تاریخ انتشار: جمعه 1397/09/30 - 14:37
کد خبر: 295144

آمار شرکت اساتید در دوره های دانش افزایی

رئیس مرکز هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها گفت: در سال ۹۷ تعداد۴۱۲دوره‌ دانش‌افزایی در دانشگاه‌ها برگزار شده و ۸۸۳۶ استاد در این دوره‌ها شرکت کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام سید مهدی ساداتی‌نژاد گفت: مرکز هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی در راستای انجام ماموریت‌های محوله در حوزه فرهنگی استادان دانشگاه‌های کشور، برنامه‌های فاخر و ارزشمندی را در سال‌های اخیر برنامه‌ریزی و اجرا نموده است.

وی ادامه داد: از شاخص‌ترین برنامه مرکز یکی در حوزه برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی و دیگری برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و امور فوق‌برنامه فرهنگی ویژه استادان دانشگاه‌های کشور را می‌توان نام برد.

رئیس مرکز هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها افزود: در سال ۱۳۹۷ تعداد ۴۱۲ دوره‌ دانش‌افزایی در دانشگاه‌ها برگزار شده و تعداد ۸۸۳۶ استاد در این دوره‌ها شرکت کرده اند.

وی ادامه داد: عناوین دوره‌ها عبارت‌اند از ۶۰ دوره تعلیم و تربیت، ۷۲ دوره اندیشه سیاسی اسلام،  ۱۱۳ دوره اخلاق حرفه‌ای، ۹۰ دوره معرفت‌شناسی اسلامی و  ۴۱ دوره غرب‌شناسی.

رئیس مرکز هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی افزود: در سال ۱۳۹۶ بیش از ۲۰۰۰ نشست هم‌اندیشی بین استادان دانشگاه‌های کشور با موضوعات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی برگزار شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۸۷۷ برنامه فرهنگی مانند اردوهای استادی، برنامه‌های ورزشی، دیدار با علما، دیدار با خانواده‌های شهدا و شرکت در امور خیریه در سطح دانشگاه‌های کشور برگزارشده است.

ساداتی‌نژاد یادآورشد: در زمینه هیات‌های مذهبی استادان نیز در ۱۳۰ دانشگاه کشور هیات برای استادان  تأسیس شده که برخی از این هیأت‌ها به‌صورت هفتگی برنامه‌های قرآنی و دینی برای اساتید برگزار می‌کنند. در حوزه فضای مجازی نیز با تشکیل ۱۷۱ گروه و کانال در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی ارتباط مناسب و خوبی جهت بهره‌برداری از این ظرفیت فراهم شده است.

رئیس مرکز هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی خاطرنشان کرد: در رویکردهای آینده مرکز هم‌اندیشی استادان در دهه پنجم انقلاب اسلامی مهم‌ترین برنامه برگزاری نشست‌های تخصصی و کاربردی جهت ارائه راهکارها و کمک به فرایند تصمیم‌سازی دستگاه‌های اجرایی است که در دستور کار می‌باشد و امیدواریم حلقه اتصال دانشگاه در جهت رفع مشکلات کشور باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه گروهک زیرزمینی داعش + جزئیات
زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند
هشدار درباره خطرات تنش نظامی در منطقه
آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی
اسم پدر هم از کارت ملی حذف می‌شود
کشتی‌گیر افسانه‌ای المپیک را از دست داد
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top