تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/09/11 - 11:33
کد خبر: 292585

با CFT چراغ را به دست خزانه‌داری آمریکا می‌دهیم

حاجی بابایی با تاکید براینکه اگر کسی مخالف شفافیت در کل ایران باشد، واقعا مریض است، افزود: شفافیت به خصوص در امور مالی خیلی عالی است؛ اما پذیرفتن cft بحث شفافیت برای ملت ایران نیست بلکه این شفافیت یعنی این که چراغ را به دست خزانه داری کل امریکا بدهیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در جمع شورای عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید مدرس و تبریک روز مجلس گفت: شهید مدرس حرف خود را زد ولی چون تنها بود به آن عمل نمی شد.

وی ادامه داد: امروز نیز در مجلس خیلی ها حرف خود را می زنند؛ اما گاهی اوقات باید تلاش کنیم تا حرفمان به قانون تبدیل شود و گرنه حرف ها که زده می شود. به هر حال مجلس اراده ای است که اگر نصف به اضافه یک در آن شکل نگیرد، قدرت نمی شود و به اجرا نمی رود ولی حرف ها زده می شود.

رئیس فراکسیون ولایی مجلس افزود: اظهارداشت: خیلی از افراد ممکن است در مجلس حرف های سنگین و محکمی بزنند اما حرفشان بازتاب بیرونی پیدا نمی کند اما کسی هم ممکن است کمترین حرف را بزند حرفش در فضای بیرونی بیشترین بازتاب را پیدا می کند و این اشکال در کشور ما محسوس است.

حاج بابایی گفت:  متاسفانه  روند مجلس فعلی از نظر قانونگذاری و نظارت واقعا قابل قبول نیست و بنده این را قبول دارم . مجلس در قانون اساسی و همان طور که امام فرمودند در راس امور است اما تا زمانی که نماینده در راس امور قرار نگیرد مجلس نیز در راس امور قرار نمی گیرد.

این نماینده مجلس مجلس گفت: امروز هر چه که هست تجلی نمایندگان در امور صددرصد نیست، هر کجا مجلس در امور ورود پیدا کرده، موفق بوده ایم در هر حال درست است که اجرا وظیفه دولت هاست؛ اما اگر مجلس اراده کند می تواند دولت را البته با تعامل تنظیم کند ولی تعامل مثل الان نباید خیلی زیاد باشد؛ به گونه ای که دولت و مجلس یکی شوند و این مقداری با روح مجلس و دولت مغایرت دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مانور تبلیغاتی و عملیاتی گسترده‌ای که نسبت به بحث شفافیت در مجلس و بیرون مجلس صورت گرفت، گفت: شفافیت مانند عدالت قابل احترام است و همه از آن صحبت می کنند اما کمتر پیدا می شوند افرادی که در میدان به بحث شفافیت ورود پیدا کنند.

این نماینده مجلس افزود: عدالت مثل تیغ تیزی است که همه چیز و جایگاه ها را مشخص می کند و هر کسی را سر جای خودش قرار می دهد، شفافیت مانند نوری است که باید آن را بتابانیم تا همه چیز معلوم باشد؛ با این وجود آن چیزی که دیده می شود مهم است.

حاج بابایی تصریح کرد:  یکی از خواسته های مردم این است که مسئولین در مجلس، قوه قضاییه و دولت با آنها صادقانه حرف بزنند و مردم همه چیز را در مورد آنها بدانند در واقع کسی که در جمهوری اسلامی ایران مسئول می‌شود، باید بپذیرد که زیر ذره بین است چون مردم مالک و مدیر اصلی هستند و آنها می خواهند بدانند ولی چون این کار سختی است افراد مجبورند که در بیرون یک مدل حرف بزنند و وقتی وارد مجلس یا قوه قضاییه می شوند مجبورند به یک شکل دیگر عمل کنند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: وقتی که در فضای مجازی بحث شفافیت مطرح شد، شاهد بودیم 200 نفر از نمایندگان طرحی در خصوص شفافیت آرای نمایندگان ارائه کردند؛ اما در موقع رای گیری 90 نفر به فوریت آن رای دادند که این نشان دهنده این است که برخی برای اینکه مردم بفهمند آنها چه کاری انجام می دهند مشکلی ندارند؛ اما برخی دیگر دوست ندارند و یا اعتقادی ندارند که مردم مطلع شوند.

وی عدم اعلام مواضع از سوی گروه‌های سیاسی را یکی از مشکلات دانست و گفت: این در حالی است که در خیلی از کشورها احزاب و گروه‌ها با هم رقابت می کنند و مواضع اقتصادی، فرهنگی و سیاست خارجه خود را بیان می کنند و مردم نیز با چشم باز به آنها رای می دهند؛ اما متاسفانه در کشورما این اتفاق خیلی کم می افتد.

حاجی بابایی تاکید کرد: گروه های سیاسی با هر تفکری حرف های خوبی می زنند مثلا در عدالت می گویند حتما باید عدالت محقق شود و یا اینکه حقوق ها باید عادلانه باشد؛ اما وقتی رای می آورند و مسئولیت را برعهده می گیرند گفته های خود را اجرا نمی کنند و دیدگاه های اقتصادی و سیاسی دیگری را طی می کنند.

وی با بیان اینکه شفافیت در بیان مواضع به جامعه کمک می کند که رای دهند و انتخاب کنند، یادآدور شد: از طرفی این بحث باعث می شود مسئولین موظف شوند به آنچه گفته اند، عمل کنند.

رئیس فراکسیون ولایی مجلس ادامه داد: دانشجویان امروز باید به انقلابی بودن و غیرانقلابی بودن فکر کنند و انقلابی بودن یعنی کسانی که در این کشور زحمت می کشند و تلاش می کنند به قول امام علی (ع) انقلابی کسی است که زیاد کار می کند و کم برداشت می نماید.

وی با اشاره به اقدامات نمایندگان مجلس در بحث هزینه‌های انرژی گفت:  تاکنون پول پرداختی مردم بابت فیش های آب، برق، گاز به حساب دولت یا خزانه واریز نمی شده و شرکت ها خودشان پول ها را دریافت و خرج می کردند، امسال با پیگیری های صورت گرفته در مجلس 110میلیارد تومان بابت پرداختی‌های مردم از قبل فیش های برق، آب و گاز به خزانه دولت واریز می شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا نمایندگان انقلابی مجلس نسبت به فرافکنی های یکی از نمایندگان زن علیه نهادهای انقلابی واکنش نشان ندادند، گفت: اتفاقا تندترین واکنش را خود بنده داشتم؛ البته بنده به ریاست مجلس اعتراض کردم و بحثم این بود که شما ساعت ده به بعد کجا می روید بایستید و نطق ها را بشنوید و اظهارنظر کنید و اگر نماینده ای جایی از حریم عبور کرد جوابش را بدهید.

این نماینده مجلس تصریح کرد: به هر حال این حرف ها خوب بیان شد چون ما ریشه را در نوع مدیریت می بینیم تا این که دو نفر بلند شوند و موضوعات خاصی را مطرح کنند.

حاجی بابایی گفت: توقع ما این است اگر حرف کسی در مجلس به نوعی عبور از واقعیت بود رئیس مجلس واقعیت ها را تذکر دهد و البته ما در این زمینه تذکر خود را به مسئولین و رئیس مجلس داده ایم و این تذکر به نوبه خود تند و شدید بوده است.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس خاطرنشان کرد: دوستان ما 4 بار استیضاح آخوندی را انجام دادند و هر بار که او به مجلس می آمد دو فراکسیون دیگر با هم هماهنگ می کردند و استیضاح او رای نمی‌آورد حالا جالب اینجاست که وقتی آخوندی با دولت در افتاد و استعفا داد و رفت 167 نفر از نمایندگان نامه نوشتند و از او تشکر کردند در هر حال این شما نیستید که تعجب می کنید ما نیز از این کارها تعجب می کنیم بالاخره این نوع عملکرد مجلس قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: بنده شخصا گفتم روند مدیریت مجلس مشکل دارد و برای ما قابل قبول نیست؛ در هر حال ما به عنوان فراکسیون نمایندگان ولایی 120 نفر هستیم ولی وقتی بحث ریاست مجلس مطرح شد 60 نفر از ما به لاریجانی رای دادند در واقع این ها اصولگرا هستند ولی اصولگرایانی که به لاریجانی رای می دهند.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: این‌هایی که طرفدار شفافیت هستند خب ما که ماده 29 برنامه ششم توسعه را مصوب کرده ایم و از اول امسال باید طبق آن تمام مسئولین اعم از حاکمیتی و حکومتی حقوق های خود را در یک سامانه منتشر می کردند پس چرا دولت آن را اجرا نمی کند به نظر ما شفافیت یعنی این ولی وقتی می گوییم چرا اجرا نمی شود می گویند خوب نیست و این یعنی این که نمی خواهیم در کشور شفاف باشیم بعد می خواهند همه چیز را به ترامپ بدهند.

حاجی بابایی افزود: اعتقاد ما بر این است باید شفافیت باشد و تمام درآمدها باید مشخص شود و از طرفی هر کس تخلف کرده اعم از نماینده مجلس و یا برادر و پدر هر کسی که باشد باید با او برخورد کرد تا جمهوری اسلامی از دست این آدم ها نجات یابد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صفر تا صد انتخاب رشته مقطع دکتری ۱۴۰۳
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top