تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/09/27 - 07:33
کد خبر: 294796

ترزا‌می همه‌پرسی دوم برکسیت را رد کرد

نخست وزیر انگلیس در میان انتقادها در پارلمان این کشور درخواست برگزاری همه‌پرسی دوم بر سر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را رد کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، نخست وزیر انگلیس، در پارلمان این کشور با رد درخواست برگزاری همه‌پرسی دوم بر سر خروج این کشور از اتحادیه اروپا موسوم به برکسیت گفت: همه پرسی جدید بر سر این موضوع غیردموکراتیک است و اعتماد مردم را از بین خواهد برد.

نخست وزیر انگلیس غروب دوشنبه و ۱۴ هفته مانده به پایان مهلت تعیین شده برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا در نشست ویژه اعضای پارلمان انگلیس مدعی شد اکثریت نمایندگان مجلس با خروج این کشور از اتحادیه اروپا موافقند و او تمام تلاشش را برای اجرای برکسیت به کار خواهد برد.

ترزا می‌ ضمن ارائه گزارش سفرش به مقر اتحادیه اروپا در بروکسل و دیدار با مقامات این اتحادیه افزود: آنان تاکید کرده اند که توافق بدست آمده تنها توافق ممکن است و درباره تصمیماتی که موجب نگرانی نمایندگان پارلمان انگلیس بر سر موضوع ایرلند شده است اطمینان داده اند که موقتی خواهد بود.

او گفت: با مقامات اتحادیه اروپا به این نتیجه رسیدیم که برکسیت امکان پذیر است و اکنون مجلس بصورت کاملا دموکراتیک می‌تواند در این باره نظر دهد و من در چند هفته اینده به شدت تلاش خواهم کرد تا برکسیت به نتیجه برسد.

نخست وزیر انگلیس افزود: باهم می‌توانیم برکسیت را به نتیجه برسانیم و وضع سازمان بهداشت ملی و مدارس را بهبود بخشیم.

صحبت‌های نخست وزیر انگلیس که با واکنش و هیاهوی نمایندگان همراه بود بار‌ها به علت فریاد‌های مخالف قطع و رئیس مجلس مجبور شد نمایندگان را به ارامش فراخواند و از آنان خواست اجازه دهند نخست وزیر به سخنانش ادامه دهد.

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر که حزب اصلی مخالف دولت است در این نشست ویژه با انتقاد شدید از ترزا می‌ و رویکردش در اجرای برکسیت گفت: نخست وزیری داریم که کشور ما را به سوی بحران ملی هدایت می‌کند.

او افزود: نخست وزیر می‌گوید مذاکرات خوبی با اتحادیه اروپا داشت و این در حالی است که بر همه آشکار شده که چیز جدیدی بدست نیاورده است و آنان تاکید کرده اند که این تنها توافق است بنابراین توافق تغییر نکرد و نخواهد کرد و حالا باید به فکر گزینه‌های منطقی باشیم.

رهبر حزب کارگر انگلیس گفت: دولتی که حتی شماری از اعضای کابینه اش با توافق او مخالفند و معتقدند باید گزینه‌های دیگر بررسی شود نمی‌تواند عملکرد خود را موفق جلوه دهد.

کوربین افزود: آیا نخست وزیر باز هم می‌گوید توافقی بدست اورده که مورد نظر مردم است و آیا دولت به مسئولیت هایش درست عمل می‌کند؟

او گفت: نخست وزیر می‌داند مجلس از توافقش حمایت نمی‌کند و توافق را هم نتوانست تغییر دهد بنابراین به رویکرد کشتن زمان روی آورده که مجلس ناچار شود یا به توافق او رای دهد یا مجبور شود بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود.

رهبر حزب کارگر، ترزا می‌ را ناکام در تغییر توافق با اتحادیه اروپا و معمار ایجاد بحران قانون اساسی کشورش توصیف کرد و گفت: نخست وزیر اگر احساس مسئولیت می‌کرد توافقش را در مجلس به رای می‌گذاشت و این شرم آور است که ماه‌ها زمان را از دست داده و به مجلس پاسخگو نیست.

ترزا می‌ نیز با بیان اینکه حزب کارگر مشکلات موجود را برای مردم پیش آورد و منافع حزبی را بر منافع ملی ترجیح داده است، تاکید کرد از هفته سوم ژانویه قرار است توافقنامه اش با اتحادیه اروپا بر سر خروج در پارلمان به رای گذاشته شود.

ایان بلکفورد، رهبر نمایندگان حزب ملی اسکاتلند سومین حزب بزرگ انگلیس نیز در این نشست با انتقاد شدید از نخست وزیر انگلیس گفت: نخست وزیر پس از دو سال توافقی بدست آورده که قابل اجرا نیست.

او شرایط ایجاد شده را زیانبار برای این کشور ارزیابی کرد و افزود: اکنون شرکت‌ها و کارکنان آن‌ها نمی‌دانند چه اتفاقی خواهد افتاد در صورتیکه فقط یکصد روز به مهلت تعیین شده برای خروج از اتحادیه اروپا باقی مانده است.

ایان بلکفورد با بیان اینکه مردم حق دموکراتیک دارند که نظر خود را تغییر دهند و به درخواست آنان دوباره رای گیری شود، از نمایندگان مجلس خواست کنترل اوضاع را در دست گیرند تا کشور بیش از این دچار خسارت نشود.

او افزود: افراد مخالف باید وظیفه ملی خود را انجام دهند و منافع ملی را در نظر بگیرند و این هفته نظر خود را درباره توافق اعلام کنند.

ایان کوپر، یک نماینده دیگر پارلمان انگلیس برای جلوگیری از بروز شرایطی که انگلیس مجبور شود بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود از نخست وزیر خواست مهلت تعیین شده برای خروج را بیشتر کند تا مجبور نباشند در صورت رای ندادن نمایندگان به توافق نخست وزیر بدون توافق اتحادیه اروپا را ترک کنند.

مقامات و کارشناسان اقتصادی در انگلیس معتقدند این کشور با هر سناریویی از اتحادیه اروپا خارج شود زیان خواهد کرد، اما خروج بدون توافق بیشترین آسیب را به اقتصاد این کشور وارد خواهد کرد و مشکلات موجود چندین برابر خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top