تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/10/03 - 10:23
کد خبر: 295537

عباس جمالی؛

کسر ۴۵ درصد حقوق به بهانه خدمات رفاهی مناسب نیست

کسر ۴۵ درصد حقوق به بهانه خدمات رفاهی مناسب نیست

متاسفانه ۴۵ درصد از حقوق تمام دانشجویان به بهانه امکانات رفاهی کسر می‌شود، این در حالی است که همین مساله ابهامات و معضلات زیادی برای دانشجویان به وجود آورده است. به‌طور مثال فرض کنید دانشجویی نمی‌خواهد از غذای دانشگاه استفاده کند، اما براساس این رویه باید هزینه آن را بپردازد و هیچ مسئولی در این دانشگاه پاسخگوی آن نیست.

خبرنامه دانشجویان ایران: عباس جمالی*// مشکل اصلی دانشگاه زیرساخت‌های فیزیکی دانشگاه است؛ یعنی فضای فیزیکی این دانشگاه برای 30 تا 40 سال پیش بوده و اقدام موثری برای حل این موضوع صورت نگرفته است.  مساله دیگر بحث یارانه‌ای است که به دانشجویان این دانشگاه تعلق می‌گیرد که می‌توان گفت عملا هیچ یارانه‌ای وجود ندارد. آن‌طور که من مطالعه کرده‌ام، در دانشگاه‌های دولتی اگر اشتباه نکنم نزدیک به 9.5 میلیون تومان یارانه به دانشجویان تعلق می‌گیرد و این در حالی است که این یارانه در دانشگاه فرهنگیان نزدیک به 3.5 میلیون تومان است.  مساله بعدی سیاست‌زدگی در این دانشگاه است. خیلی از انتصابات بنا به سیاسی‌بازی‌هایی است که در این دانشگاه وجود دارد؛ یعنی شایسته‌سالاری در این دانشگاه کم شده است. قانون متعهدان خدمت یکی دیگر از مسائل دانشجویان این دانشگاه به شمار می‌رود.

ماجرا از این قرار است که سال گذشته دولت لایحه‌ای را ارائه داد که براساس آن، دوره تحصیل دانشجویان دانشگاه فرهنگیان جزء سابقه کار آنها حساب نمی‌شود، اما در سنوات گذشته، مدت زمان تحصیل جزء دوره کاری به حساب می‌آید. در این میان پیگیری‌ها به آنجا ختم شد که گفتند اگر این قانون هم تصویب شود، برای بعد از این تاریخ است؛ یعنی کسانی که قبل از این تاریخ وارد دانشگاه شده‌اند، شامل آن نمی‌شوند. وضعیت فعلی هم به این صورت است که این قانون فعلا به تصویب نرسیده است و البته اگر به تصویب برسد، ورودی‌های جدید به مشکل خواهند خورد.  یکی دیگر از مشکلات دانشجویان فرهنگیان، مساله کسر حقوق 45درصد است.

متاسفانه 45درصد از حقوق تمام دانشجویان به بهانه امکانات رفاهی کسر می‌شود، این در حالی است که همین مساله ابهامات و معضلات زیادی برای دانشجویان به وجود آورده است. به‌طور مثال فرض کنید دانشجویی نمی‌خواهد از غذای دانشگاه استفاده کند، اما براساس این رویه باید هزینه آن را بپردازد و هیچ مسئولی در این دانشگاه پاسخگوی آن نیست.

یکی دیگر از مسائل این دانشگاه سن پذیرش است. امسال سن پذیرش به 20 سال کاهش یافت. البته از نظر ما هرقدر داوطلب سن پایین‌تری داشته باشد و وارد این فضا شود، بهتر خواهد بود، چون دانشجو یک‌سری مسائل را راحت‌تر درک می‌کند و هنوز شخصیت اصلی‌اش شکل نگرفته است. در این میان هرچه سن بالاتر برود، تغییرپذیری سخت‌تر خواهد شد.

* دانشجوی دانشگاه فرهنگیان تهران

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top