تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/09/20 - 20:09
کد خبر: 293998

سخنرانی معاون وزیر دفاع در دانشگاه تبریز

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دیپلماسی و عزت هر کشوری را وابسته به قدرت و توان دفاعی آن کشور خواند و گفت: دیپلماسی و گزینه‌های روی میز بسیاری از کشورها نظامی است، و ما نیز باید با تقویت توان دفاعی سعی در عزت بخشیدن به کشور خود باشیم.

 به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از تسنیم، امیر دریادار امیر رستگاری در همایش تبیین دکترین مقاومت که به همت دفتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز در تالار وحدت این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اینکه هم قدرت دفاعی و هم قدرت تهاجمی برای کشور ما نیاز است، اظهار داشت: امنیت برای مردم کشور و آینده توسعه کشور نیاز ضروری است.

وی مأموریت صنایع راهبردی به همراه نیروهای مسلح را 4 مورد دانست و گفت: ابعاد مأموریت صنایع راهبردی به همراه نیروهای مسلح، «سیاسی»، «ماموریتی و مسئولیتی»، «تولید علم و دانش» و «اقتصاد» است.

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به جنبه سیاسی این مأموریت، ابراز داشت: جنبه سیاسی در دو بخش سیاست داخلی و سیاست بین المللی است که در بخش داخلی، موجب انسجام، قدرت و غرور ملی و دفاع از مردم کشور می‌شود.

وی دیپلماسی و عزت هر کشوری را وابسته به قدرت و توان دفاعی آن کشور خواند و افزود: دیپلماسی و گزینه‌های روی میز بسیاری از کشورها نظامی است و ما نیز باید با تقویت توان دفاعی سعی در عزت بخشیدن به کشور خود باشیم.

امیر رستگاری خاطر نشان ساخت: تقویت توان دفاعی کشور، تنها عامل فاصله دهنده از تفکر قدرت و بازدارندگی نظامی است که موجب استقلال و حفظ تمامیت ارزی کشور می‌شود.

وی با اشاره به جنبه علمی این مأموریت، گفت: ریشه تمام پیشرفت‌های علمی از مراکز تحقیقاتی وزارت دفاع‌ یا نیروهای مسلح، نشأت می‌گیرد.

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی همچنین به جنبه اقتصادی این مأموریت اشاره کرد و ابراز داشت: تقویت صنایع دفاعی کشور، موجب ایجاد ثروت و اشتغال در کشور می‌شود.

وی قرن 21 را قرن هوش مصنوعی، کوانتوم و نانو دانست و تصریح کرد: باید در این چند راستا فعالیت خود را بیش از پیش کنیم چراکه در آینده قدرت دست کشوری خواهد بود که به این سه مورد، مخصوصاً دانش کوانتوم دست یافته باشند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top