تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/09/20 - 19:02
کد خبر: 293989

مرزبندی شفاف فعالان عدالت‌خواهی شیراز با یک مجمع دانشجویی؛

اجازه نمی‌دهیم چند نفر معدود توهمات «کمیته ۳ نفره نجات بشریت» را در ولنجک تبدیل کنند

اجازه نمی‌دهیم عدالت‌خواهی شیراز را که در 12 سال اخیر، مفتخر به پیگیری مطالبات رهبری از مسئولان بوده را به تریبونی جهت پیگیری توهمات «کمیته 3 نفرِ نجات بشریت» در ولنجک تبدیل کنند! اگر گمان برده‌اند که می‌توانند با ارتباط با چند نفر معدود، عدالت‌خواهی شیراز را منحرف کرده و آن را به تریبونی جهت طرح توهمات ذهنی خود تبدیل کنند بدانند که سخت در اشتباه‌اند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ برخی پایه‌گذاران جریان عدالتخواه دانشجویی در فارس و فعالان حال حاضر این جنبش، طی نامه‌ای سرگشاده از مواضع اخیر مجمع عدالت‌خواه دانشجویی شیراز اظهار برائت کردند. در بخشی از این امه آمده است: در مسیر پرفرازونشیب عدالت‌خواهی و آرمان‌خواهی، مجمع دانشجویان عدالت‌خواه شیراز، تنها بخشی از جریان دانشجویی عدالت‌خواهی در شیراز بوده است نه معادل آن! این از نقاط تمایز جریان عدالت‌خواه در شیراز با دیگر شهرهاست که دانشجویانی از تشکل‌های مختلف دانشجویی از ابتدای شکل‌گیری در فعالیت‌های متنوع و متعدد آن نقش داشته و اقدامات مشترکی را شکل می‌دادند. این‌همانی شکل‌گرفته در اذهان عمومی که هر دانشجوی عدالت‌خواهی را عضو مجمع مذکور می‌پندارد، صرفاً به دلیل قرابت اسمی است. درحالی‌که بسیاری از دانشجویان عدالت‌خواه در شیراز، که بعضاً به چهره‌های شاخص جریان عدالت‌خواهی در کشور نیز تبدیل شدند، هیچ سابقه‌ای در مجمع مذکور نداشته‌اند.

متن این نامه بدین شرح است:

باسمه‌تعالی

پیرو انتشار نامه‌ای خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی، فعالان دانشجویی سابق و فعلی عدالت‌خواهی در شیراز، نکات ذیل را به اطلاع علاقه‌مندان به راه روشن انقلاب اسلامی می‌رسانند:

1- شکل‌گیری جریان عدالت‌خواهی در شیراز در دهه‌ی 80،  همچون شکل‌گیری جریان عدالت‌خواهی در دیگر شهرها، از اساس برای پیگیری آرمان‌های انقلاب اسلامی و مطالبات رهبر معظم انقلاب بود. این رهبر انقلاب بود که سرآغاز فهرست‌ بلند مسائل‌ کشور را مسئله‌ی‌ عدالت اعلام کردند و در سخنرانی‌های متعدد خود، بر لزوم مطالبه از مسئولان، عدالت‌خواهی دانشجویان و گفتمان سازی آرمان عدالت تأکید داشتند. درنتیجه‌ی تأکیدات معظم له، نسلی از دانشجویان عدالت‌خواه در شیراز و دیگر شهرهای کشور رشد یافتند که جوانی خود را صرف تحقق مهم‌ترین آرمان انقلاب اسلامی نمودند. جوانانی که در همه‌ی این سال‌ها عدالت‌خواهی را لُب انتظار امامِ خود، از خویشتن می‌دانستند.

در تمامی سال‌های فعالیت جریان دانشجوییِ عدالت‌خواهی در شیراز، از مطالبه‌ی مبارزه با فساد اقتصادی گرفته تا بازخواست مسئولانِ بی‌توجه به مناطق محروم شهر، از پیگیری وضعیت کارتن‌خواب‌های شهر تا پیگیری تخریب باغات و برج‌سازی‌های بی‌هدف، از مخالفت با رشد قارچ گونه مراکز تجاری تا ایستادگی در برابر تحمیل برجام به کشور، از مطالبه شفافیت تا مقابله با تعارض منافع، هدف همه‌ی فعالان عدالت‌خواه شیراز پیگیری مطالبات رهبر انقلاب و تحقق آرمان‌های انقلاب بوده است.

2- در مسیر پرفرازونشیب عدالت‌خواهی و آرمان‌خواهی، مجمع دانشجویان عدالت‌خواه شیراز، تنها بخشی از جریان دانشجویی عدالت‌خواهی در شیراز بوده است نه معادل آن! این از نقاط تمایز جریان عدالت‌خواه در شیراز با دیگر شهرهاست که دانشجویانی از تشکل‌های مختلف دانشجویی از ابتدای شکل‌گیری در فعالیت‌های متنوع و متعدد آن نقش داشته و اقدامات مشترکی را شکل می‌دادند. این‌همانی شکل‌گرفته در اذهان عمومی که هر دانشجوی عدالت‌خواهی را عضو مجمع مذکور می‌پندارد، صرفاً به دلیل قرابت اسمی است. درحالی‌که بسیاری از دانشجویان عدالت‌خواه در شیراز، که بعضاً به چهره‌های شاخص جریان عدالت‌خواهی در کشور نیز تبدیل شدند، هیچ سابقه‌ای در مجمع مذکور نداشته‌اند.

3- جریان عدالت‌خواهی در شیراز، طبق نظام «امام و امت» وظیفه‌ی خود را ظرفیت‌سازی در جامعه برای پیگیری و تحقق اوامر امام امت دانسته و می‌داند. در این گفتمان، عدالت‌خواهی و ولایتمداری توأم باهم معنا پیدا می‌کنند. به باور ما ولایتمداری منهای عدالت‌خواهی یک دروغ بزرگ، و عدالت‌خواهی منهای ولایتمداری یک انحراف بزرگ است.

 چهارچوب گفتمان عدالت‌خواهی، همان چهارچوب گفتمانی انقلاب اسلامی است و پرواضح است اگر فرد یا گروه قلیلی تصمیم بگیرند خارج از چهارچوب گفتمانی انقلاب فعالیت کنند، نسبتی با عدالت‌خواهی برآمده از گفتمان امام و رهبری ندارند. مسیر و راه عدالت‌خواهی در شیراز همان خط امام و رهبری برای تحقق آرمان‌های انقلاب بوده، هست و خواهد بود. در این راه روشن، اجازه نمی‌دهیم چند نفر معدود، کپیِ آن نامه‌ی کذایی 300 نفرِ را، این بار به اسم عدالت‌خواهی امضا بزنند؛ و اجازه نمی‌دهیم عدالت‌خواهی شیراز را که در 12 سال اخیر، مفتخر به پیگیری مطالبات رهبری از مسئولان بوده را به تریبونی جهت پیگیری توهمات «کمیته 3 نفرِ نجات بشریت» در ولنجک تبدیل کنند! اگر گمان برده‌اند که می‌توانند با ارتباط با چند نفر معدود، عدالت‌خواهی شیراز را منحرف کرده و آن را به تریبونی جهت طرح توهمات ذهنی خود تبدیل کنند بدانند که سخت در اشتباه‌اند.

4- از سوی دیگر برخی جریانات سیاسی، مفسدان اقتصادی و برخی مصادیق تعارض منافع در شیراز و گروه‌های حامی آنان، از فرط کینه‌ای که از سربازان عدالت‌خواه رهبر انقلاب بر دل دارند، با خوشحالی زائدالوصفی به بازوی رسانه‌ای انتشار آن نامه‌ی هتاکانه تبدیل شدند تا به خیال خام خود، شاید بتوانند با این موج‌سواری غیراخلاقی و بستن اتهام ضدیت با ولایت‌فقیه به عدالت‌خواهان شیراز، باب مطالبه گری و آرمان‌خواهی در چهارچوب گفتمان انقلاب اسلامی را به انسداد بکشانند! غافل از اینکه جریان عدالت‌خواهی شیراز روزبه‌روز باقدرت بیشتری به مسیر پرافتخار خود ذیل مطالبات اِمامَین انقلاب ادامه طریق خواهد کرد.

5- انقلابِ 40 ساله‌ی اسلامی درحرکت تطوری خود، دارای ریزش‌ها و رویش‌هاست. مهم آن است که ببینیم که گفتمان عدالت و ولایت در کنار ریزش‌های اندک، رویش‌های بزرگ‌تر و مهم‌تری در فضای دانشجویی و غیر دانشجویی داشته است. رویش‌هایی که خود را در تشکل‌های دانشجویی و مردمی مختلف برای پیگیری مطالبات رهبری نشان داده‌اند و اقدامات مهمی اعم از جلوگیری از تخریب باغات، پیگیری مشکلات مناطق محروم شیراز، تشکیل گروه‌های مختلف جهادی برای کمک‌رسانی به ولی‌نعمتان انقلاب اسلامی در مناطق محروم، پیگیری مطالبات کشاورزان، تبیین تاریخی از هویت انقلابی و اسلامی در شیراز و ... را در کارنامه خوددارند. نیروهایی که در حال حاضر نیز هرکدام از آن‌ها در تلاش برای تحقق بخشی از مطالبات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی امام امت هستند.

6- در پایان تذکر این نکته لازم است که این جمله حکیمانه پیر جماران که فرمود: «میزان حال فعلی افراد است» صرفاً برای مسئولان و رجال سیاسی نیست که آن را پلاکارد کنیم و بر سر مخالف بکوبیم! این جمله برای همه ماست؛ برای همه‌ی ما تا بدانیم اگر مراقبت نکنیم، آرام‌آرام در نقطه‌ای قرار خواهیم گرفت که روزی با آن مقابله می‌کردیم! و به‌تدریج بدون آنکه خود متوجه شویم، در موقعیتی خواهیم ایستاد که روزی با ایستادگان در آنجا مقابله می‌کردیم. اگر خدای‌ناکرده چنین روزی برسد، آنگاه می‌شود تمسک به همان روشی که همه پشیمان‌ها و خسته شده‌ها و به بن‌بست رسیده‌ها در تاریخ انقلاب در پیش گرفتند. می‌شود افتخار به مواضع انقلابی دیروز، بدون ذکر چرخش موضع امروز!

ان‌شاءالله که در این راه روشن ثابت‌قدم بمانیم که فرمود: «اللّهم الجعَل عَواقِب اُمورَنا خیرا»

به امید ظهور عدالت‌گستر گیتی

علی جعفری/ دبیر اسبق اتحادیه جنبش عدالت‌خواه دانشجویی
مجتبی رئیسی/ دبیر اسبق اتحادیه جنبش عدالت‌خواه دانشجویی
علیرضا فقیهی راد/ عضو اسبق شورای مرکزی اتحادیه جنبش عدالت‌خواه دانشجویی
محمد حسن‌زاده/ عضو اسبق شورای مرکزی اتحادیه جنبش عدالت‌خواه دانشجویی
فاطمه یوسفی/ عضو اسبق شورای مرکزی اتحادیه جنبش عدالت‌خواه دانشجویی
ابراهیم کرامت‌فر/ عضو شورای سیاستگذاری مجمع مطالبه آرمان‌های انقلاب اسلامی- مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز
محمد زارع/ عضو شورای سیاستگذاری مجمع مطالبه آرمان‌های انقلاب اسلامی- دبیر اسبق انجمن اسلامی مستقل دانشگاه شیراز
سجاد آزمند/ عضو شورای سیاستگذاری مجمع مطالبه آرمان‌های انقلاب اسلامی- مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز
محمدحسین رئیسی/ عضو شورای سیاستگذاری مجمع مطالبه آرمان‌های انقلاب اسلامی- دبیر اسبق یادواره شهدای دانشگاه شیراز
حامد ترابی/ جانشین اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز
علی اصغر مرتضایی‌راد/ عضو اسبق شورای مرکزی مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز- مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز
حمید محمدپور/ دبیر سابق مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز
بابک فصیحی/ دبیر اسبق مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز
رحیم خدابخشی/ دبیر مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز
کوثر سعید زاده/ عضو اسبق شورای مرکزی مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز
علی پورمعظم/ طلبه عدالت‌خواه- مسئول حسینیه انقلاب اسلامی شیراز
محمد قاسمی/ فعال عدالت‌خواهی
مجتبی حیدری/ فعال عدالت‌خواهی- عضو اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
علی‌اکبر دهقانی/ مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز
فهیمه نیکخو/ عضو شورای مرکزی مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز
فائزه آقا/ عضو شورای مرکزی مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز
مریم عطارزاده/ عضو شورای مرکزی مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز
موهبت آوازه/ عضو اسبق شورای مرکزی و عضو شورای نظارت مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز
فاطمه حیدری/ عضو اسبق شورای مرکزی و عضو شورای نظارت مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز
محدثه فلاح/ عضو هیئت موسس مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز
میثم غلامی/ دانشجوی عدالت‌خواه
بهمن صفرزاده/ مسئول اسبق بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی پیام نور شیراز
حمیدرضا اکبری/ مسئول اسبق پایگاه فنی مهندسی بسیج پیام نور شیراز
نازنین آرمان/ دانشجوی عدالت‌خواه
حسن عباسی/ فعال عدالت‌خواهی- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز
علی دبیری/ فعال عدالت‌خواهی- جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز
فاطمه فرهی/ فعال عدالت‌خواهی- مجمع دختران مسلمان دانشگاه شیراز
ندا سعادت/ فعال عدالت‌خواهی- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز
محبوبه جوهری/ فعال عدالت‌خواهی- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز
زهرا کنگانی/ فعال عدالت‌خواهی- مجمع دختران مسلمان دانشگاه شیراز
احمد خواجه/ فعال عدالت‌خواهی- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز
نجمه عرفان‌منش/ فعال عدالت‌خواهی- جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز
زهرا فرهی/ فعال عدالت‌خواهی -بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز
امین اسکوردی/ مسؤول اسبق بسیج دانشجویی دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1397/09/22 - 02:08

عجیب است که کسی که منکر وظیفه شبعه برای نجات همه بشریت و ایجاد حکومت عدل جهانی است خود را ولایتمدار هم می داند!
تورهای مسافرتی آفری
حمایت رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا از نتانیاهو
گروسی: مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران نیست
تداوم یاوه گویی‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران
اردن کمک به صهیونیست‌ها را تائید کرد
عطوان: تهدید اسرائیل جنگ روانی است
اظهارات تحقیرآمیز مشاور موساد درباره سرسپردگی دولت باکو به اسرائیل
اسرائیل دست از پا خطا کند با هزاران موشک در هم کوبیده می‌شود
هاآرتص: هر تهدید ایران، ما را به لرزه درمی‌آورد
گفت و شنود/ مگه کوری؟!
صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
دستاوردهای اقدام نظامی ایران علیه رژیم اسرائیل
آیا اسرائیل به وعده صادق پاسخ خواهد داد؟
در اولین حراج امسال ۷۲۱۸ سکه فروخته شد
رئیس جمهور پنجشنبه به سمنان سفر می‌کند
افزایش سرعت اینترنت ثابت و همراه در کشور
«السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید دیدار کردند
جزییات افزایش تعرفه پرستاری
هشدار سازمان مدیریت بحران درباره بارش‌های سیل آسا در استان‌های جنوبی کشور
کاهش ۵ درصدی مالیات بر تولید موجب کسری بودجه نمی‌شود
صدور۱.۶ میلیون مجوز کسب و کار الکترونیکی
کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیام ما صلح و در عین حال آمادگی است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top