تاریخ انتشار: جمعه 1397/09/23 - 10:42
کد خبر: 294305

مخبر: اشتغال مسئله‌ اصلی کشور است

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به اینکه اشتغال، مسئله‌ اصلی کشور است، گفت: با یاری گرفتن از خلاقیت و مدیریت مردم «اژیه»، منطقه را از این مشکلات خارج خواهیم کرد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از  فارس، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور «سحاب» بنیاد برکت در اژیه، با اشاره به معضل کم‌آبی و خشکسالی در این منطقه گفت: در سفرهای گذشته‌ام، بسیاری از زمین‌های خشک و لم‌یزرع امروز، آباد و زیر کشت بود که این، مبین وجود بحران جدی آب در منطقه است.

محمدمخبر که در جمع مردم اژیه سخن می‌گفت، افزود: باید یک همت جمعی برای برون‌رفت منطقه از این وضعیت شکل بگیرد. انشاءالله به کمک هم و با یاری گرفتن از خلاقیت و مدیریت مردم اژیه، منطقه را از این وضعیت خارج خواهیم کرد.

وی از استاندار اصفهان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی خواست که واسطه‌ای میان مردم و بنیاد برکت برای تعامل و هماهنگی بیش‌تر باشند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در عین حال تصریح کرد: ممکن است در برخی مناطق به‌ علت بحران شدید کم آبی، کشاورزی دیگر جواب ندهد که در این صورت باید به دنبال راه‌کارهای دیگر برای فعالیت بود.

مخبر پیش‌بینی ایجاد ۳۰۰ فرصت شغلی در اژیه را در راستای تحقق این مهم ارزیابی و تأکید کرد: با اشتغال‌زایی در این سطح، بخشی از مشکلات منطقه رفع خواهد شد. وی افزود: تا به امروز یک‌صد شغل کلید خورده است و در مجموع، ۳۰۰ فرصت شغلی را در منطقه ایجاد خواهیم کرد. اشتغال، مسئله‌ی مهم کشور و اولویت اول و اصلی فعالیت‌های ستاد است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به دیگر مشکلات شهرستان اژیه بیان کرد: شنیده‌ام بعضی از دانش‌آموزان به دلیل مشکل ایاب و ذهاب مجبور به ترک تحصیل می‌شوند که ان‌شاءالله به زودی این معضل برطرف خواهد شد.

وی از توزیع یک‌هزار بسته‌ی لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار دیگر در منطقه خبر داد و گفت: هم‌چنین جهیزیه‌ تعدادی از زوج‌های کم‌بضاعت منطقه توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تأمین و هزینه‌های درمان بیماران صعب‌العلاج پرداخت خواهد شد.

مخبر ادامه داد: ساخت چهار مدرسه را در اژیه تعهد کرده‌ایم که فرآیند احداث یک مدرسه شروع شده و ساخت سه باب دیگر نیز به‌زودی آغاز خواهد شد.

به گفته‌ رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، این ستاد هم‌چنین یک درمانگاه شبانه‌روزی در شهرستان اژیه احداث و راه‌اندازی خواهد کرد.

مخبر در ادامه‌ این مراسم، از خانواده‌های معظم شهدای اژیه تقدیر و تجلیل به عمل آورد و از دو پروژه‌ اشتغال‌زایی ایجاد شده در این شهرستان بازدید کرد.

گفتنی است، یک‌صد فرصت شغلی ایجادشده توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در اژیه، شامل کسب‌وکارهای خرد و خانگی در قالب طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور «سحاب» (سرمایه‌گذاری حمایتی اقتصادی برکت) و در زمینه‌ی پرورش دام سبک و شترمرغ، پرورش قارچ و سایر مشاغل است. اعتبار پیش‌بینی شده برای ایجاد این مشاغل بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال است.

کم‌آبی مشکل اصلی شرق اصفهان است
در این مراسم، ناهید تاج‌الدین، نماینده‌ی مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مشکلات منطقه‌ی شرق این استان گفت: کم‌آبی باعث شده خانواده‌هایی که قبلاً برخوردار بوده و زکات‌ده بودند امروزه با مشکلات عدیده‌ی معیشتی مواجه شده و زکات‌بگیر شوند.

تاج‌الدین با اشاره به دیدارش با رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اظهار داشت: در این دیدار، دکتر مخبر بر اشتغال‌زایی و رفع معضل بیکاری در منطقه تأکید داشتند.

وی اظهار امیدواری کرد که با مساعدت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) احداث باغ بانوان در شهرهای مختلف استان اصفهان میسر شود.

ایجاد مشاغل جدید با تغییر رویکرد
در ادامه‌ مراسم، رئیس هیأت مدیره‌ی بنیاد برکت به تشریح برنامه‌های این بنیاد برای ایجاد فرصت‌های شغلی در اژیه پرداخت.

محمود عسکری آزاد مشکل اصلی این شهرستان را معضل کم‌آبی ذکر کرد و گفت: به تبع این مشکل، شغل و درآمد افراد تحت تأثیر قرار گرفته است. برای رفع این معضل، بنیاد برکت طرح «سحاب» را آماده کرده است تا همه‌ی کسانی که زمینه و منابع اشتغال‌شان دچار مشکل شده، با تغییر رویکرد، در شغل جدید به درآمد برسند.

وی ادامه داد: افراد متقاضی می‌توانند طرح‌های خود را در مشاغل زودبازده‌ای هم‌چون مشاغل خانگی، دام‌پروری و خدماتی ارایه دهند تا پس از ارزیابی اقتصادی و اهلیت‌سنجی، برای دریافت وام به بانک عامل معرفی شوند.

عسکری آزاد افزود: سقف این وام ۳۰۰ میلیون ریال به شکل قرض‌الحسنه و با کارمزد ۴ درصد است.

رئیس هیأت مدیره‌ی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) عنوان کرد: در فاز اول، ایجاد یک‌صد فرصت شغلی در شهرستان اژیه پیش‌بینی شده که در حال حاضر ۶۰ طرح به بهره‌برداری رسیده است و بقیه نیز به زودی نهایی می‌شوند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top