تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/09/29 - 10:58
کد خبر: 295061

طرح رتبه‌بندی معلمان چهار پله‌ای شد

در طرح رتبه‌بندی معلمان، چهار رتبه و برای احراز هر رتبه معیارهایی را تعریف می‌کنیم که بر اساس آن سطح شایستگی معلمان تعیین و متناسب با آن رتبه، افزایش فوق‌العاده شغلی منظور خواهد شد. پس آثار اجرای رتبه‌بندی در گام اول بهبود کیفیت نظام آموزش و پرورش و نیروی انسانی و در گام دوم بهبود نظام پرداخت‌ها برای معلمان خواهد بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، وزیر آموزش و پرورش جزئیات جدید اجرای طرح رتبه بندی معلمان را اعلام کرد و گفت: چهار رتبه در این طرح تعریف شده است.

سیدمحمد بطحائی در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: یکی از مسائلی که از دیرباز در آموزش و پرورش مورد توجه بوده رتبه‌بندی معلمان است

وی افزود: به عنوان عضوی از دولت در فراز و فرودهای بودجه‌ای دولت قرار داشته‌ام و به محدودیت‌های مالی دولت و تهدیداتی که بودجه ما در سال آینده با آن مواجه است اشراف پیدا کرده‌ام.

با این حال دولت و شخص رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بوجه اهتمام زیادی دارند تا اعتباری را برای رتبه‌بندی معلمان در بودجه سال آینده بگنجانند. از رئیس جمهوری و سازمان برنامه و بودجه که چنین مسیری را گشودند، قدردانی می‌کنم

وزیر آموزش و پرورش با اعلام این خبر که برای رتبه‌بندی در لایحه بودجه پیشنهای دولت به مجلس دقیقا ۲۰۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، اظهارکرد: چندی پیش لایحه پیشنهادی ما برای اجرای رتبه‌بندی معلمان به دولت ارسال شد، حسب رویه‌ها در کمیسیون اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت در شش ماده به تصویب رسید و اکنون در نوبت کار هیات دولت قراردارد و امید است در جلسات آتی بررسی و قبل از نهایی شدن بودجه، مصوب و به مجلس ارسال شود.

بطحائی ادامه داد: در واقع دولت لایحه را به مجلس می‌فرستد و پس از تصویب در مجلس، آیین‌نامه‌ای را تهیه می‌کند و اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در یکی از جداول بودجه، اعتبار رتبه‌بندی در ردیفی مستقل پیش بینی شده است، درباره میزان افزایش حقوق فرهنگیان پس از اجرای رتبه‌بندی گفت: هدف اصلی طرح رتبه‌بندی معلمان افزایش حقوق نیست بلکه ارتقای شایستگی‌هاست، منتها یکی از آثار اجرای رتبه‌بندی اصلاح نظام پرداخت‌هاست.

وزیر آموزش و پرورش در پایان اظهارکرد: در طرح رتبه‌بندی معلمان، چهار رتبه و برای احراز هر رتبه معیارهایی را تعریف می‌کنیم که بر اساس آن سطح شایستگی معلمان تعیین و متناسب با آن رتبه، افزایش فوق‌العاده شغلی منظور خواهد شد. پس آثار اجرای رتبه‌بندی در گام اول بهبود کیفیت نظام آموزش و پرورش و نیروی انسانی و در گام دوم بهبود نظام پرداخت‌ها برای معلمان خواهد بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
رحمانی
1397/09/29 - 12:40

آموزش وپرورش بیشترین صدمه رتا از طرف مجلس ونمایندگان آن خورد چرا که اابتدا با طرح بی محتوا استیضاح وسپس با حیله آن را از طرح خارج کرده تا ما فرهنگیان را سرگرم گ کنند که شاید چند صباحی بگذرد واین شد دور تسلسل کامل وگرنه اگر یک وزیر مدیر ومدبر وبااراده ودلسوزفرزندان این مملکت انتخاب شود حال وروزمدرسه ومعلم به اینجا نمی کشید که باید محتاج نان شبش باشد درود بر شما که دلسوزان واقعی این مرزو بومید!!!!!!
تورهای مسافرتی آفری
اعمالز جدید آمریکا علیه ایران بعید استر
قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
دلار بازار غیر رسمی در سراشیبی
ترمیم معضل بزرگ پرسپولیس توسط اوسمار
پایان اختلافات سرمربی و سرپرست استقلال
فیلم/ وضعیت جوی استادیوم هزاع بن زاید امارات
باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
احضار هافبک استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق
خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
هاشمی‌نسب ۵۰ میلیون تومان جریمه شد
لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است
اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
باقری به روسیه سفر می‌کند
انواع کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top