تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/09/25 - 17:39
کد خبر: 294615

لزوم تشکیل ستاد مستقل ایمنی حمل‌و‌نقل در کشور

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: ضرورت دارد ستاد ایمنی حمل و نقل مستقل تشکیل شود تا حوادث رانندگی را به صورت عمیق بررسی کند و گزارشات خود را به صورت توصیه‌ای ارائه دهد تا پس از تصویب اجرا شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ شهرام آدم‌نژاد بعدازظهر امروز در حاشیه سومین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و صنایع وابسته در نشست خبری اظهار داشت: ایران کشور وسیعی است و نیازمند ساختار نظام‌مند جابه‌جایی انسان و کالا است.

وی با بیان اینکه نظام‌مند کردن ساختار موبیلیتی کشور ضروری است، اضافه کرد: در مجموعه حمل و نقل جاده‌ای برخی صاحبان کالا، شرکت‌های حمل و نقل و راننده‌ها به سطح مورد نظر نرسیده‌اند.

وی با بیان اینکه اساس کار ما در حاکمیت نگاه به حوزه چابکی و پاسخگویی است، افزود: باید رابطه مستمر و پویا با تشکل‌های صنفی برگزار کنیم، هیچ صنعتی در ایران همه تعدد تشکل صنفی ندارد و هوشمندسازی حمل و نقل باید به صورت اساسی دنبال شود.

آدم‌نژاد افزود: جوهای زیادی در حوزه بهره‌وری داریم که ضریب اشغال صندلی و ضریب اشغال بار باید در ریل افزایش یابد و این منوط به هوشمندسازی شبکه است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این عرصه استارتاپ‌ها می‌توانند کمک بسزایی به ما داشته باشند، اضافه کرد: در بحث ترانزیت زمانی در کشور کمیته ترانزیت قوی داشتیم، ترانزیت فعالیتی مولتی‌مدال است و ما به ترانزیت بابت رفع موانع به صورت جدی توجه داریم.

وی گفت:‌اتصالات ریلی به کشورهای همسایه به صورت جدی دنبال می‌شود، ترانزیت از اولویت‌دارترین کارهای حمل و نقلی ما است.

آدم‌نژاد افزود: سرزمین ما باید امن و ارزان برای عبور کالای ترانزیتی باشد، باید پیمان‌های منطقه‌ای داشته باشیم و با کشورهای دوست و همسایه این پیمان‌ها به امضاء رسانیم.

وی افزود: طرح جامع حمل و نقل که سه فاز دارد با هماهنگی مجموعه‌ها در حال اجراست که فاز مدل‌سازی حمل و نقل پایان امسال منتشر می‌شود و برنامه اجرایی توسعه زیربناها را در نیمه ابتدایی سال 98 خواهیم داشت.

وی افزود: بخشی از این کار اولویت‌بندی توسعه زیرساخت‌ها در قالب یک شبکه است.

آدم‌نژاد بیان کرد: در شبکه‌ای کردن حمل و نقل مشکلات ساختاری داریم که امیدواریم روزی حضور شرکت‌های بزرگ‌مقیاس را در حمل و نقل پذیرا باشیم.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نگاه شرکت‌های بزرگ‌ مقیاس مناسب نیست افزود: در کشور ما باید زیرساخت‌های IT و هوشمندسازی اجرا شود.

وی درباره آزادسازی نرخ سوخت توضیح داد: قطعا تا زمانی که قیمت سوخت واقعی نباشد، مطلوبیت برای قاچاق وجود دارد و باید از کارت سوخت استفاده کنیم.

وی درباره سهمیه سوخت ناوگان گفت: در حال حاضر معیار کمی بین مصرف سوخت و سهمیه در ناوگان وجود دارد می‌توان قیمت سوخت را واقعی کرد اما اگر توقع داشته باشیم سوخت را با نرخ واقعی عرضه کنیم تا مشکلات حمل و نقل رفع شود قطعاً اینگونه نیست. همانگونه که در هدفمندی یارانه‌ها نرخ‌ها  چندین برابر افزایش یافت اما پولی سرمایه‌گذاری نشد.

وی تأکید کرد: در TOD اگر پول درست مصرف شود عادلانه است.

وی با اشاره به آمار 17 هزار نفری تلفات سوانح رانندگی گفت: تا  سال 82، سالانه حدود 28 هزار کشته در سوانح رانندگی داشتیم که پس از 10 سال به 17 هزار نفر رسیده است و امروز در شرایط سختی قرار داریم زیرا تعداد خودرو و جاده‌ها افزایش یافته است.

آدم‌نژاد با بیان اینکه سرعت بالا یکی از عوامل بروز سوانح رانندگی در کشور است،‌گفت: 60 درصد تصادفات در فاصله 30 کیلومتری شهرها رخ داده است که باید این مطلب مهم مورد توجه باشد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه باید در کشور ستاد ایمنی حمل و نقل مستقل تشکیل شود گفت: این ستاد می‌تواند حوادث را به صورت عمیق بررسی کند و البته گزارش‌های این ستاد توصیه‌ای خواهد بود که پس از تصویب اجرایی می‌شود.

وی همچنین درباره تحریم‌های صنعت حمل و نقل هوایی تأکید کرد: با چند شعار برای تحریم نمی‌توان کشوری را از فعالیت متوقف کرد ما نباید نگران تحریم باشیم و تلاش خود را هم متوقف نمی‌کنیم.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی درباره فعالیت‌های انجام شده توسط وزارت راه و شهرسازی بابت رفع مشکلات کامیون‌داران اظهار داشت: همه ظرفیت سازمان راهداری در حوزه ناوگان و راننده‌ها به کاهش مشکلات کامیون‌داران و راننده‌ها معطوف شده است. پایش مستمر انجام می‌شود و در بسیاری از حوزه‌ها مشکلات رفع شد اما مشکلاتی هم وجود دارد.

وی افزود: با وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد تأمین لاستیک در حال هماهنگی هستیم و ثبت سفارش خوبی انجام شده است.

وی گفت: همچنین موضوع کرایه بر اساس تن‌کیلومتر ابلاغ به اعمال شد که امیدواریم در این حوزه مثمرثمر باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top