تاریخ انتشار: شنبه 1397/10/01 - 17:08
کد خبر: 295261

کیا در تجمع دانشجویی در اعتراض به اهانت نماینده سراوان:

انتقاد فعال سابق بسیج دانشجویی از رئیس مجلس

عضو ادوار بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: آقای لاریجانی نمی‌توان در صحن علنی با مردم بود و در صحن غیرعلنی بر مردم بود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کیا از ادوار بسیج دانشجویی دانشگاه تهران امروز در تجمع مردمی و دانشجویی که در اعتراض به رفتار دون شأن نمایندگی درازهی، نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما در اینجا جمع شده ایم تا نسبت به فاجعه‌ای که توسط یکی از نمایندگان رخ داد و موجب جریحه دار شدن احساس و افکار عمومی مردم شد اعتراض خود را به گوش نمایندگان برسانیم.

وی با بیان اینکه این اتفاق صرفا یک دعوای شخصی بین دو نفر در جامعه اسلامی نیست؛ بلکه یک سوی این دعوا یک نماینده مجلس و در یک سوی دیگر یک کارمند دولت است، افزود: این قضیه هزینه‌های زیادی را به کشور و مجلس وارد کرد.

این فعال سابق بسیج دانشجویی خطاب به شورای نگهبان گفت: نظارت استصوابی شاید مانع باشد، اما جامع نیست و نتوانسته است مانع نفوذ متحجرها، ریاکاران، تزویرگران و دلالان شود.

کیا با تاکید براینکه شورای نگهبان باید فرآیند‌های نظارت‌های استصوابی را شفاف کند، تصریح کرد: این شورا باید از دکترین حقوقی و سیاسی و نظریه‌های علمای حقوق و سیاست در راستای بروز کردن نظریه نظارت استصوابی جهت جلوگیری از راه یافتن افراد این چنین به مجلس جلوگیری کند و قطعا علمی‌ترین راه در این کار شفافیت در روند احراز صلاحیت‌ها و استفاده از جمهور مردم در این فرآیند‌ها است که در این زمینه شورای نگهبان باید از دکترین حقوقی استفاده نماید.

وی ضمن انتقاد از قانون انتخابات مجلس با هشدار به رئیس مجلس گفت: هشدار ما به آقای لاریجانی این است که نکند خدای ناکرده به جای اینکه نماد جمهوریت نظام باشد طرف فاسد، قلدرمآبی باشد.

عضو ادوار بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با انتقاد از اظهارنظر اخیر لاریجانی در جلسه غیرعلنی مجلس مبنی بر اینکه پیگیری شود که اصلا چه کسی فیلم را منتشر کرده افزود: این اظهارنظر سیاست‌های دوگانه و یک بام و دو هوای رئیس مجلس را نشان داد.

وی خطاب به لاریجانی افزود: آقای لاریجانی نمی‌توان در صحن علنی با مردم بود و در صحن غیرعلنی بر مردم بود وقت آن است که برای دوران بازنشستگی سیاسی خودتان فکری کنید.

کیا ضمن تشکر از محمد قسیم عثمانی، نماینده بوکان و از نمایندگان اقلیت دینی در مجلس تصریح کرد: تلاش‌های مجاهدانه و آگاهی بخش آقای عثمانی برای جلوگیری از سوءاستفاده از قومیت‌های قومی و مذهبی توسط نماینده سراوان قابل تقدیر است.

وی ضمن هشدار به برخی از نمایندگان که از جایگاه نمایندگی خود برای پیگیری منافع یک نماینده خاطی و فحاش سوءاستفاده کردند، تصریح کرد: نباید جایگاه مجلس که منابع آن از منابع عمومی کشور تامین می‌شود در این وضعیت خطیر تحریم‌های اقتصادی و تلفات انسانی بالا در مدارس به خاطر کمبود منابع مالی صرف پیگیری منافع شخصی نماینده خطاکار فحاش شود.

عضو ادوار بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه که باید لیست اسامی ۴۰ نماینده ای که پای استیضاح وزیر را امضا کرده اند فاش شود، افزود: در گزارش هیات نظارت بر نمایندگان که پرونده را مخدومه کرده آمده است بازدید سرزده از دستگاه‌ها و بررسی عملکرد آن‌ها جزو وظایف نظارتی نمایندگان مجلس است و مسوولان باید همکاری‌های لازم را داشته باشند؛ البته در این جلسه هیچ کس برخورد و درگیری‌های لفظی دو طرف را تایید نکرد.

کیا با بیان اینکه بنده به عنوان کسی که با مردم بلوچ زندگی کردم، کار کرده ام و حشر و نشر داشته ام، محمد باسط درازهی نماینده سراوان را نماینده مردم این شهر نمی‌دانم، تصریح کرد: جناب نماینده سراوان شما جزو کمیسیون مجلس هستید؛ با این وجود چه وظیفه‌ای برای گمرک برای شخص جنابعالی متصور است؛ مضاف بر اینکه نظارت بر گمرک چه نیازی دارد بر اینکه یک دلال وارداتچی را با خود همراه کنید.

کیا با اشاره به اینکه تنها مستندات حق نمایندگان بر دستگاه‌ها نظارت از طریق طرح تحقیق و تفحص است که باید به تصویب مجلس برسد، خطاب به نماینده سراوان افزود: کدام مجلس، کدام مصوبه و کدام مستند قانونی به شما چنین اجازه‌ای داده است؟

این عضو ادوار بسیج دانشجویی دانشگاه تهران توهین به کارمند دولت در حین انجام وظایف قانونی و اداری، تلاش برای ایجاد اختلاف تفرقه و اختلاف بین اقوام و مذاهب جامعه ایرانی به جای تصحیح عملکرد، اقدام علیه امنیت ملی از طریق قوم بلوچ با پررنگ کردن مسائل و تضاد‌های قومی، مذهبی و اقتصادی، تضعیف و وعن جایگاه مجلس و نمایندگی و سوءاستفاده از جایگاه و اختیارات نمایندگی برای منافع شخصی را از جمله اتهامات وارده به نماینده سراوان برشمرد.

وی ضمن درخواست از قوه قضاییه و دادستان کل برای ورود به پرونده بررسی تخلفات متعدد صورت گرفته توسط نماینده مردم سراوان در مجلس به عنوان مدعی العموم افزود: نباید هیچ گونه ملاحظه‌ای نسبت به صاحبان قدرت و ثروت داشت و همانطور که قوه قضاییه به مفاسد اقتصادی پرداخته باید به مفاسد سیاسی هم بپردازد؛ چرا که مفاسد سیاسی زمینه ساز و بستر ساز زمینه اقتصادی هستند.

کیا در ادامه خطاب به ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: در راستای حمایت از مردم در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر مسوولان لازم است به پرونده مردم سراوان در مجلس ورود پیدا کند و اقدامات خود را برای حمایت از کارمند و شهروند درگیر در این پرونده انجام دهد.

وی با بیان اینکه کارمند وظیفه شناس و شهروند مسئول زیر چتر حمایتی جامعه حقوقدانان و سیاستمداران کشور هستند و ما به نمایندگی از این طیف حمایت خود را از آن‌ها اعلام می‌کنیم، تصریح کرد: تا زمانی که کاپشن سبز‌ها هستند همانطور که نمی‌گذارند کسی به حقوق مظلومین در ورای مرز‌های جمهوری اسلامی تعرض کند اجازه نخواهند داد هیچ کدام از صاحبان زر و زور و تزویر به حقوق شهروندی کارمند و شهروند مسئول تعرض نمایند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top