده است و بی برنامگی های مسئولین جشنواره محرض گردیده است متوجه شده ایم نقایص نه تنها کمتر نشده بلکه هر روز بر نا امیدی های ما افزوده می شود. در این حرکت جالب که تا کنون نه تنها لیست هئیت داوران به رویت دانشجویان نرسیده بلکه لیست نمرات دانشجویان هم به آن ها داده نشد که مبادا همانند سال گذشته نقایص احتمالی صدای دانشجویان را درآورد و یا دانشجویان متوجه شوند رزومه هیچ یک از داروان با رسته های مقالات علوم پزشکی، طنز، عکس، کاریکاتور و مقالات علمی تناسبی ندارد و یا سایر ایراد های احتمالی دیگر که خود بهتر متوجه آن هستید.

ریاست محترم هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی اکنون که یک هفته به برگزاری جشنواره مانده است و با تعویق چند باره این تاریخ، متاسفانه معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه در تصمیمی بهت آور و ناراحت کننده بخشنامه ای مبنی بر تقلیل جوایز برگزیدگان به حداکثر پرداخت 50 درصدی جوایز اعلامی را صادر کردند در صورتی که این بخشنامه کاملا مغایر آئین نامه ی جشنوارات نشریات دانشجویی به شماره ی ۲۶۴۲/۱۱ مورخ ۰۱/۱۱/۹۴ و بخشنامه ی اجرایی جشنواره ی سوم نشریات به شماره ی ۱۱/۲۷۵۵/ص/۹۶ مورخ ۰۲/۱۱/۹۶  می باشد.

متاسفانه این عمل غیر مسئولانه درست زمانی صورت می گیرد که دیگر تا پایان جشنواره فرصت زیادی باقی نیست‌.

جناب دکتر امید اهالی قلم را به سمت شما کشانیده تا شاید با رهنمودها و اقدامات عالمانه خود این مشکل را برطرف نموده و از این رو تقاضا داریم دستور پیگیری فرمایید تا ضمن پرداخت کامل حقوق دانشجویان، رویه ای جهت عدم تکرار چنین وقایع ای اندیشیده شود.

و من الله توفیق
۱- نشریه صاد واحد قم
۲- نشریه مقرنس واحد بروجرد
۳- نشریه دور برگردون واحد بندر عباس
۴- نشریه جوان انقلابی واحد اصفهان
۵- نشریه طنزکده واحد اصفهان
۶- نشریه ی سرو امید واحد اصفهان
۷- نشریه کافه عسل واحد اصفهان
۸- نشریه مرداس واحد اصفهان
۹- نشریه پاد‌ واحد تهران جنوب
۱۰- نشریه ارغوان واحد اصفهان
۱۱- نشریه سراج واحد مراغه
۱۲- نشریه ایمپالس واحد مراغه
۱۳- نشریه قلم واحد مراغه
۱۴- نشریه رستاک واحد علوم تحقیقات
۱۵- نشریه هما واحد اصفهان
۱۶- نشریه دغدغه مند واحد زاهدان
۱۷- نشریه حیاهو واحد تهران غرب
۱۸- نشریه باران واحد خمینی شهر
۱۹- نشریه ژرف نامه واحد خمینی شهر
۲۰- نشریه رویش واحد اصفهان
۲۱- نشریه ناوک واحد ایذه
۲۲- نشریه دختران آفتاب واحد ایذه
۲۳- نشریه تبیان واحد ایذه
۲۴- نشریه ایل دا واحد ایذه
۲۵- معراج واحد ایذه
۲۶- نشریه کاوش واحد ایذه
۲۷- نشریه نگاتیو واحد تهران جنوب
۲۸- نشریه گفتمان واحد اصفهان
۲۹- نشریه اسوه حسنه واحد نجف آباد
۳۰- نشریه ریکاوری واحد نجف آباد
۳۱- نشریه فراز واحد فلاورجان
۳۲- نشریه ققنوس‌واحد اصفهان
۳۳- نشریه فراز  واحد فلاورجان
۳۴- نشریه آزاد اندیشان واحد قم
۳۵- نشریه دوازده روی هشت واحد اردبیل
۳۶- نشریه تپش واحد زاهدان
۳۷- نشریه حقوق بشر واحد نجف آباد

رونوشت:
دکتر طهرانچی، ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی، جهت پیگیری و دستورات لازم
دکتر کلانتری، معاون محترم فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، جهت اطلاع و اقدامات لازم

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
ارسال ۷۰۰بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
بانوی نماینده مجلس پاکستان: ایران تنها کشور پیشرو در حمایت از مردم غزه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top