تاریخ انتشار: جمعه 1397/09/16 - 13:39
کد خبر: 293313

نظری، دبیر شورای تبیین بسیج دانشجویی ملایر در خطبه های پیش از نماز جمعه؛

دانشجویان نبض تپنده جامعه هستند

دولت و نمایندگان محترم مجلس باید در این شرایط سخت اقتصادی به بهبود وضعیت معیشت مردم باشند. نه فکر سازش و پیوستن به این معاهدات و کنوانسیون ها که هدف آنها فقط و فقط به انزوا کشیدن کشور است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ابولفضل نظری، دبیرشورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی ملایر در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه گفت: «امروز متاسفانه بار دیگر شاهد آن هستیم با وجود تذکرات جدی رهبر معظم انقلاب در مورد FATF و CFT و پرده برداشتن از پشت این کنوانسیون ها که به نوعی خود تحریمی کشور در این جنگ اقتصادی محسوب می شوند؛ نمایندگان مجلس آن را تصویب کردند.»

متن کامل به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

عرض سلام و ادب و احترام خدمت نمازگزاران محترم شهرستان ملایر

ابتدا حادثه تروریستی روز گذشته در چابهار را خدمت ملت شریف و خانواده های قربانیان این حادثه تسلیت عرض می کنم.

امروز روز ۱۶ آذر ماه است روزی که در تقویم غرور آفرین کشور عزیزمان ایران به نام روز دانشجو نامگذاری شده است. در چنین روزی سه تن از دانشجویان عزیز ایران به نام های «مصطفی بزرگ نیا» ، «احمد قندچی» و «مهدی شریعت رضوی» هنگام اعتراض به دیدار رسمی نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران و بریتانیا در تاریخ ۱۶ آذرماه سال ۱۳۳۲ یعنی حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد ماه این دانشجویان دانشگاه تهران به شهادت رسیدند.

این دانشجویان رفتند تا به ما درس ایستادن، استکبار ستیزی، استقلال، مبارزه با استبداد و دست رد زدن به سینه غرب گرایان را  بیاموزند.

امروز غرب در سراشیبی افول است و پیوستن و چنگ زدن به ریسمان پوسیده آنان چیزی را برای کشور به دست نمی‌آورد، به جای آن و حبل الله بپیوندید و متصل شوید. همانا که جبهه حق همواره پیروز است پس پیوستن به مسیر حق بهتر از بردگی کدخداست.

در مسئله برجام با وجود تذکرات جدی رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای در رابطه با اینکه بنده به این مذاکرات خوش بین نیستم، بهترین دوران کشور را صرف مذاکره کردند؛ همگان دیدند چه بود ثمره و میوه برجام. تحریم‌ها نه تنها از بین نرفت بلکه دو یا چند برابر شد، مراودات بانکی مختل شد، قرار بود آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کنند که دیگر به پول یارانه ها نیاز نداشته باشیم. اما چه شد!!

و امروز متاسفانه بار دیگر شاهد آن هستیم باوجود تذکرات جدی رهبر معظم انقلاب در مورد FATF وCFT و پرده برداشتن از پشت این کنوانسیون ها که به نوعی خود تحریمی کشور در این جنگ اقتصادی محسوب می شوند؛ نمایندگان مجلس آن را تصویب کردند ولی خوشبختانه شورای محترم نگهبان با وارد کردن ایرادات اساسی آن را نپذیرفت و دو روز پیش باردیگر لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح شد و بند دوم را که مجلس نپذیرفته بود برای بررسی بیشتر به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال کرد.

دولت و نمایندگان محترم مجلس باید در این شرایط سخت اقتصادی به فکر بهبود وضعیت معیشت مردم باشند. نه فکر سازش و پیوستن به این معاهدات و کنوانسیون ها که هدف آنها فقط و فقط به انزوا کشیدن کشور است. مردم در تنگنای معیشتی، بیکاری و گرانی و تورم هستند می‌بایست دولتمردان فکری به حال این مشکلات کنند، سفره مردم اصلی ترین مشکل این روزهای مردم است. ما با استکبار سر جنگ دارد و این را افراد واداده بدانند که آمریکا مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری در موضوع افول است و به غیر از چاره این چاره ای ندارد و این را غرب گرایان بدانند که آمریکا و جبهه باطل نابود شدنی است.

 می‌بایست بار دیگر آرمان های امام راحل در بین مسئولین و دولتمردان بازخوانی شود. مستضعفان جامعه می بایست مقدم شمرده می‌شدند، امام مسئولان و کارگزاران توصیه کرده بود که کار را به کاردان بسپارید و از نیرو و توانایی افراد جوان استفاده کنید همچنین در جای دیگر فرمودند که دنیا جای مال اندوزی برای شما مسئولان باشد و همین طور خود را از ملت دور نکنید و بیت المسلمین این را بزرگ شمارید. کجایند مسئولینی که این چنین ویژگی‌هایی داشته باشند؟

تنها حضور مسئولان در صفوف اول نماز جمعه کافی نیست می بایست وارد عمل شوید. به مستضعفان جامعه می بایست توجه ویژه شود در میدان عمل می بایست با تکیه بر مردم و دانشجویان قدم برداشت و الا تورم و گرانی از یک سو و از سوی دیگر شاهد تعطیلی کارخانه ها کارگاه ها خواهیم بود.

امروز تفکر دولت باید تغییر کند و خود را از مردم جدا نپندارند، راه‌حل تفکر بسیجی با تکیه بر قدرت و توان جوانان است. هرکجا این جوانان مومن روی کار بودند ما به نتیجه  به رسیدیم اما زمانی که پیشرفت را در گرو غرب پنداشتیم تجربه های تلخی را چشیدیم؛ نمونه آن برجام. از تاریخ می بایست درس عبرت گرفت.

چشم های مردم به دولتمردان و مسئولان دوخته شده است پس باید شروع کرد و ادامه داد و درنهایت پایان خوشی را رقم زد. اکنون با گذشت چهار دهه از نقلاب اسلامی و در آستانه جشن ۴۰ سالگی انقلاب شاهد این هستیم که جوانان مومن انقلابی با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌ها به موفقیت های بزرگی دست پیدا کردند. امثال تهرانی مقدم پدر موشکی ایران، بسیارند که در اوج تحریم‌ها به موشک هایی با برد بیش از ۸۰۰ کیلومتر دست پیدا کردند. امثال احمدی روشن ها که با وجود مشکلات فراوان به‌ فناوری هسته ای دست پیدا کردند که کل دنیا را خیره و متحیر خود کرده بود.

نبض تپنده جامعه که دانشجویان هستند یک فرصت طلایی برای مسئولان می باشند تا با استفاده از ظرفیت‌های آنان، علم آنان، پشتکار آنان و مهمتر از همه جوانی آن ها؛ مشکلات کشور را حل کنند. به دانشگاه و جوانان اعتماد کنید به مدیران لایق نه در لفظ بلکه آنان که از عمق وجود به اقتصاد مقاومتی معتقدند را می بایست به کار گرفت.

انشاالله با لطف خداوند رحمان و مدد های رهبر حکیم و فرزانه با کمک و یاری یکدیگر به سوی جامعه مهدوی قدم برداریم و به تمدن نوین اسلامی برسیم.

در آخر دو تبریک خدمت نمازگزاران محترم

اول: ثبت جهانی نظام تولید انگور در شهرستان ملایر به عنوان پنجاه و سوم  میراث مهم کشاورزی جهان را به همه شما نمازگزاران و مردم شهرستان تبریک عرض می‌کنم. این اتفاق مبارک حاکی از توانمندی های بی نظیر این شهرستان می باشد. این اتفاق مهم را مدیون زحمات کشاورزان عزیز شهرستان هستیم جا دارد از همه مسئولان محترم شهر بالاخص از نماینده محترم مجلس جناب آقای حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادیخواه که در راستای ثبت این صنعت تلاش فراوانی کردند تشکر و قدردانی کنم.

دوم تبریک خدمت حجت الاسلام والمسلمین مهدی عباسی که به عنوان نهاد رهبری دانشگاه ملایر منصوب شدند را تبریک و تهنیت عرض می کنم و از زحمات جانباز سرافراز دفاع مقدس حجت الاسلام والمسلمین حاج احمد فراهانی که در این مدت تلاش های بسیاری را انجام دادند تشکر و قدردانی می کنم.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

ابوالفضل نظری دبیر شورای تبین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان ملایر

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سازمان ملل با عضویت کشور فلسطینی موافقت کند
نام پدر از کارت ملی حذف نمی‌شود
گزارش تصویری| جشنواره ملی رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان کشور)
فیلم/ اسپانسر صهیونیست‌ها نقره داغ شد
بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟
فیلم/ گریه‌های پزشک اردنی برای مجروحان فلسطینی
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top