تاریخ انتشار: شنبه 1397/09/03 - 15:54
کد خبر: 291678

برگزاری نشست مطبوعاتی در بیروت درباره انتخابات بحرین

جمعیت‌های حقوقی بحرین با برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی در بیروت، تخلفات نظام آل خلیفه جهت برگزاری انتخابات پارلمانی و شهرداری‌ها در بحرین را تشریح کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران، جمعیت‌های حقوقی بحرین با برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی در بیروت، تخلفات نظام آل خلیفه جهت برگزاری انتخابات پارلمانی و شهرداری‌ها در بحرین را تشریح کردند.

این کنفرانس در شرایطی برگزار شد که مخالفان بحرینی برای تحریم انتخابات، که قرار است روز شنبه در بحرین برگزار شود فعال شده اند.

خبرنگار العالم در بیروت در گزارشی از این کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد، کنفرانس با تلاش مرکز حقوق بشر بحرین، جمعیت صلح و مرکز دموکراسی خلیج برگزار شد و حاضران در آن از تخلفات نظام سیاسی برای برگزاری انتخابات پارلمانی و شهرداری‌ها پرده بر داشتند.

حاضران در کنفرانس از تلاش نظام بحرین برای تغییر ساختار جمعیتی کشور و تغییر در نتیجه انتخابات از طریق اتکا به آرای آن دسته از اتباع بیگانه خبر داده اند که با اهداف سیاسی به آنان تابعیت بحرینی اعطا شد.

باقر درویش رئیس مرکز حقوق بشر بحرین در این کنفرانس خبری که با عنوان (انتخابات غیر شفاف در بحرین) برگزار شد، گفت: «سازمان‌های بین المللی بر روند برگزاری انتخابات هیچگونه نظارتی ندارند. نظام برای پیشبرد اهدافش به فریب انتخاباتی پناه برد که تنها در بحرین دیده می‌شود و آن بازی با عنوان مراکز عمومی است. مراکز عمومی دست ساخته مقامات بحرینی و با هدف بازی با ارقام و آمار انتخاباتی است.»

شیخ میثم سلمان رئیس مرکز گفتگو و تسامح بحرین نیز در این کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت این انتخابات در شرایطی برگزار می‌شود که هیچ نوع دموکراسی در کشور دیده نمی‌شود و کشور شاهد سیاست سرکوب و قلع و قمع است.

وی گفت: «باید تاکید کنیم انتخابات پارلمانی که در سایه فقدان دموکراسی و در محیطی آکنده از سیاست سرکوب و قلع و قمع برگزار می‌شود نمی‌تواند خواسته‌ها و چشم انداز‌های مردم بحرین را جهت ایجاد ثبات سیاسی و اجتماعی مطلوب در پی داشته باشد.»

حاضران در کنفرانس معتقدند نتایج قابل انتظار از انتخابات بحرین، خود به خود تقلب نظام را فاش خواهد ساخت. ابراهیم مدهون از فعالان سیاسی بحرین در این باره گفت: «مردم بحرین این انتخابات را تحریم خواهند کرد و هر نتیجه‌ای که در این انتخابات حاصل شود نمی‌تواند برخاسته از اراده مردم کشور باشد.»

انتخابات پارلمانی و شهرداری‌ها در بحرین در فضایی برگزار می‌شود که نظام با سوء استفاده از سکوت محافل بین المللی در برابر تداوم قلع و قمع و بازداشت مخالفان، همچنان به سیاست سرکوب ادامه می‌دهد و آزادی‌ها را به بند می‌کشد.

این انتخابات در شرایطی برگزار می‌شود که در آن هیچگونه معیار قانونی مراعات نمی‌شود و مخالفان نظام از هرگونه فعالیت سیاسی و حق اظهار نظر در برابر اقدامات نظام در نقض قوانین بین المللی محرومند و به تعبیری همچنان مردم بحرین در یک سوی میدان و نظام در سوی دیگر میدان قرار دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هاآرتص: هر تهدید ایران، ما را به لرزه درمی‌آورد
گفت و شنود/ مگه کوری؟!
صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
دستاوردهای اقدام نظامی ایران علیه رژیم اسرائیل
آیا اسرائیل به وعده صادق پاسخ خواهد داد؟
در اولین حراج امسال ۷۲۱۸ سکه فروخته شد
رئیس جمهور پنجشنبه به سمنان سفر می‌کند
افزایش سرعت اینترنت ثابت و همراه در کشور
«السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید دیدار کردند
جزییات افزایش تعرفه پرستاری
هشدار سازمان مدیریت بحران درباره بارش‌های سیل آسا در استان‌های جنوبی کشور
کاهش ۵ درصدی مالیات بر تولید موجب کسری بودجه نمی‌شود
صدور۱.۶ میلیون مجوز کسب و کار الکترونیکی
کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیام ما صلح و در عین حال آمادگی است
فعالیت سفارت هلند در تهران از سر گرفته شد
رئیسی: افزایش تولید مسکن به تحقق جهش تولید کمک می‌کند
زلفی‌گل: تلاش برای تحقق شعار سال وظیفه همه اقشار به ویژه دانشگاهیان است
زمان‌بندی برگزاری نوبت نخست کنکور
وزارت علوم امریه سربازی جذب می‌کند
«تمساح خونی» ۱۰۰ میلیاردی شد
امیرعبداللهیان: پاسخ ایران به صهیونیست‌ها لازم و مشروع بود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top