تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/09/21 - 10:23
کد خبر: 294084

رحیم پورازغدی در دانشگاه خوارزمی:

این هنر برجام و FATF است که آمریکا بدون جنگ اهداف خود را پیش ببرد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه اقتصاد برجامی قرار بود ظرف ۲ ماه مشکل آب مردم را حل کند، گفت: این هنر برجام و FATF است که آمریکا بدون جنگ اهداف خود را پیش ببرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه خوارزمی برگزار شد، گفت: بعد از کودتای ۲۸ سال ۱۳۳۲ آمریکا به تدریج به قدرت اول در ایران تبدیل شد، چون تا پیش از این آمریکا در کنار انگلیس قرار داشت.

وی با بیان اینکه با دو کودتا کشورمان تا دهه‌های متعددی توسط انگلیس و آمریکا غارت و تحقیر شد، افزود: اعتراض دانشجویان در سال ۳۲ به استبداد سلطنت و به آمریکا بود در واقع این حرکت یک حرکت ضد سلطنتی و ضد استکباری به حساب می‌آمد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ قرار بود در دانشگاه تهران به نیلسون دکترای افتخاری بدهند تا جنایت‌های این کشور در کوتای ۲۸ مرداد لاپوشانی شود و جشن پیروزی به خاطر حصر مصدق و کاشانی را برگزار کنند، تصریح کرد: در ۱۶ آذر ۳۲ به دستور آمریکا و انگلیس و توسط ایادی آن‌ها در داخل دانشجویان سرکوب شدند.

وی تصریح کرد: پس از وقایع ۱۶ آذر ۳۲ چند تحول در مبارزات دانشجویی علیه استبداد و استکبار شکل گرفت؛ به گونه‌ای که تا سال ۴۲ یعنی ۱۰ سال بعد ۳ جریان لیبرال و ماتونی که بیشتر حکومتی بودند جریان‌های مارکسیستی و چپ که شامل توده ای‌ها بودند و یک جریان ملی و مذهبی نیز در دانشگاه‌ها شکل گرفتند که این جریان مذهبی و ملی سال به سال قوی‌تر شدند؛ به گونه‌ای که این جریان در ۱۵ خرداد سال ۴۲ که نهضت امام به خیابان‌ها کشیده شد، ارتباطشان با مساجد و کوچه و خیابان‌ها برقرار شد.

رحیم پورازغدی با اشاره به اینکه در این مقطع جریان دانشجویی مذهبی به شدت تقویت و مابقی جریانات ضعیف‌تر شدند، تصریح کرد: در این دوران ارتباط دانشجویان مبارز با روحانیون مبارز برقرار شد و این جریان در برابر رژیم پهلوی، مارکسیسم‌ها و بهایی‌ها قرار گرفتند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به گزارش ساواک در توصیف نابودی تمام گروه‌های مسلح در سال ۵۵ اشاره کرد و افزود: ساواک در گزارش خود تصریح کرده بود که هیچ جریان خطرناکی در کشور وجود ندارد. همچنین در اسناد لانه جاسوسی آمده که در سال ۵۶ دیگر هیچ خطری رژیم شاه را تهدید نمی‌کند؛ اما این رژیم در زمستان ۵۷ سقوط کرد با این وجود آمریکایی‌ها اصلا تصور نمی‌کردند که این اتفاق بیفتد به گونه‌ای که آن‌ها سقوط شاه را یک شوک بین المللی برای آمریکا دانستند، چون با این اتفاق آن‌ها بزرگترین پایگاه خود را از دست دادند.

رحیم پورازغدی با اشاره به اینکه در جریان جنگ جهانی نصف ملت ایران به خاطر قحطی که عامل آن انگلیسی‌ها بودند مردند، اما این را در کتاب‌های درسی ما نمی‌گذارند؛ این یعنی انگلیس انقدر محترم است، افزود: آمریکا ۸۰ سال پیش قدرتمند شد و حدود ۴۰ سال پیش در اوج قدرت بود؛ اما این کشور بعد از انقلاب ضعیف و ذلیل شده است.

وی با بیان اینکه شعار مرگ بر آمریکا شعار بعد از انقلاب نبوده؛ بلکه این شعار در ۱۶ آذر ۳۲ و در دانشگاه‌های ما سر داده شد تصریح کرد: میرزاملکم خان می‌گفت که باید وزیر از انگلیس بیاوریم؛ البته برخی‌ها هم اخیرا این حرف را زده اند و گفته اند مدیر از خارج بیاوریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه اقتصاد برجامی قرار بود ظرف ۲ ماه مشکل آب مردم را حل کند، گفت: این هنر برجام و FATF است که آمریکا بدون جنگ اهداف خود را پیش ببرد.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه ما در جنگ آدم‌های زناکار و شراب خواری در جبهه داشتیم که به عنوان غواص شهید شدند و این معجزه اسلام بود، تصریح کرد: دموکرات‌ها وحشی‌تر از جمهوری خواهان و جمهوری خواهان وحشی‌تر از دموکرات‌ها هستند؛ با این وجود امروز برخی‌ها می‌گویند ترامپ شخص دیوانه‌ای است و روانی است و این مسائل به شخص او برمی گردد و یا اینکه برخی‌ها می‌گویند دموکرات‌ها از جمهوری خواهان بهترند.

وی با بیان اینکه در جریان پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ هزار هزار نفر از مردم ایران در زمان روی کار آمدن دموکرات‌ها در آمریکا کشته شدند، افزود: آقایان پس از این همه مسائل امروز رسوا شده اند و می‌بینیم آمریکایی‌ها چگونه زیر تعهدات خود زده اند البته حالا می‌گویند اروپایی‌ها خوب هستند آیا اروپا جز وراجی موضعی در مقابل ما داشته است، امروز حتی یک بانک اروپایی هم حاضر نشده برای ایران حساب باز کند، چون می‌گویند این کار به اقتصاد ما ضربه می‌زند و حتی لوکوزامبورگ هم بعد از آلمان و فرانسه حاضر نشد این کار را انجام دهد و گفتند ما این قول را نداده ایم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به دانشجویان تصریح کرد: نگاه نکنید که امروز چند دهه هزار استاد و دانشجو در نوبت اعتکاف قرار می‌گیرند، در زمان طاغوت اصلا وضع اینگونه نبوده است.

وی با اشاره به اینکه تحول در نظام آموزشی کشور در زمان قاجار شروع شد و در واقع قهرمان مدرنیسه در ایران ناصرالدین شاه قاجار بوده، تصریح کرد: در این دوره روابط دیپلماتیک ایران با آمریکا شروع شد و اتفاقات مثبت در زمان امیرکبیر روی داد؛ با این وجود اینکه می‌گویند بسیاری از اقدامات در دوره رضا شاه بوده دروغ است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه همین کار‌هایی را که برسر هسته‌ای آورده اند، قبلا در جریان ملی شدن صنعت نفت با ایران کردند، بیان داشت: غربی‌ها می‌گویند هسته‌ای خطرناک است؛ در حالی که کل کشور خود را با فناوری هسته‌ای اداره می‌کنند.

رحیم پورازغدی تصریح کرد: اگر ما می‌خواستیم از غربی‌ها نفت بخریم، آن‌ها نفت را استکان استکان به ما می‌فروختند.

وی با تاکید بر اینکه امروز باید صنعت و کشاورزی ما با فناوری هسته‌ای اداره شوند، تصریح کرد: آقایان گفتند کاری می‌کنیم که چرخ سانتیفیوژ و معیشت مردم با هم بچرخد؛ اما دیدیم که چگونه هم سانیفیوژ چرخید و هم چرخ معیشت مردم و این با فشار غرب و انفعال غرب زدگان در داخل اتفاق افتاد و البته هنوز هم وعده می‌دهند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در قضیه ملی شدن نفت ایران نیز آن‌ها نفت ما را تحریم کردند و گفتند نمی‌گذاریم یک قطره نفت بفروشید. واقعیت این است که غربی‌ها دوباره می‌خواهند به ایران برگردند و اصلا مساله آن‌ها فلسطین و هسته‌ای نیست.

وی تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل شکست ناپذیر بودند؛ اما به دست انقلاب اسلامی شکست خوردند؛به گونه‌ای که اسرائیل ۴ بار شکست را تجربه کرده است و امروز چندین کشور به پایگاه انقلاب اسلامی تبدیل شده اند.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه عده‌ای پیروزی‌ها را شکست جلوه می‌دهند تا شکست‌های خود را لاپوشانی کنند، گفت: در دوران طاغوت روسای دانشگاه‌های ما اگر می‌خواستند کاری انجام دهند، باید از سفرای آمریکا اجازه می‌گرفتند حتی لیست سفرا را به آمریکا می‌دادند تا آن‌ها تایید کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه نسل جدید از جنایت‌های آمریکا خبر ندارد و خیال می‌کند آمریکا همین است که آن را در هالیوود نشان می‌دهند، تصریح کرد: ایران ۷ هزار سال تاریخ مکتوب دارد؛ اما عمر حکومت آمریکا ۲۵۰ سال است و در این مدت هم دست به قتل، غارت و هولوکاست زده اند به گونه‌ای که هر سال یک جنگ را به راه انداخته اند.

رحیم پور با بیان اینکه آمریکا کار را با قتل و غارت پیش می‌برد؛ به گونه‌ای که آن‌ها با جنگ و غارت مدرنیته را ساخته اند و غارت را مدرن کرده اند، افزود: در آمریکا و اروپا جنبش دانشجویی وجود ندارد، چون جنبش‌های دانشجویی را سرکوب کرده اند؛ البته در دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ میلادی در اروپا جنبش دانشجویی وجود داشته و آن‌ها در دفاع از سیاه پوستان، نیازمندان و جزو جریان‌های ضد جنگ بودند و کتک می‌خوردند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۱ هزار استاد دانشگاه و کارگردان مشهور سینما به جرم اینکه احتمال داده می‌شد سوسیالیست هستند از کار اخراج شده اند، افزود: چارلی چاپلین به جرم اینکه مارکسیس است ممنوع کار شد و او فیلم‌های خود را در اروپا می‌ساخت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به گسترش وقایع اخیر فرانسه، بلژیک و هلند تصریح کرد: مردم اروپا تحت فشار سرمایه داری هستند و حرکت امروز آن‌ها احیای نه به جنبش سرمایه داری و لیبرالیسم است.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه انگلستان هیچ وقت جنبش دانشجویی نداشته و بحث سیاسی در دانشگاه‌های این کشور ممنوع است، افزود: در آمریکا، ایتالیا و آلمان هم بحث سیاسی در دانشگاه ممنوع است و به دانشجویان می‌گویند بحث علمی کنید.

وی با بیان اینکه سیستم آموزشی غرب زده مشکل ملت هدف را حل نمی‌کند، تصریح کرد: الان نصف ملت ما دکترا دارند و هر ایرانی تا چند سال دیگر دارای یک مدرک دکترا است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما این همه دکترای علوم انسانی و اجتماعی داریم، اما کسی به اشتغال آن‌ها فکر نمی‌کند و این همه دکتر روی دست ما مانده و نمی‌دانیم چیکار کنیم.

رحیم پور ازغدی افزود: با وجود این همه متخصص در بازرگانی، محیط زیست و ترافیک این همه مشکل بر روی زمین داریم با این وجود دانشگاه کدام یک از این مشکلات را حل می‌کند؟

وی تصریح کرد: این همه تلاش‌هایی که در این ۴۰ سال صورت گرفته دوباره یک عده‌ای آمده اند و می‌گویند ما نمی‌توانیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امیرکبیر کتاب‌ها را علمی و انقلابی می‌نوشت او را کشتند و بعد نوری و سپهسالار را که هر دو ماسون بودند روی کارآوردند، افزود: ما نیز الان گرفتار حاجی واشنگتن‌ها هستیم. آن‌ها می‌گویند کلید در آمریکاست و آن‌ها می‌توانند و ما نمی‌توانیم از این رو باید مدیر از خارج بیاوریم.

رحیم پور ازغدی تصریح کرد: اگر آقایان جلوی بی عرضه گی‌ها را بگیرند، به اولیات دینی و قانون اساسی عمل کنند، به استعدادی داخلی احترام بگذارند، حقوق نجومی نگیرند و مشکلات گمرک و قاچاق را حل کنند، قفل آمریکاست و کلید همین جاست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top