تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/09/19 - 09:15
کد خبر: 293721

وزارت بهداشت از طرح باشگاه‌های مثبت ایدز خارج نشده است

دکتر پروین افسر کازرون در واکنش به اظهاراتی مبنی بر خروج وزارت بهداشت از طرح باشگاه‌های ایدز گفت: ما از این طرح خارج نشده ایم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، رییس اداره کنترل ایدز و بیماری‌ھای آمیزشی وزارت بھداشت ضمن رد اظهاراتی مبنی بر خروج وزارت بهداشت از طرح باشگاه‌های مثبت ایدز، در عین حال بر لزوم افزایش بودجه کنترل، پیشگیری و درمان ایدز در سال آینده تاکید کرد.

دکتر پروین افسر کازرون در واکنش به اظهاراتی مبنی بر خروج وزارت بهداشت از طرح باشگاه‌های ایدز گفت: ما از این طرح خارج نشده ایم و برنامه‌های حمایتی و برنامه‌های پیشگیری مثبت، که با حمایت‌های روانی _ اجتماعی مبتلایان در باشگاه‌های مثبت ایدز است، زیر نظر سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت با تلاش بیشتر به فعالیت خود ادامه می‌دهد و امیدواریم بتوانیم با تامین اعتبار بیشتر، این طرح را گسترش دهیم.  

وی درباره بودجه پیش بینی شده اداره ایدز در لایحه بودجه ۹۸ نیز گفت: با توجه به برنامه‌ریزی گسترده‌تر برنامه‌های پیشگیری و افزایش مبتلایان تحت درمان، جهت افزایش و ارتقا خدمات این بودجه باید افزایش یابد.

کازرونی گفت: در برنامه‌های کاهش آسیب، سرنگ‌ و سوزن بین معتادان توزیع می‌شود و این افراد به مراکز درمان و نگهدارنده ارجاع می‌شوند و در حال حاضر درصدد پیشرفت کمیت و کیفیت این فعالیت هستیم. همچنین علاوه بر وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و سازمان امور زندان‌ها در جهت پیشگیری و کنترل اچ آی وی، تقویت بیماریابی و افزایش مراقبت، با جدیت این اقدامات را دنبال می‌کنند.

وی درباره اقدامات وزارت بهداشت برای شناسایی کودکان کار مبتلا به اچ آی وی گفت: وزرات بهداشت از سال گذشته از طریق سازمان‌های مردم نهادی که در ارتباط با کودکان کار فعالیت می‌کنند، برای آگاهی و اقدامات مشاوره، پیشگیری و شناسایی کودکان مبتلا فعالیت می‌کند.

فعالیت اتوبوس‌های ایدز ادامه دارد
رییس اداره ایدز و بیماری‌ھای آمیزشی وزارت بھداشت در پایان با بیان اینکه موبایل کلینیک‌های ایدز (اتوبوس‌های ایدز) همچنان به فعالیت خود می‌دهند، گفت: فعالیت این اتوبوس‌ها متوقف نشده است و در عین حال به گسترش بیشتری نیازمند است.

جهت کسب اطلاعات آموزش، پیشگیری از ایدز و بیماری‌های آمیزشی، آدرس و شماره تلفن مراکز مشاوره، آزمایش و مراقبت و درمان در سراسر کشور به سایت WWW.HIV-STI.IR  مراجعه کنید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top