تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/09/11 - 21:30
کد خبر: 292679

بیکاری و خشکسالی دلیل اصلی مهاجرت به حاشیه کلانشهرها

مدیرکل ثبت احوال استان تهران گفت: بیکاری و خشکسالی از مواردی است که سبب مهاجرت به حاشیه کلانشهرها می‌شود و باید برنامه ریزی ملی برای کل کشور به گونه‌ای انجام داد تا هر فرد در استان خود ماندگار باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ شکرالله حسن بیگی، سرپرست استانداری تهران در جلسه ستاد راهبردی جمعیت تهران با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم تا بتوانیم اقدامات شورای راهبردی را به معنای واقعی انجام دهیم گفت: مسائل جمعیتی دغدغه اصلی نظام است که باید هرچه سریع‌تر مشکلات برطرف شود.

وی افزود: منظور ما از جمعیت افرادی هستند که برای کشور سرمایه باشند نه اینکه جمعیتی وجود داشته باشد که باید هزینه‌های بسیاری برای آن کرد.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما در زمینه جمعیت کشور پیر شدن آن است که میزان آن در هر شهر و استانی متفاوت است. در برخی از شهر یا استان‌ها بالای ۷۰ درصد از جمعیت پیر شده‌اند؛ به طور مثال تفرش به عنوان مکانی پیر معرفی می‌شود که به دلیل نبود امکانات کوچ جمعیت اتفاق افتاده است.

سرپرست استانداری تهران بیان کرد: شهرستان آشتیان نیز به همین روال است، لذا ما نباید منتظر وقوع رخداد باشیم تا به بررسی مشکلات بپردازیم. مسئولان بهداشت و درمان می‌گویند که ما باید خود را آماده رسیدگی به جمعیت پیر کنیم و از امکانات موجود برای آنها بهره ببریم.

حسن بیگی خاطرنشان کرد: کار حساس است و ابلاغیه وزیر کشور نشان می‌دهد که باید برای این جلسات پویاتر رفتار کنیم و سیاست‌های جمعیتی را برای رفع موانع به خوبی مورد مطالعه قرار دهیم که در همین زمینه حضور اساسی در چنین جلساتی به اقدامات علمی و اجرایی کمک‌های بسیاری می‌کند.

وی ادامه داد: در ابلاغیه وزیر کشور آمده که جلسات مربوط به ستاد راهبردی جمعیت در استان‌ها و شهرستان‌ها تشکیل شود و فرمانداران نیز باید در شورای فرعی راهبردی شهرستان جلسات را تشکیل دهند و حداقل در هر فصل یک جلسه در کنار نظارت عالی داشته باشند.

سرپرست استانداری تهران اظهار داشت: کمیته‌ها تاکنون در بخش‌های مختلف موفق بوده‌اند؛ به طور مثال جلسات ستاد تسهیل به رویارویی دستگاه‌ها با تولیدکنندگان و حل مشکلاتشان منجر شد. لذا نتایج مربوط به کمیته‌ها در شورای راهبردی مطرح می‌شود.

حسن بیگی گفت: کمیته‌ها باید در زمینه جمعیت هرچه سریع‌تر تشکیل شوند و اعضای خود را جذب کنند. مدیران استانی نیز موظف هستند که در جلسات مختلف شرکت کنند ولی اگر به دلیل مشغله کاری فرصت حضور پیدا نکردند، باید حتما معاون مربوط در جلسات شرکت کنند.

وی در پایان بیان کرد: ما هیأت‌های اندیشه‌ورز برای آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته‌ایم و در این جلسات به بیان مشکلات و ارائه راه‌حل برای رفع موانع می‌پردازیم.

در ادامه این جلسه مدیرکل ثبت احوال استان بیان کرد: بیکاری و خشکسالی از مواردی است که سبب مهاجرت به حاشیه کلانشهرها می‌شود و باید برنامه ریزی ملی برای کل کشور به گونه‌ای انجام داد تا هر فرد در استان خود ماندگار باشد.

ضمنا در این جلسه مقرر شد تا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گزارشی در مورد ناباروری افراد مقیم تهران ارائه کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top