تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/09/11 - 19:51
کد خبر: 292700

۶ اپلیکیشن فوق‌العاده مخصوص گوشی اندروید روت شده +دانلود

۶ اپلیکیشن فوق‌العاده مخصوص گوشی اندروید روت شده +دانلود

فرض کنید دستگاه اندرویدی خود را روت کرده‌اید و از این بابت از خودتان خیلی راضی هستید. ولی بعد از مدت کوتاهی که لذت غلبه کردن بر تمام چالش‌هایی که درباره روت کردن وجود دارد تمام شد با خودتان می‌گویید: "خُب، حالا چی؟" به‌غیر از این‌که حالا یک ROM جدید سفارشی روی دستگاه‌تان دارید، بلکه اپ‌های قدرتمند زیادی وجود دارند که عملکرد بی‌نظیر آن‌ها روی دستگاه‌های روت شده نمایان می‌شود.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این مقاله 6 اپلیکیشن بسیار جالب که حتما باید روی دستگاه روت شده نصب شوند را بررسی می‌کنیم.

1- Link2SD
درست است که اندروید یک فانکشن از پیش ساخته به‌نام "Move 2 SD" دارد اما محدودیت آن باعث می‌شود تا گیم‌های بزرگ (که تحت عنوان فایل‌های "obb" نگهداری می‌شوند) روی گوشی به‌راحتی اجرا نشوند و بخش زیادی از دستگاه را اشغال کنند. اپ Link2SD این فایل‌های "obb" را به کارت SD منتقل می‌کند و در همین حال یک میان‌بر به مقصد اصلی می‌سازد. در این حالت، گوشی اندروید هم‌چنان فکر می‌کند که این فایل‌ها روی حافظه داخلی هستند، در حالی‌که در واقع این فایل‌ها روی کارت SD قرار دارند و باعث آزاد شدن فضای زیادی روی دستگاه می‌شوند.

برای این کار باید یک پارتیشن دوم روی کارت SD بسازید. اما مطمئن باشید که واقعا تأثیرگذار است.

2- تیتانیوم بکاپ (Titanium Backup)
گزینه‌های از پیش ساخته بکاپ گوگل برای گوشی خوب و مناسب هستند، اما اپلیکیشن Titanium Backup بکاپ‌گیری را به‌سطح بالاتری می‌برد. این اپ می‌تواند تمام اپ‌های شما را بکاپ بگیرد، بازیابی یا حتی فریز کند و تمام این کارها با تنظیمات داخل اپ پیش از ساختن بکاپ انجام می‌شود. تمام داده‌های بکاپ گرفته شده رمزنگاری می‌شوند و می‌توان آن‌ها را به دستگاه‌های اکسترنال یا سرویس‌های ابری مانند باکس، دراپ‌باکس و گوگل درایو ارسال کرد. علاوه بر این می‌توانید طوری تنظیم کنید که در زمان‌های مشخصی بکاپ گرفته شود یا در صورت تمایل به‌صورت دستی این کار را انجام دهید.

در طی این سال‌ها این اپ شهرت زیادی کسب کرده و با گرفتن بکاپ‌های عالی و امکاناتی که ارائه می‌دهد طرفداران زیادی کسب کرده است.

3- SetCPU
اگر اطلاعات فناوری شما خوب است و مطمئن هستید که می‌توانید ولتاژ پردازنده روی دستگاه اندرویدتان را دست‌کاری کنید، پس از برنامه SetCPU استفاده کنید. اما چرا می‌خواهید چنین کاری کنید؟ شاید دوست دارید کارایی دستگاه را فدای عمر طولانی‌تر باتری کنید یا حتی برعکس. شاید هم دوست دارید یک پروفایل CPU مخصوص گیمینگ درست کنید تا گیم‌های 3D که روی نمایشگر QHD اسمارت‌فون اجرا می‌شوند به‌نرمی و روانی انجام شود.

هر دلیلی که دارید، SetCPU از آن دسته اپ‌هایی است که باعث می‌شود به‌خاطر آن دستگاه را روت کنید.

4- Greenify
اپ Greenify مدتی است که ارائه شده، اما توسعه‌دهندگان آن به‌طور مرتب نسخه‌های به‌روزرسانی شده این اپ را منتشر می‌کنند تا روال ذخیره باتری در دستگاه‌های مدرن به‌بهترین شکل صورت گیرد. این برنامه به‌عنوان مدیر اپ در پس‌زمینه عمل می‌کند و به‌شما اطلاع می‌دهد که کدام اپ‌ها در پس‌زمینه اجرا می‌شوند و کدام اپ‌ها باعث فعال شدن دستگاه می‌شوند.

بعد از این‌که متوجه شدید کدام برنامه در حال مصرف بیش از اندازه از باتری است می‌توانید آن‌را هایبرنیت کنید تا رم و باتری کمتری مصرف کند با این‌که هنوز در پس‌زمینه وجود دارد. البته این برنامه‌ها زمان بیشتری برای اجرا شدن نیاز دارند اما اگر عمر باتری برای شما اولویت بیشتری دارد می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

5- Liveboot
این برنامه بیشتر برای کاربران و متخصصان فنی که دوست دارند هنگام بوت شدن دستگاه اندروید فرآیندهای پیچیده زیادی را مشاهده کنند مفید است. درست مانند آن‌چه در هنگام بوت شدن پی‌سی در اوایل دهه 90 میلادی مشاهده می‌کردید، Liveboot هم تمام اطلاعات لاگکت و dmesg روی دستگاه اندروید در زمان بوت شدن را نمایش می‌دهد، دقیقا مانند یک دیوار بلند بالای رنگی.

می‌توانید میزان اطلاعاتی که نمایش داده می‌شود را تعیین کنید و حتی می‌توانید آن‌ها را شفاف کنید تا تمام متن را روی صفحه استاندارد بوت اندروید ببینید.

6- روت اکسپلورر (Root Explorer)
این برنامه همان کاری را می‌کند که از نام‌اش مشخص است. شما می‌توانید فایل‌های روت روی دستگاه اندروید را با جزئیات ببینید، در حالی‌که با اپ فایل منیجر پیش‌فرض روی دستگاه امکان‌پذیر نیست. با اپ Root Explorer می‌توانید فایل‌ها را ببینید، تغییر دهید، اصلاح کنید و حتی حذف کنید. البته مراقب باشید چون این کار روی نرم‌افزار گوشی انجام می‌شود و در صورت یک اشتباه ممکن است دستگاه بوت نشود. این اپ به‌غیر از این‌که به‌شما امکان دسترسی به فایل‌های روت را می‌دهد چند کار دیگر هم انجام می‌دهد.

این برنامه با قیمت 3.99 دلار از گوگل پلی استور قابل دانلود است.

منبع: maketecheasier.com

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top