تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/09/07 - 14:30
کد خبر: 292210

معاون دانشگاه تهران خبر داد؛

چهره‌هایی که در مراسم روز دانشجو به دانشگاه تهران می‌روند

معاون فرهنگی دانشگاه تهران برنامه های تشکل های دانشجویی این دانشگاه برای مراسم ۱۶ آذر را اعلام کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، مجید سرسنگی ظهر امروز در نشست خبری گفت: با توجه به اینکه روز دانشجو و ۱۶ آذر امسال جمعه است، بنابراین طبق جلسه شب گذشته با دبیران تشکل های اسلامی دانشگاه قرار است برنامه های این روز ۱۸ آذرماه در دانشگاه تهران برگزار شود.

وی افزود: برنامه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران روز ۱۸ آذرماه از ساعت ۱۴ تا ۱۷ در تالار فردوسی برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران اظهارداشت: این تشکل از حجت الاسلام محمدی قمی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی، علی عسگری، مهرداد بذرپاش، سردار قاسم سلیمانی، محمد دهقان، علی فروقی، سعید جلیلی و وحید یامین پور برای حضور در این مراسم دعوت به عمل آورده است.

سرسنگی خاطرنشان کرد: اسامی افرادی که قرار است در برنامه های تشکل های مختلف این دانشگاه سخنرانی کنند، ممکن است تا روز برگزاری تغییراتی داشته باشد.

وی اظهارداشت: برنامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران نیز ۱۸ آذرماه از ساعت ۱۴ در تالار شهید چمران پردیس فنی این دانشگاه برگزار می شود.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران عنوان کرد: برای برگزاری این مراسم از محمدرضا عارف، علی مطهری، علی ربیعی، محسنی اژه ای، محمد جعفری دولت آبادی، محسن الویری، معصومه ابتکار، شهیندخت مولاوردی، محمد واعظی، علی نوبخت، لعیا جنیدی، علوی تبار، محمدرضا جلایی پور، محمد مجتهد شبستری و سعید حجاریان دعوت شده است.

سرسنگی گفت: برنامه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران نیز در تالار شهید دهشیر پردیس علوم برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برای این مراسم نیز از سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، پرویز فتاح، حسین شریعتمداری، محمدرضا مخبر دزفولی، محمدباقر لنکرانی و عزت الله ضرغامی دعوت شده است.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران تاکید کرد: برنامه انجمن اسلامی مستقلی در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق دانشگاه تهران از ساعت ۱۴ تا ۱۷:۳۰ برگزار می شود که این تشکل از سردار حسین اشتری و محسن رضایی دعوت کرده است.

سرسنگی ادامه داد: تشکل مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران نیز در تالار شهید رجب بیگی پردیس فنی این دانشگاه برنامه خود را برای روز دانشجو برگزار می کند که از محمدحسین بادامچی، مجتبی احمدی، مجتبی نامخواه، حسام سلامت، مهدی محمدی، آرمان ذاکری و امیرحسین ثابتی برای حضور در این مراسم دعوت شده است.

وی خاطرنشان کرد: هیچ درخواستی برای برگزاری مراسم ۱۶ آذر وجود نداشته که از سوی دانشگاه رد شود و امسال دانشگاه تهران حمایت های مالی بیشتری از تشکل های دانشجویی برای برگزاری مراسم روز ۱۶ آذر نسبت به سال گذشته انجام داده است.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران دارای دو سالن بزرگ است که بیشتر تشکل های دانشجویی علاقه دارند برنامه های خود را در این سالن ها برگزار کنند و با توجه به اینکه مخاطبان برنامه های بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی نسبت به دیگر تشکل ها بیشتر هستند بنابراین این دو سالن بزرگ به این دو تشکل اختصاص داده شده است.سرسنگی عنوان کرد: دیگر تشکل های دانشجویی نیز درخواست داشتند که برنامه های آنها در سالن های بزرگتری برگزار شود که این پیشنهاد قرار است در شورای فرهنگی دانشگاه مطرح شود و اگر در این شورا مشخص شد که تشکلی به دلیل مخاطبان بیشتر نیازمند فضای بیشتری است، بنابراین سالن بزرگتری به آنها اختصاص داده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها زمینه حضور سران قوا را در دانشگاه تهران فراهم کنند، ما استقبال می کنیم و آمادگی خود را از این موضوع اعلام خواهیم کرد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران تاکید کرد: پس از حوادث دی ماه سال گذشته، دانشجویان دانشگاه تهران بسیار علاقه مند بودند که جلسات پرسش و پاسخی با روسای قوه قضائیه و مقننه داشته باشند.

سرسنگی با بیان اینکه حضور مسئولین در دانشگاه ها بسیار کم است، گفت: مسئولان رده های مختلف باید بیشتر به دانشگاه ها بیایند چرا که دانشجویان انتظار دارند که مسئولان به سوالات آنها پاسخ دهند.

وی خاطرنشان کرد: حضور مسئولین در دانشگاه ها یک سود دوطرفه است اما متاسفانه مسئولان عادت کرده اند از طریق فضای مجازی صحبت های خود را مطرح کنند. چرا که اگر مسئولان به صورت رو در رو با دانشجویان صحبت کنند بنابراین بسیاری از سوء تفاهم های فعلی حل خواهد شد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در خصوص حضور رئیس جمهور در مراسم روز ۱۶ آذر در دانشگاه تهران نیز گفت: امروز صبح روسای دانشگاه های تهران در استانداری جلسه ای داشته اند که در این جلسه مطرح شد هنوز نهاد ریاست جمهوری به جمع بندی نرسیده است که رئیس جمهور در کدام محل و دانشگاه حضور یابد.

سرسنگی خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه تهران همانند سالهای گذشته آمادگی خود را برای حضور رئیس جمهور در مراسم روز دانشجو اعلام می کنیم و خوشحال می شویم که این مراسم در دانشگاه تهران برگزار شود.

وی اظهارداشت: اما به نظر می رسد قرار است آقای رئیس جمهور برای مراسم روز دانشجو در یکی از دانشگاه های شهرستان حضور یابند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران با بیان اینکه ۱۶ آذر یکی از روزهای مهم تقویم جمهوری اسلامی است، گفت: این روز ویژگی هایی دارد که آن را متمایز کرده که یکی از این ویژگی ها استعمارستیزی و ایستادگی در مقابل دشمنان است که این ویژگی هویت انقلاب اسلامی به شمار می رود.

سرسنگی گفت: زمانی که خیلی از افراد در جهل بودند و پذیرفته بودند زیر بار ظلم زندگی کنند، تعدادی از دانشجویان جان خود را فدا کردند تا پیامی را به جامعه دهند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۶ آذر با هویت فعالیت های دانشجویی پیوند خورده و دانشجویان در این روز می توانند ندای حقیقت طلبی و ظلم ستیزی را به گوش مردم برسانند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: برگزاری مراسم ۱۶ آذر می تواند ذهنیت های بیمارگونه برخی مسئولان دانشگاهی دیگر کشورها و دیگر دولت ها را تغییر دهد.

سرسنگی افزود: حضور دانشجویان در مراسم ۱۶ آذر نشان می دهد که دانشجویان پای نظام و رهبری ایستاده اند و اجازه نمی دهند دستاوردهای انقلاب که با خون شهدا آبیاری شده پایمال شود.

وی گفت: مقامات آمریکایی یاوه گویی هایی را در خصوص ایران مطرح و اعلام کرده اند که ایران نمی تواند چهلمین سال پیروزی خود را جشن بگیرد بنابراین برگزاری مراسم روز دانشجو و دهه فجر در سال جاری نشان خواهد داد که انقلاب ایران بسیار بزرگتر از آن چیزی است که دیگر کشورها فکر می کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: وفاق میان اقشار و سلیقه های مختلف یک اصل برای حیات انقلاب است و مسئولان باید این موضوع را در نظر داشته باشند.

سرسنگی تاکید کرد: هرچه دشمن هجمه خود را بیشتر می کند ما باید به یکدیگر نزدیکتر شویم.

وی خاطرنشان کرد: در دانشگاه تهران ستاد برگزاری چهلمین سالگی انقلاب اسلامی تشکیل شده و برنامه های خوبی در این ستاد طراحی شده که جزئیات آن طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران افزود: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران امسال چهلمین سالگرد پیروزی خود را جشن می گیرد، بنابراین از دانشگاه ها انتظار می رود که امسال در این زمینه فعالیت های بیشتری انجام دهند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top