تاریخ انتشار: جمعه 1397/09/09 - 11:28
کد خبر: 292407

چرا حساب ارزی وزارت ورزش مسدود شده است؟

حساب ارزی که وزارت ورزش برای رسیدگی به مسائل ارزی و با سه امضا افتتاح کرده بود، مسدود شد تا ورود و خروج های ارزی فدراسیون ها در حساب های مستقل آنها انجام شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، چگونگی پرداخت ارز از سوی بانک مرکزی به مجموعه ورزش طی ماه های گذشته چندین بار دستخوش تغییرات شد. ابتدا بانک مرکزی با موضوع استقلال فدراسیون ها برای داشتن حساب ارزی مخالفت کرد و اینکه مدیران آنها به صورت مستقیم ارز یا دلار خود را تحویل بگیرند، مخالفت کرد چرا قابلیت واریز اسکناس وجود نداشت.

بنابراین قرار شد ورود و خروج های ارزی فدراسیون ها از طریق وزارت ورزش انجام شود در حالی‌که این وزارتخانه اصلا حساب ارزی نداشت. به همین دلیل بود که این وزارتخانه با تاکید بانک مرکزی، اقدام به افتتاح حساب ارزی کرد. این حساب با امضای مشترک ژاله فرامرزیان معاون مدیریت و توسعه منابع، محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای و نصرالله پریچهره مشاور وی افتتاح شد.

این موضوعی بود که ژاله فرامرزیان در آخرین نشست خبری خود هم به آن اشاره کرد هرچند که به خاطر وجود برخی مشکلات، این حساب مسدود شد.

حساب ارزی وزارت ورزش، یک حساب دولتی به حساب نمی آمد و به همین دلیل امکان واریز بیش از ۱۰ هزار دلار به آن وجود نداشت. به همین دلیل بانک مرکزی دستور مسدود شدن آن را اعلام کرد. بعد از آن بود که افتتاح حساب ارزی مجددا در دستور کار فدراسیون ها قرار گرفت.

معاونت مدیریت و توسعه منابع وزارت ورزش با تاکید بر اینکه افتتاح حساب ارزی در فدراسیون ها با دستور این وزارتخانه انجام شده است، خاطرنشان کرد: حدود یک ماه و نیم پیش افتتاح حساب ارزی در فدراسیون ها را به روسای آنها اعلام کردیم. فدراسیون ها هم اقدام لازم را انجام داده اند. بیشتر آنها تا به امروز شماره حساب ارزی خود را به ما اعلام کرده اند.

به گفته وی، از دو هفته پیش ارز مورد نیاز فدراسیون ها با قیمت حواله تامین می شود به همین دلیل به اولویت های اصلی و تعیین کننده فدراسیون ها رسیدگی می شود.

پیش از این تامین ارز مورد نیاز فدراسیون ها به این صورت انجام می شد که ابتدا باید معادل دلار یا یورو مورد نیاز، پول نقد (ریال) پرداخت می شد سپس در ازای ارائه فیش و نامه رسمی وزارت ورزش، دلار یا یورو موردنیاز از بانک مرکزی دریافت می شد اما با توجه به افتتاح حساب ارزی در فدراسیون ها، جابه جایی ارزی دیگر به صورت اسکناس انجام نمی شود و ارز مورد نیاز فدراسیون ها به طور مستقیم به حساب آنها واریز می شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top