تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/10/05 - 10:15
کد خبر: 295842

یک مقام مسئول خبر داد؛

بیکاری زیر ۲ درصد دکتری تخصصی

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با اشاره به تنزل ۴ رتبه‌ای ایران در شاخص سهولت کسب و کارها گفت: ایران در این شاخص از رتبه ۱۲۴ به ۱۲۸ تنزل پیدا کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، منصور کبگانیان در حاشیه جلسه یکصد و سیزدهم شورای ستاد راهبردی اجرای نقشه جامع علمی کشور با ارائه گزارشی اعلام کرد: در این جلسه ضمن ارائه گزارش علم و فناوری، شاخص‌های مرتبط با «علم و فناوری» و همچنین «سهولت کسب‌وکارها برای فارع التحصیلان دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان» مطرح و ارزیابی شدند.

رشد شاخص های علم و فناوری
وی با بیان اینکه در شاخص‌های علم و فناوری رشد داشته ایم افزود: درحالی در شاخص های علم و فناوری رشد داشته ایم که در شاخص‌های سهولت کسب و کارها تنزل رتبه یافته ایم که این امر یک هشدار جدی برای ما است.

دبیر ستاد راهبردی اجرای نقشه جامع علمی کشور خاطرنشان کرد: رتبه ایران در سال ۲۰۱۸ در شاخص‌های سهولت کسب و کار ۱۲۴ بوده که این عدد رتبه مناسبی برای کشور نیست ولی در سال ۲۰۱۹ با ۴ رتبه تنزل به رتبه ۱۲۸ رسیده است.

کبگانیان به شاخص‌های سهولت کسب و کار اشاره کرد و افزود: این شاخص‌ها شامل مواردی چون سهولت اخذ مجوز، سهولت تعطیل کردن شرکت‌ها، ورشکستگی شرکت‌ها، تعداد پرسنل، مالیات و حقوق مالکیت فکری است که کشور به غیر از برخی شاخص‌های خرد در اکثر این شاخص‌ها تنزل داشته است.

بررسی اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی
دبیر ستاد راهبردی اجرای نقشه جامع علمی کشور بررسی اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را از دیگر موضوعات مطرح در این جلسه عنوان کرد و افزود: در جلسات قبل ستاد دستگاه‌های مختلف گزارش‌های خود را در این حوزه ارائه کردند و در این جلسه از وزارتخانه کار، تعاون و رفاه اجتماعی و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری دعوت کردیم تا هر کدام گزارش‌های خود را در این حوزه ارائه دهند.

کبگانیان یادآورشد: با توجه به آمارهای ارائه شده از سوی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، بر توجه بیشتر به مشاغل مهارتی و ضرورت متناسب سازی حقوق و دستمزدها تاکید شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه از وزارت کار درخواست شد تا راهبردهای خود را در این زمینه ارائه دهد، خاطر نشان کرد: از سوی مرکز همکاری پیشرفت و تحول گزارشی در زمینه تناسب اشتغال با رشته تحصیلی ارائه شد، بر اساس گزارش ارائه شده برخی از افراد تحصیلکرده در حوزه‌هایی به غیر از رشته تحصیلی خود مشغول به فعالیت هستند که این امر از نظر ما اتلاف هزینه است.

وضعیت خوب اشتغال دیپلمه ها /بیکاری زیر ۲ درصد دکتری تخصصی
کبگانیان خاطرنشان کرد: براساس آمارهای ارائه شده وضعیت اشتغال افراد در حال حاضر در مقطع دیپلم بهتر از سایر مقاطع است حداقل آنها توقع کمتری دارند افرادی که فارغ التحصیل دانشگاه ها هستند بیشتر توقع دارند در شغل مناسب حضور داشته باشند. البته در دکتری تخصصی نیز بیکاری زیر ۲ درصد است همه جمع بندی نهایی خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود
نماهنگ/ رژیم صهیونیستی ماندنی نخواهد بود +فیلم
پاسخ به شایعه/ محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد
لحظه دیدنی از گزارشگری هادی عامل هنگام قهرمانی امین میرزازاده +فیلم
توسعه نسخه جدید این سیستم عامل بر مبنای هوش مصنوعی
یک استقلالی به در خروج هدایت شد
اگر امتیازات برابر باشد قهرمان لیگ چگونه مشخص می‌شود؟
یحیی گل‌محمدی سرمربی تراکتور می‌شود؟
شوک فدراسیون به استقلال؛ پرسپولیس یک امتیاز جلو افتاد
حمله سایبری دی‌ داس چیست؟
چرا ژیلا صادقی از تلویزیون رفت؟ +فیلم
این غذاها قاتل کبد است!
ژیلا صادقی: من پاسپورت آمریکا دارم +فیلم
اشک‌های بی‌امان ژیلا صادقی در برمودا +فیلم
دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن کارگران افزایش نیافت
اراده کامل ایران برای پاسخ نظامی به اسرائیل به شکلی قوی‌تر
هشدار سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران به حامیان رژیم صهیونیستی
وکیل مدافعان شیطان در تهران!
۶ جنگنده ارتش چین از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند
عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم
بارش‌های اخیر شدت خشکسالی را کاهش نداد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top