تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/10/02 - 10:06
کد خبر: 295382

پایان ماجراجویی اماراتی‌ها با گل خاطره‌انگیز؛

رئال ۴- العین ۱؛ پایان خوش سال با قهرمانی جهان

رئال ۴- العین ۱؛ پایان خوش سال با قهرمانی جهان

رئال مادرید با برتری پُر گل مقابل العین امارات برای چهارمین بار قهرمان جام باشگاه‌های جهان شد.

به گزارش سرویس ورزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از "ورزش سه"، در دیدار فینال فصل ۲۰۱۸ جام باشگاه‌های جهان، العین امارات که با میزبانی این رقابت‌ها و شگفتی‌سازی به این مرحله رسیده بود، از ساعت ۲۰ امشب در ورزشگاه زاید ابوظبی مقابل رئال مادرید قرار گرفت.

خالد عیسی، اسماعیل احمد، محمد فایز، محمد احمد، شیوتانی، محمد عبدالرحمن، ریان یسلم، تونغو حامد، حسین الشحات، کایو و مارکوس برگ ۱۱ بازیکنی بودند که ترکیب ابتدایی العین امارات را با نظر زوران مامیچ تشکیل می‌دادند.

رئال مادرید هم که در مرحله نیمه نهایی به برتری ۳ بر یک مقابل کاشیما آنتلرز ژاپن رسیده بود، در این دیدار با نظر سانتیاگو سولاری با ترکیب کورتوا، سرخیو راموس، رافائل واران، دنی کارواخال، مارسلو، مارکوس یورنته، لوکا مودریچ، تونی کروس، لوکاس واسکز، گرت بیل و کریم بنزما مقابل العین قرار گرفت.

قهرمان اروپا بازی را هجومی آغاز کرد و در دقیقه ۴ روی نفوذ مارکوس یورنته توپ را به تیرک دروازه العین زد، اما یک دقیقه پس از آن، روی اشتباه رافائل واران نزدیک بود اماراتی‌ها به شکل شگفت‌انگیزی به گل برسند که مهاجمان این تیم نتوانستند از این موقعیت بهره ببرند.

در دقیقه ۱۳ حسین الشحات روی پاس به عقب اشتباه مارسلو با ضربه سر، بهترین فرصت را داشت تا گلزنی کند ولی او پس از جا گذاشتن راموس و کورتوا نتوانست ضربه آخر را به خوبی بزند و شوت پای چپ او را راموس از روی خط دروازه برگشت داد تا دروازه رئال با خوش‌شانسی همچنان بسته بماند.

رئالی‌ها که به دنبال گلزنی بودند، در دقیقه ۱۴ روی نفوذ از سمت راست زمین و پاس به عقب کریم بنزما، با شوت پای چپ فنی و چشم‌نواز مودریچ دروازه العین را باز کردند و با یک گل پیش افتادند.

یک دقیقه پس از آن کایو در موقعیت تک به تک با کورتوا گلزنی کرد ولی کمک داور دوم آفساید او را گرفت تا خوشحالی بازیکنان و تماشاگران العین خیلی زود فروکش کند.

در ادامه مسابقه و تا پایان نیمه اول رئال حملات زیادی داشت که موقعیت‌های این تیم را خالد عیسی با واکنش‌های تماشایی خود مهار کرد و دو بار عکس‌العمل‌های فوق‌العاده‌ای برابر ضربات سر گرت بیل و شوت مودریچ داشت تا ۴۵ دقیقه ابتدایی با برتری یک بر صفر رئال پایان پیدا کند.

شاگردان سولاری در شروع نیمه دوم هم بازی خوبی ارائه کردند ولی مقاومت بازیکنان العین بیش از ۱۵ دقیقه ادامه نداشت و مارکوس یورنته روی توپ ریباند شده از روی کرنر، با شوت روی پای محکم دومین گل رئال را به ثمر رساند.

خالد عیسی که با وجود دریافت دو گل نمایش درخشانی برابر ستاره‌های رئال و به ویژه شوت‌ها و موقعیت‌های تک به تک گرت بیل ارائه کرده بود، در دقیقه ۷۸ روی ارسال مودریچ از روی کرنر و ضربه سر سرخیو راموس پیشتاخته برای سومین بار دروازه‌اش باز شد.

العین با وجود دریافت سه گل، همچنان سعی در کم کردن اختلاف و گلزنی داشت و در دقیقه ۸۶ روی ارسال کایو از روی ضربه ایستگاهی و ضربه تمام کننده زیبای شیوتانی مزد تلاش خود در این مسابقه را گرفت و کورتوا را مغلوب کرد تا برابر قهرمان اروپا به گل اول برسد.

اما این بازی همچنان با گل همراه بود و در دقیقه وقت‌های اضافه، پس از ارسال کوتاهی که مارسلو پشت مدافعان العین داشت، وینیسیوس نفوذ سریعی از جناح چپ انجام داد و پاس در عرض او را، یحیی نادر تعویضی به اشتباه وارد دروازه خودی کرد تا رئال مادرید در این مسابقه به پیروزی ۴ بر یک برسد و برای چهارمین بار قهرمان جام باشگاه‌های جهان شود.

رئال مادرید در حالی به پیروزی مقابل العین امارات رسید که سانتیاگو سولاری به‌عنوان سرمربی این تیم، به نخستین جام خود در این باشگاه رسید و از سوی دیگر مادریدی‌ها نیز که فصل نه چندان موفقی داشتند، سال میلادی را با قهرمانی به پایان رساندند.

از سوی دیگر هم العین امارات با وجود شکست مقابل رئال مادرید، اما توانست به دستاورد مهمی برسد و بعد از بردهایی که مقابل تیم ولینگتون نیوزلند قهرمان اقیانوسیه، اسپرانس تونس قهرمان آفریقا و ریورپلاته آرژانتین قهرمان لیبرتادورس داشت، امشب هم یک گل وارد دروازه قهرمان اروپا کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top