تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/10/02 - 02:17
کد خبر: 295305

حاجی بابایی: دولت پول کم ندارد که وضع آموزش‌وپرورش اینگونه باشد

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت:‌ بیش از ۲۰ سال در دولت و مجلس کار بودجه‌ای کرده‌ام و با اعداد و ارقام آشنا هستم هیچوقت قبول نمی‌کنم برای آموزش و پرورش پول نداریم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، حمیدرضا حاجی بابایی در جمع شورای مرکزی جامعه اسلامی فرهنگیان کشور اظهار کرد:‌اگر بخواهیم کشور را بسازیم هیچ راهی به جز آموزش وپرورش در پیش رو نداریم باید آموزش وپرورش در اولویت دولت قرار گیرد تا بتوانیم به سایر مولفه‌های توسعه دست یابیم. در طول ۴۰ سال گذشته در آموزش وپرورش تلاش‌های زیاد صورت گرفته است اما این فعالیت‌ها نتوانسته که آموزش وپرورش را به اولویت اول کشور تبدیل کند.

وی افزود: هرچه مردم آگاه‌تر شوند ضریب امنیت در آن جامعه بالا می‌رود. در واقع هزینه‌هایی که برای مسائل و آسیب‌های اجتماعی می‌پردازیم همان پول‌هایی است که باید خرج آموزش وپرورش می‌کردیم صرفه‌جویی برای آموزش‌وپرورش معنا ندارد به گونه‌ای که اگر برای تامین سلامت صرفه جویی کنیم باید در درمان پول خرج کنیم این حقایق باید محور سیاست‌های دولت ومصوبات مجلس درخصوص آموزش وپرورش باشد.

حاجی بابایی گفت: جامعه‌ای پیشرو است که معلم را پیشرو بداند هر فردی را در جامعه الگو و اوج قله توجهات کنید، جوانان به آن طرف گرایش پیدا می‌کنند و ما در الگوکردن معلمان موفق نبوده‌ایم و نتوانسته‌ایم الگوسازی مناسب داشته باشیم همین است که دیگران از این خلأ استفاده کرده‌اند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس بیان کرد:‌ باید برای تعلیم و تربیت کشور سنگ تمام گذاشت به اعتقاد من تنها فردی که برای آموزش‌وپرورش سنگ تمام گذاشته مقام معظم رهبری است باید دولت ومجلس هم به تبع رهبری آموزش وپرورش را در رأس قله توجه جامعه قرار دهند.

خصوصی‌سازی یعنی سرمایه‌گذاری اندک برای آموزش‌وپرورش

وی گفت: این که مردم برای مساعدت به آموزش وپرورش ورود پیدا کنند سیاست خوبی است اما خصوصی‌سازی غلط است در پشت این خصوصی سازی دولت نباید برای آموزش وپرورش سرمایه‌گذاری کمی داشته باشد وکم بگذارد در این صورت بحران‌هایی که وجود دارد لاینحل می‌ماند.

هیچوقت نمی‌پذیرم برای آموزش‌وپرورش پول نباشد

عضو کمیسیون بودجه ومحاسبات مجلس بیان کرد:‌ بیش از ۲۰ سال در دولت و مجلس کار بودجه‌ای کرده‌ام و با بودجه  و ارقام آشنا هستم هیچوقت قبول نمی‌کنم برای آموزش وپرورش پول نداریم بایددولت مجاب شود که برای آموزش‌وپرورش هزینه کند. ما هم باید به دولت کمک کنیم و بپذیریم در مجلس و دولت نتوانسته‌ایم با جامعه فرهنگیان همراهی و همگامی کنیم در چند سال اخیر طوری رفتار شد که از دل دولت به آموزش وپرورش ضربه وارد شد.

وزیر اسبق آموزش وپرورش گفت: آموزش وپرورش در سرازیری مشکلات قرار گرفته است بحران نیروی انسانی در حال حاضر موجب حذف بسیاری از پست‌های اجرایی مانند معاونت‌ها، مربیان پرورشی، مشاوره و بهداشت شده است که هریک در جای خود آسیب‌زاست.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس بیان کرد: همه هجمه‌ها برای خصوصی‌سازی آموزش وپرورش بود مدارس استعدادهای درخشان تضعیف شدند هر روز یک ایده مثل حذف مشق شب، معلم تمام وقت، همه این‌ها پوششی برای حرکت برای خصوصی کردن آموزش وپرورش است.

تدریس ۴۴ ساعته معنا ندارد

وی درتبیین موضوع گفت: تدریس ۴۴ ساعته معلم معنا ندارد، معلم باید در کنار رسیدگی به تدریس و تکالیف دانش‌آموزان فرصت مطالعه وبه روز کردن اطلاعات داشته باشد. زیرساخت‌ها را آماده کنید مانند اساتید دانشگاه اتاق مخصوص هر معلم پیش‌بینی شود. افرادی که طرح معلم تمام وقت و تدریس ۴۴ ساعت را مطرح می‌کنند پرمدعاترین در آموزش وپرورش هستند که حتی یک روز هم معلم نبوده‌اند و با سختی‌های کار معلمی آشنایی ندارند.

عضو کمیسیون بودجه ومحاسبات مجلس عنوان کرد: اردیبهشت وخرداد سال جاری به عده‌ای خاص ارز ۴۲۰۰ تومانی داده شد که اجناس مورد نیاز مردم را وارد کنند تنها در یک مورد ۲۶۸ میلیارد دلار به فردی تعلق گرفت که تاکنون حتی یک قلم جنس وارد نکرده است.

سه برابر بودجه سالانه آموزش‌وپرورش هزینه افراد خاص

وی در تبین موضوع گفت: ۱۰۸ هزار میلیارد دلار۴۲۰۰ تومانی به عده‌ای برای واردات دادند که اگر دلار را ۱۰ هزار تومانی حساب کنیم در واقع ۱۰۸ هزار میلیارد دلار به عده‌ای خاص دادند این مبلغ سه برابر بودجه سالانه آموزش‌وپرورش است که اگر تنها یک سوم آن هزینه آموزش وپرورش می‌شد بسیاری از مشکلات کنونی حل می‌شد.

حاجی بابایی ادامه داد:‌ بارها گفته‌ام و باز هم ایمان دارم و اصرار می‌کنم دولت پول کم ندارد که وضع آموزش وپرورش اینگونه باشد برای مثال درقانون بودجه سال جاری درآمد حاصل از فروش نفت ۱۸۰ هزار میلیارد دلار پیش‌بینی شده است که فقط تا اول مهر۹۷ در آمد نفتی ما ۳۳ هزارمیلیارد دلار است اگر قیمت دلار را ۱۰ هزار تومان محاسبه کنیم ۳۳۰ هزارمیلیارد دلار شده است.

وی گفت: باید دولت ایمان بیاورد که برای آموزش وپرورش هزینه کند آموزش وپرورش هم دفاعی است امنیت یک کشور وابسته به نیروی انسانی توانمند وسالم و آگاه است اما در عمل چنین نیست، روند نزولی تخصیص اعتبارات سالانه آموزش وپرورش قابل توجیه نیست.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس بیان کرد:‌ سنگین‌ترین تحریم‌ها در سال ۹۱ اعمال شد که هم اروپا و هم امریکا ما را تحریم کردند در آن سال کل بودجه دولت ۱۰۴ هزار میلیاردتومان بود که بودجه آموزش وپرورش ۱۵ هزارمیلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان شد اما در در سال ۹۵ بودجه آموزش وپرورش ۲۸ هزار میلیارد تومان بود ، حال این که ۱۰۴ هزار میلیارد تومان دولت شده بود ۲۸۱  هزار میلیارد تومان، یعنی بودجه دولت چند برابر اضافه شده اما نسبت بودجه آموزش‌وپرورش به کل بودجه کشور کاهش یافته است. عده‌ای کلاه سیاسی سر بقیه می‌گذارند و برای تبرئه دولت می‌گویند در دولت قبل نفت گران بود درصورتی که درآمد دولت الان بیشتر است.

وی گفت: با تمام این اوصاف در برنامه ششم آموزش وپرورش را قوی دیده‌ایم قوانین حمایتی بسیار خوبی از جمله اجرای رتبه بندی معلمان را مصوب کرده‌ایم.

حاجی بابایی تاکید کرد: باید با معلمان صحبت کنیم،در فضای آزاد معلمان حرف بزنند،گروه‌بندی نکنیم، اجازه بدهیم همه معلمان از هر گروه وجناحی صحبت کنند، موضع‌گیری سیاسی نکنیم زیرا مسئولیت بزرگی در برابر تعلیم وتربیت داریم.وضع معیشتی معلمان واقعا خوب نیست. یک معلم با دومیلیون تومان چگونه در شهر تهران از پس هزینه‌های زندگی برمی‌آید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top