تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/10/04 - 11:05
کد خبر: 295689

برگزاری هشمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی ایران؛

چگونه در مسابقات مناظره دانشجویی شرکت کنیم؟ +اینفوگرافی

ثبت نام هشتمین دوره مسابقات ملی مناظرات دانشجویی ایران از ۳ دی ماه به میزبانی جهاد دانشگاهی آغاز گردیده است. این مسابقات با عنوان «نشان خواجه نصیرالدین طوسی» در چهار مرحله ی دانشگاهی، استانی، منطقه ای و کشوری برگزار می گردد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مسابقات مناظرات دانشجویی طی سال های اخیر و در دوره های متفاوتی به همت جهاد دانشگاهی برگزار گردیده است. این مسابقات توانسته است گام مهمی را در جهت اجرای مناظرات علمی بردارد. ثبت نام هشتمین دوره مسابقات ملی مناظرات دانشجویی ایران از 3 دی ماه به میزبانی جهاد دانشگاهی آغاز گردیده است. این مسابقات با عنوان «نشان خواجه نصیرالدین طوسی» در چهار مرحله ی دانشگاهی، استانی، منطقه ای و کشوری با راهیابی تیم های برتر هر مرحله به مرحله های بالاتر اجرا می گردد.

شکل برگزاری مسابقات
این مسابقات به صورت گروهی و شامل چهار دانشجو و یک سرپرست است که سرپرست نیز می بایست عضو هیأت علمی باشد. هر چند اعضای گروه چهار نفر هستند اما از هر گروه تنها دو نفر به عنوان مناظره کننده در هر مسابقه اجازه ی شرکت در مناظره را دارا هستند. ۲ نفر عضو مناظره‌کننده می‌توانند از هر مسابقه به مسابقه دیگر تغییر کنند، اما در طول برگزاری یک مسابقه به هیچ وجه امکان تغییر، تعویض و… برای مناظره کنندگانی که اسامی آنها اعلام شده وجود ندارد.

مناظره دانشجویان با توجه به ملاک هایی از جمله فن بیان، استدلال در گفت و گو ها،منطق و ... توسط سه نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته می شود. سرپرست گروه یا یکی از اعضا موظف است قبل از شروع هر مسابقه، فرم چکیده مسابقات را که شامل شیوه طرح مساله، روش، نتیجه گیری و منابع استفاده شده است را درحد ۳۰۰ کلمه، حداکثر یک صفحه، به کمیته اجرایی مسابقات تحویل دهد.

عناوین هر مسابقه از قبل تعیین شده و به اطلاع دانشجویان میرسد و جایگاه هر گروه از دانشجویان در نقش مخالف یا موافق در صورت امکان با توافق گروهها با یکدیگر و در غیر اینصورت به قید قرعه تعیین میشود.


برای مشاهده عکس در ابعاد بزرگتر بر روی آن کلیک نمایید

نکات ریز اما مهم

1- از انجا که این مناظرات توسط داوران و با ملاک های خاصی سنجیده می شود. دانشجویان باید سعی کنند تا از نکات منطقی و نقل قول های واقعی استفاده کنند.
2- از آنجا که ممکن است قرعه جایگاه فرد نسبت به موضوعات را مشخص نماید، مناظره کنندگان باید آمادگی ارائه ی سخنرانی در دو جایگاه موافق و مخالف را داشته باشند.
3- از هر گروه دو نفر برای سخنرانی انتخاب می شوند(به انتخاب گروه) و به همین سخنرانان یک گروه نمی توانند به صورت متوالی صحبت نمایند.
4-نکاتی مانند رعایت اخلاق مناظره علمی، احترام به آرا و نظرات مخالف، طی کردن فرآیندی علمی و مستدل از طرح مسئله تا نتیجه گیری و ... دارای اهمیت هستند

ثبت نام
دانشجویان می توانند جهت ثبت نام در هشتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران به پایگاه اینترنتی www.isdc.ir یا دفاتر جهاد دانشگاهی استان و یا دانشگاه خود مراجعه نمایند. برای ثبت نام کافی است کارت دانشجویی یا گواهی اشتغال به تحصیل و یک قطعه عکس را به همراه داشته باشید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top