تاریخ انتشار: 00 00 0000 - 00:00:00
کد خبر: 2938

خرج 50 میلیونی برای غرفه نمایشگاه!

دکورهای چند ده میلیونی غرفه‌های برخی خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها که آماده نشدن تعدادی از آن‌ها موجب شد افتتاحیه نمایشگاه از صبح روز سه‌شنبه 28 مهرماه به ساعت 16 همان روز موکول شود و نمایشگاه با تعویق کار خود را آغاز کند، از همان بدو ورود مراجعان به نمایشگاه این سؤال را به ذهن تداعی می‌کرد که با توجه به نامگذاری سال جاری به‌عنوان سال « اصلاح الگوی مصرف » و نقش محوری رسانه‌ها در این فرهنگ‌سازی، آیا عدم التزام عملی آنان به این مسئله، موجب بی‌اثر شدن نوشته‌هایشان برای خوانندگان نمی‌شود؟

به گزارش« خبرنامه دانشجویان ایران »سال اصلاح الگوی مصرف در حالی به نیمه‌های هشتمین ماه خود نزدیک می‌شود که در نمایشگاه مطبوعات امسال که انتظار می‌رفت با توجه به مناسبت این سال و ضرورت توجه مضاعف اهالی رسانه به این فرهنگ مهم، تغییرات اساسی در نوع نگاه مسئولان و مطبوعاتی‌ها به نمایشگاه رخ دهد، چنین انتظاری بی‌نتیجه ماند.

مدیر روابط عمومی یکی از خبرگزاری‌ها در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر اینکه چه میزان هزینه ساخت این دکور کرده‌اید، ابتدا از این مسئله اظهار بی‌اطلاعی می‌کند اما سپس با این شرط که نامش بیان نشود، ادامه می‌دهد حدود 50 میلیون برای این دکور هزینه شده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا از سازه‌های سال گذشته برای ساخت دکور استفاده کردید، می‌گوید: خیر، سازه‌های جدید به‌کار رفته است و این هزینه در مقایسه با هزینه‌هایی که برای ساخت دکور در نمایشگاه‌های بین‌المللی انجام می‌شود، غیرمعمول نیست.

این مدیر روابط عمومی در واکنش به اینکه آیا فکر نمی‌کنید در سال اصلاح الگوی مصرف چنین هزینه‌کردی آن‌هم از سوی یک رسانه درست نباشد، می‌افزاید: این‌طور فکر نمی‌کنم، به‌هر حال، بازدیدکنندگان از نمایشگاه نباید در اثر جلوه‌های بصری تکراری خسته شوند.

کمی آن سوتر، امین فارغ‌التحصیل عمران از دانشگاه آزاد اما معتقد است هزینه کردن برای ساخت دکور تا حدی قابل قبول است اما برخی رسانه‌ها گویا فقط ساختمان‌سازی کرده‌اند و حتی یک نفر در غرفه آن‌ها پیدا نمی‌شود که بتوان با او یک بحث منطقی کرد و پاسخ سؤال خود را گرفت.

وی معتقد است در نمایشگاه مطبوعات، رسانه‌ها بیشتر به غرفه‌آرایی توجه کرده‌اند تا بحث‌های محتوایی.

اما در کنار غفلت رسانه‌ای ها از اصل اصلاح الگوی مصرف برگزارکنندگان نمایشگاه نیز گویا گرفتار همین ظاهربینی‌ها شدند، به طوری که مروری بر غرفه‌های برتر اعلام شده در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها نشان می‌دهد کمترین توجهی به میزان بحث و گفت‌وگو در غرفه‌های نمایشگاه به‌عنوان ملاک اصلی انتخاب غرفه برتر نشده است.

غرفه رجانیوز در بخش سایت‌های خبری از همان روز اول تا دقایق پایانی نمایشگاه، مملو از موافقان و مخالفان و محل بحث‌های جدی و عمیق بود. به‌طوری که از سوی برخی رسانه‌ها به‌عنوان « پاسخ‌گوترین غرفه » نام گرفت. در میان غرفه روزنامه‌ها نیز « کیهان » چنین وضعیتی داشت. با این حال، هیئت داوران نمایشگاه ظاهراً ترجیح دادند همان نگاه ظاهری را در انتخاب غرفه‌های برتر نیز لحاظ کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
ارسال ۷۰۰بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
بانوی نماینده مجلس پاکستان: ایران تنها کشور پیشرو در حمایت از مردم غزه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top