تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/09/19 - 18:18
کد خبر: 293809

میزان بدهی دولت به هر ایرانی چقدر است؟

محمدحسن قدیری ابیانه گفت: دولت برای برای اینکه حقوق‌ها به موقع پرداخت شود و امورات اولیه جاری انجام شود مجبور است پول مردم استفاده کند؛ بنابراین تاکنون میزان بدهی دولت به ازای هر ایرانی حدود ۱۰ میلیون تومان است.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از تسنیم، محمدحسن قدیری ابیانه بعد از ظهر امروز در مراسم روز دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با بیان اینکه ما باید برای صادرات نفت، گاز و مواد گازی حدود 96 هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشیم، افزود: این یک پیش‌بینی است، بنابراین ممکن است محقق شود، ممکن هم است محقق نشود.

وی افزود: کل بودجه عمومی سال 97 به ازای هر ایرانی 462 هزار تومان در ماه است که 45500 تومان بخاطر یارانه به مردم می‌دهند، بنابراین 416 هزار و 500 تومان برای هر فرد باقی می‌ماند. اگر اختلاس نباشد که هست، اگر حقوق‌های نجومی نباشد که هست، اگر اسراف و ریخت و پاش نباشد که هست، با 416 هزار و 500 تومان هم نمی‌توان نیازهای مردم را برطرف کرد

کارشناس مسائل بین‌الملل بیان کرد: دولت برای برای اینکه حقوق‌ها به موقع پرداخت شود و امورات اولیه جاری انجام شود مجبور است از این پول استفاده کند. بنابراین تاکنون میزان بدهی دولت به ازای هر ایرانی حدود 10 میلیون تومان است. لذا از لحاظ اقتصادی در وضعیت خوبی قرار نداریم. 

قدیری ابیانه بیان کرد: در ایران مردم بر این تصورند که حکومت باید نیازهای مردم را برآورده کند در حالیکه در همه جای دنیا، مردم می‌دانند که باید نیازهای حکومت را تأمین کنند. در قانون اساسی کشور ما گفته شده آموزش و پرورش رایگان است اما نگفته که چون آموزش و پرورش رایگان است، نباید به معلم هم حقوق داد.

وی خاطرنشان کرد: اگر دانشجویان فکر می‌کنند دولت می‌تواند امکانات مورد نیاز آنها را تأمین و برای همه افراد شغل ایجاد کند، اشتباه است. دولت موظف است زمینه اشتغال را فراهم کند، زمینه اشتغال هم این است که ظرفیت دانشگاه‌ها بالا رود تا افراد بیشتری با تحصیل در دانشگاه، مهارت‌های زندگی و مهارت‌های کاری را بیاموزند. 

کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: دانشجو و هر ایرانی باید واقعبین و آرمان‌گرا باشد. به این معنی که واقعیات را بشناسد و با شناخت واقعیات، آینده کاری، نیازهای مردم و زندگی را فراهم کند.

قدیری ابیانه ادامه داد: اینکه دانشجو درس را فقط برای پاس کردن بخواند، و در واقع هیچ مهارت و توانایی کسب نکند هنگامی که فارغ‌التحصیل شود و مدرک خود را بگیرد، انتظار دارد کار و شغل مناسبی برای او فراهم گردد.

وی افزود: یک مشکلی که در آموزش و پرورش و دانشگاه‌های ما وجود دارد، این است که دانشگاه‌های ما، حفظ‌محوری است. باید جدول مندلیف را حفظ کنید. این حفظیات چه کمکی به دانشجو و جامعه می‌کند و چه دردی را دوا می‌کند؟ ما باید طوری تحصیل کنیم، طوری رشد کنیم تا بتوانیم دست دیگران را نیز بگیریم و کمک کنیم.

کارشناس مسائل بین‌الملل بیان کرد: روز دانشجو را باید روز پاسخگویی بنامیم و دانشجویان و مسئولین دانشگاه باید در این روز مطالبه‌گری کنند. دانشجو امید آینده کشور است. شما جوانان دانشجو سرمایه امروز کشور هستید.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: برخی افراد هستند راه حل مشکلات را دخیل بستن به آمریکا می‌دانند، آمریکا را به عنوان کدخدا می‌شناسند. تمام این مذاکراتی که با آمریکا برگزار شد و به برجام نافرجام منتهی شد، براساس این بود که بگویند ما میتوانیم با کدخدا به تعامل برسیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا قاسمی‌نژاد، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎های آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: روز 16 آذر یاداور یاد و خاطره حماسه‌آفرینی دانشجویانی که با دارا بودن شاخصه‌های انقلابی‌گری، مطالبه‌گری، استکبارستیزی و دشمن‌شناسی در تاریخ این سرزمین اسلامی واقعه‌ای را رقم زدند که تا ابد نقش تأثیرگذاری بر جامعه و دانشجویان خواهد داشت.

وی بیان کرد: دانشجویان باید با شناخت، مسئولیت‌پذیری و مطالبه‌گری، کشور را از وابستگی به غرب و شرق نجات دهند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top