تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/09/25 - 11:39
کد خبر: 294564

مروری بر جدول فروش و چهار اثر پرفروش این روزهای سینمای ایران؛

از بمب عاشقانه تا مارموز طالب قدرت

«بمب؛ یک عاشقانه» نکات مثبتی هم دارد، از جمله فیلمبرداری تحسین‌برانگیز آن. فیلمبرداری که در ابتدای فیلم بصورت "ترکینگ" انجام می‌شود و جلوه‌های بصری زیبایی را خلق می‌کند. همچنین باید به موسیقی زیبا اشاره کرد که ساخته موسیقی‌ساز مشهور، النی کارایندرو است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با شروع آذرماه فیلم های زیادی از جمله سرو زیر آب، گرگ بازی، میلیونر میامی، بمب;یک عاشقانه، مارموز، بی نامی و.. اکران شدند در این گزارش نگاهی خواهیم داشت به چهار اثری که تا کنون توانسته‌اند تماشاگران قابل توجهی را جذب خود کنند.

از بمب عاشقانه تا ماموز طالب قدرت

بمب; یک عاشقانه
بمب; یک عاشقانه در سال های پایانی جنگ تحمیلی و حمله هوایی رژیم بعثی به تهران می گذرد و روایتگر نوجوانی است که در پناهگاه در هنگام بمباران عاشق می شود.

این فیلم به کارگردانی پیمان معادی و تهیه کنندگی احسان رسول اف در جشنواره فجر سال گذشته اکران شد و موفق به دریافت سه سیمرغ بلورین در این جشنواره شد،از بازیگران این فیلم می توان پیمان معادی،لیلا حاتمی،سیامک انصاری و حبیب رضائی را نام برد.

بابک مهرورز این گونه در مورد این فیلم بیان می‌گوید: یکی از مشکلات فیلم رابطه سرد میان میترا و ایرج است. رابطه ای که گویی به پایان راه رسیده اما مخاطب خیلی دیر دلیل آن را متوجه می شود و زمانی هم که به دلیل سردی رابطه آن دو پی می برد، چندان غافلگیر نمی شود چراکه معادی نتوانسته بستر مناسب را در ذهن مخاطب برای دنبال کردن ماجرای این زوج مهیا نماید. تغییر لحن فیلم در مدرسه که کمدی سیاه است و اشاره به باورهایی دارد که در زمان مدرسه به نوجوانان آموزش داده می شد نیز باعث چند پارگی داستان گردیده است. معادی قصد داشته در « بمب؛ یک عاشقانه » داستانی عاشقانه و در عین حال انتقادی از فضای جنگ بسازد اما به دلیل عدم کنترل مناسب بر چگونگی روایت داستان، باعث شده تا فیلم دچار ضعف شود و در مواقع بسیاری دچار لکنت در ضرباهنگ شود.

اما « بمب؛ یک عاشقانه » نکات مثبتی هم دارد که از جمله آن فیلمبرداری تحسین برانگیز محمود کلاری به شمار می رود. فیلمبرداری که مخصوصاً در دقایق ابتدایی فیلم بصورت " ترکینگ " انجام می شود و جلوه های بصری زیبایی را برای تماشاگر خلق می کند. همچنین باید به موسیقی زیبای فیلم نیز اشاره کرد که ساخته موسیقی ساز مشهور، النی کارایندرو است که قبلاً قطعات زیبایش را برای فیلمهای مطرح تئو آنگلوپولوس شنیده بودیم. موسیقی فیلم از این جهت برجسته است که دقایقی از فیلم بدون دیالوگ سپری می شود و تنها تصویر و موسیقی است که پیام خود را به مخاطب انتقال می دهد.

از بمب عاشقانه تا ماموز طالب قدرت

آستیگمات
«آستیگمات» یک درام خانوادگی است که بحران های مختلف خانواده ای را به تصویر می کشد که در شرف از دست دادن خانه شان هستند. طبیعتاً این، تنها بحران فیلم نیست و آدم های فیلم با مشکلات کوچک و بزرگ دیگری نیز دست و پنجه نرم می کنند که قربانی اصلی تمامی این بحران ها، کسری،  پسرِ دوازده ساله ی خانواده است.

این فیلم به کارگردانی و تهیه کنندگی مجید رضا مصطفوی و نویسندگی مجید رضا مصطفوی ساخته شده و جز آن دسته از فیلم های است که به جشنواره فجر سال گذشته نرسید تا در آذرماه امسال اکران شود.

از بازیگران این فیلم می توان محسن کیایی،مهتاب نصیر پور،هادی حجازی فر و حسین پاکدل را نام برد.

این فیلم از سوی بسیاری از منتقدان سینمایی یک اثر اجتماعی موفق نام برده شده است و از این فیلم به عنوان دنیای تلخ و شیرین یاد کرده اند، اما آسیتگمات حواشی زیادی را گذرانده، از نرسیدن این فیلم به جشنواره فجر تا نامه ی جنجالی کاگردان این فیلم که راستای حذف این فیلم از جشنواره فجر منتشر شد.

از بمب عاشقانه تا ماموز طالب قدرت

مارموز
مارموز با مضمونی کمدی و سیاسی روایتگر داستان زندگی شخصی به نام «قدرت» با بازی حامد بهداد است که سودای رسیدن به قدرت را دارد. این فیلم به کارگردانی کمال تبریزی، نویسندگی آیدین سیار سریع و تهیه کنندگی جواد نوروز بیگی آماده اکران شده است.

از بازیگران این فیلم می توان از ویشکا آسایش،آزاده صمدی،رضا ناجی و محمد بحرانی را نام برد.

با شناختی که جامعه سینمایی از کمال تبریزی سازنده کمدی ترین فیلم سیاسی(مارمولک) داریم می توان گفت مارموز سر و صدای زیادی خواهد کرد.

شخصیت ها و کاراکترهای این فیلم به شدت واقعی هستند و نماد گرایی در این فیلم بیداد می کند،تمامی شخصیت های این فیلم از نمونه های واقعی در بدنه دولت هستند، شوخی های سیاسی این فیلم با زیرکی خاص صورت می گیرد به طوری که تمام اقشار جامعه با دیدن این شوخی ها متوجه منظور نویسنده فیلم خواهند شد، بنابراین پیش بینی می شود مارموز در کنار موفق ترین فیلم های سال جاری جای گیرد.

از بمب عاشقانه تا ماموز طالب قدرت

کلبموس
داستان فیلم درباره مهاجرت است و اتفاقاتی که قرار هست در نهایت رویه ضد مهاجرت به خود بگیرد! این فیلم به کارگردانی و تهیه کنندگی هاتف علیمردانی ساخته شده و رده فیلم های کمدی قرار گرفته است.

از بازیگران این فیلم می توان فرهاد اصلانی،سعید پورصمیمی،شبنم مقدمی،هانیه توسلی و مجید صالحی را نام برد.

میثم کریمی درباره کلمبوس می‌نویسد: شاید فروشگاه های اطراف محل نمایش فیلم در هنگام اکران، کمی از خوراکی هایشان را به فروش برسانند و چرخه اقتصاد را به حرکت درآورند و البته خانواده نیز در مسیر منزل تا سینما حال و هوایی عوض کند. عامل تمام این اتفاقات مثبت می تواند « کلمبوس » باشد.

خیلی نباید دنبال فیلمنامه در اثر بود. به سختی می توان چهار خط فیلمنامه دکوپاژ شده در فیلم مشاهده کرد و مطمئن بود که زمانی هم برای نگارش چنین فیلمنامه ای صرف شده یا خیر.

شوخی با مهاجرت و اصطلاحات فرنگی و ادغام آن با فرهنگی ایرانی و... به نظر می رسد که تاریخ مصرف آن گذشته باشد و نبش قبر کردن آن کاری بیهوده باشد؛ اتفاقی که در « کلمبوس » رخ داده است.

یکی از خلاقانه ترین بخش های فیلم « کلمبوس » ، ترکیب واژه کلمبوس با "بوس" است! در واقع نویسنده تمام تلاش و همت خود را بکار بسته تا بتواند از این ترکیب خلاقانه شوخی خلق کند که نتیجه‌اش قابل پیش بینی است.

در میان بازیگران فیلم نام سعید پورصمیمی هم دیده می شود که باعث تعجب و نگرانی است. اینکه چه شده که سعید پورصمیمی هم گرفتار چنین اثر کمدی شده، جای تفکر و تامل دارد.

جدول فروش فیلم ها در گیشه سینما

از بمب عاشقانه تا ماموز طالب قدرت

* گزارش از مجتبی دنیایی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top