تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/09/14 - 18:26
کد خبر: 293131

سخنرانی قالیباف در دانشگاه باهنر کرمان

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اقتصاد کشور کارنامه قابل قبولی ندارد گفت: در همین آشفتگی بازار ارز، با تصمیمات غلط دولت یک‌شبه صدها میلیارد از سرمایه این مردم به جیب عده معدودی رفت.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از تسنیم، محمد باقر قالیباف ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه باهنر کرمان با گرامیداشت روز دانشجو اظهار داشت: سه تن از دانشجویان ما در دانشگاه تهران در چنین روزهایی به شهادت رسیدند اما روح، فکر و اندیشه این دانشجویان در میان دانشجویان و دانشگاه‌های ما همیشه  وجود دارد.

وی با اشاره به اهمیت نامگذاری این روز به عنوان روز دانشجو گفت: نسل‌های دیگر این سرزمین و جوانان ما باید از این شهدا درس ایستادن، استکبارستیزی، استقلال، مبارزه با استبداد، دست رد به سینه غرب‌گرایان و قدرت‌های خارجی و روحیه جهادی را بیاموزند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام این میزان توجه به دانشگاه‌ها و دانشجویان را امری طبیعی عنوان کرد و افزود: دانشجویان ما در اوج جوانی تلاش و امید به آینده و در کانون تولید علم، دانش و شکستن مرزهای دانش که مبنای پیشرفت یک جامعه است قرار دارند.

وی با بیان اینکه علم بدون عمل جز زحمت و بار بر دوش جامعه چیز دیگری نیست و عمل بدون علم جز انحراف در مسیر حرکت جامعه نتیجه دیگری به دنبال ندارد عنوان کرد: از این رو دانشجو و دانشگاه ما یک فرصت بزرگ برای کشور است.

قالیباف با اشاره به اینکه دانشجویان آینده این کشور هستند گفت: دانشجویان فرصت بزرگی برای مسئولان، سیاستگذاران، مدیران حوزه اجرایی و فرصت پیشرفت کشور هستند و این روز، روز یادآوری این فرصت به مسئولان است.

وی با بیان اینکه امروز کشور ما دچار مشکلات و چالش‌هایی است که باید به آن توجه شود گفت: چهار دهه از انقلاب گذشته و باید دید از این ظرفیت استثنائی کشور که جوانان ما هستند چگونه استفاده کردیم؟

شهردار اسبق تهران با اشاره به اینکه جوانان ما امروز برای حل کدام مشکل و در کدام عرصه باید به میدان بیایند افزود: امروز در حوزه دانشگاه می‌آموزیم که شناخت درست مسائل و تحلیل منطقی از مشکلات داشته باشیم چرا که تشخیص و شناخت مشکل بخش عمده‌ای از حل مشکل است.

وی با بیان پیروزی انقلاب اسلامی در ادامه حرکت دانشجویان ما در 16 آذر 32 بود خاطر نشان کرد: "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی" آرمان ما و برخاسته از اسلام سیاسی بود که امام خمینی (ره) به ما آموختند و نظام ما کارنامه قابل قبولی در این حوزه دارد.

قالیباف با اشاره به اینکه روند حرکت دانشجویان ما در قبل از انقلاب در تمامی صحنه‌های پس از انقلاب هم وجود داشته و حضور دانشجویان را در دفاع از این سرزمین و در پیش قراول توسعه فرهنگ جهادی در این سرزمین می‌بینیم گفت: دانشجویان ما به جهانیان نشان دادند که اسلام سیاسی امام و روحیه انقلابی منطبق بر سنت‌های الهی در این کشور در برابر تفکرات مبتنی بر غرب‌ که با فکر و مدیریت بنی‌صدر بود  پیروز شد.

وی با بیان اینکه تا امروز آمریکا در هیچ برنامه‌ای که علیه استقلال ایران انجام داده نتوانسته موفق عمل کند افزود: ما در جمهوریت، مردم‌سالاری، اسلامیت نظام و اهداف غایی و آرمان‌های نظام موفق هستیم تصریح کرد: هر چند در جاهایی حرکت ما کند بوده و اشکالاتی هم وجود دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در حوزه مسائل اقتصادی کارنامه قابل قبول و قابل دفاعی نداریم گفت: در حوزه مسائل اجتماعی در کنار تمامی اقدامات انجام شده اما نقدهای جدی در این حوزه وجود دارد.

وی با بیان اینکه نقص‌هایی که در حوزه آرمانی دیده می‌شود ضعف آن در حوزه ساختاری ماست افزود: همه ما می‌دانیم که وقتی نگاه تشکیلاتی، ساختاری، کارکردی و علمی به مجموعه اداره کشور می‌شود این مسائل روشن است که مسائل عمدتا وظیفه سه قوه بوده و بدون شک قوه مجریه پیش قراول اهداف ما در حوزه ساختاری است.

قالیباف با اشاره به اینکه در بعد ساختاری و کارکردی و در حوزه رشد علمی کارکرد قابل قبولی داریم گفت: در حوزه امنیت جمهوری اسلامی در منطقه غرب خاورمیانه کارنامه قابل دفاعی دارد و دستاورد ما در این حوزه در تمامی عرصه‌ها حتی در حوزه صنایع دفاعی، در مبارزه با ظلم، توجه به جامعه مسلمان، انسجام امت اسلامی و افزایش قدرت ملی همه نقاط مثبت ماست.

وی با بیان اینکه زمانی که به شاکله نظام اداری در کشور نگاه می‌کنیم می‌بینیم که نظام اداری در کشور ما این قدر فربه، سنگین، غیرقابل تحرک، پر هزینه و با حداقل خروجی است که این عملکرد غیرقابل قبول است گفت: متاسفانه در حوزه اقتصادی هم دچار چالش‌های جدی و اساسی هستیم.

شهردار اسبق تهران با اشاره به اینکه ناکارآمدی حوزه اقتصادی ریشه در دو عامل ضعف مدیریت و اندیشه و تفکر غیرانقلابی و امید به بیگانه دارد گفت: با چنین رویکردی وقتی بخواهیم در قدرت باقی بمانیم درجامعه بی‌عدالتی و شکاف طبقاتی را می‌بینیم چرا که مجبوریم به جامعه وعده‌های دروغ داده، جامعه را دو قطبی کرده، به بیگانه نزدیک شده، دشمن را دوست بپنداریم و به جای تکیه به جوانان خلاق دست به سوی دشمنان دراز کنیم و در چنین فضایی روحیه اشرافی‌گری در جامعه شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه حضرت امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند «زمانی که اصول را رها کرده و به فروع تمسک پیدا کنیم و زمانی که نیروهای با اندیشه و خلاق را حذف کرده و اراذل را بر مسند بنشانیم جامعه رو به زوال می‌رود» گفت: به تعبیر من زمانی که در کشور شایسته سالاری نباشد چنین مشکلاتی به وجود می‌آید.

قالیباف با اشاره به اینکه اگر به مدیریت اقتصادی سه دهه اخیر کشور نگاه کنیم و ببینیم که اقتصاد کشور به دست چه کسانی و چه مجموعه‌هایی بوده است بیان کرد: هر چند در دوره‌ای به سمت خصوصی‌سازی رفتیم اما در سیاست، اقتصاد ما به سمت خصولتی رفته و در عمل مدیریت دولتی‌ها بر اقتصاد باقیماند.

وی با بیان اینکه بخشی از اقتصاد هم که به دست بخش خصوصی سپرده شد در حقیقت خاصه‌سازی شد تصریح کرد: در حقیقت 4 درصدی‌ها این بخش خصوص را صاحب شدند نه مردم و تولیدکننده و صنعتگر واقعی.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در حقیقت امروز عمده مردم ما دچار مشکلات اقتصادی هستند گفت: زمانی که به مسائل اساسی کشور پرداخته نشود به فروع توجه می‌شود و در چنین شرایطی است که رفتن یا نرفتن بانوان به استادیوم ورزشی موضوع اول کشور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه من هیچگاه با تنگ نظری‌ها موافق نبودم افزود: اما در شرایطی که مردم درگیر مسائل مهم اقتصادی و معیشتی هستند پرداختن به چنین مسائلی ظلم به مردم است.

قالیباف با بیان اینکه در همین آشفتگی بازار ارز، با تصمیمات غلط شما یک‌شبه صدها میلیارد از سرمایه این مردم به جیب عده معدودی رفت گفت: سود سپرده‌های بانکی در کشور بیش از 300 هزارمیلیارد تومان در سال است که بیش از 80 درصد آن بدون مالیات در اختیار کمتر از چهار درصد صاحبان سپرده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تغییر مدیریت‌ها تاثیر زیادی بر اقتصاد گذاشته هر چند هنوز قیمت کالاها کم نشده است افزود: امروز هم هشدار می‌دهم که اگر در میدان با رویکرد صحیح و با تکیه بر مردم حرکت نکنید در آینده دچار تورم و گرانی از یک سو و تعطیلی کارگاه‌ها و بیکاری فزاینده از سوی دیگر خواهیم بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top