تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/09/18 - 14:13
کد خبر: 293614

معاون وزیر نیرو:

زمستان کم‌بارشی پیش‌رو داریم

مدیر‌عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه زمستان کم بارشی در انتظار کشور است گفت: خشکسالی‌های سال‌های قبل یزد با یک سال پرباران هم جبران نمی‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، حمیدرضا جانباز صبح امروز در نشست با مدیران عامل و پرسنل شرکت آبفای شهری و روستایی استان یزد، با اشاره به شرایط آبی استان یزد در تابستان سال 97 اظهار داشت: از تمام همکاران صنعت آب استان تقدیر و تشکر دارم که این تابستان سخت را به پشتوانه صبر و نجابت مردم شریف یزد و تلاش کارشناسان به گونه‌ای مدیریت کردند که علی‌رغم مشکلات زیاد، مشکلی متوجه استان و کشور نشد.

اظهارداشت: اگر مباحث مربوط به  آب و دیگر مسائل در حیطه قانونی مطرح نشود حل نمی‌شود و آن چه که من توصیه می‌کنم این است که در عرصه سخت آب، مردم باید بدانند که گروهی هستند که مباحث را از لحاظ کارشناسی و در مجرای قانونی مطرح می‌کنند تا در شرایط سخت در کنار شما باشند.

وی شرط اول جلب اعتماد مردم را شفافیت در کار  و نحوه بیان موضوعات در بحث آب  دانست و افزود: باید تمام مسائل را به اندازه واقعی خود مطرح کرد و به همان اندازه افکار عمومی را متوجه کرد و اگر این اتفاق بیفتد که در یزد تا الان افتاده شما از اعتماد مردم بهره‌مند می‌شوید ولی اگر کار را از مجرای قانونی و اصلی خود جدا کنیم مجبوریم مسائل را به روش‌های دیگر حل کنیم که نادرست است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بیان کرد: علی رغم وضعیت مناسب بارندگی در پاییز، به پیش بینی سازمان هواشناسی زمستان کم بارشی داریم.

جانباز ادامه داد:  اگر ما ادامه بارش‌ها را نداشته باشیم در استان یزد نمی‌توانیم منابع آب محلی را تامین کنیم یا در سرشاخه‌ها که بخشی از آب انتفالی را تامین می‌کند مشکلات ما پا بر‌جاست و باید توجه داشت حتی  اگر سالی پر باران هم داشته باشیم، خشکسالی‌های تجمعی در سال‌های گذشته به راحتی جبران نخواهد شد.

وی نحوه بیان مشکلات با مردم را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: باید در موضوعات اجتماعی دقیق‌تر رفتار کنیم تا مردم مسائل حوزه آب را مسائل خود بدانند و با ما همراه باشند.

وی افزود: موضوع آب، مرز جغرافیایی نمی‌شناسد و باید منطبق با اصول و حقوق ذینفعان مسائل را جلو ببریم.

جانباز  ادامه داد: وضعیت بارش‌ها، شاید ما را به این سمت سوق دهد که تابستان سال 98 تابستان خیلی سختی باشد و از همین الان باید تمهیدات لازم اندیشیده شود و این فقط مربوط به یزد نیست و خیلی از استان‌ها مشکل تامین آب دارند.

وی با توجه به شرایط آبی استان یزد موضوع بازچرخانی فاضلاب را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهارداشت: باید با افزایش تعداد انشعابات میزان آب تصفیه شده از فاضلاب جهت استفاده در صنعت و فضای سبز بیش‌تر شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش مایلی‌کهن بعد از دادگاه تجدیدنظر قلعه‌نویی
پاسخ سفیر ایران به بازی تازه سفیر رژیم صهیونیستی در باکو
قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس اعلام شد+جزئیات
آغاز ثبت‌نام مجدد در نوبت دوم کنکور از فردا
اعمالز جدید آمریکا علیه ایران بعید استر
قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
دلار بازار غیر رسمی در سراشیبی
ترمیم معضل بزرگ پرسپولیس توسط اوسمار
پایان اختلافات سرمربی و سرپرست استقلال
فیلم/ وضعیت جوی استادیوم هزاع بن زاید امارات
باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
احضار هافبک استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق
خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
هاشمی‌نسب ۵۰ میلیون تومان جریمه شد
لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است
اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
باقری به روسیه سفر می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top